ForumNintendoWii U ‹ Geen beeld meer op de tv

offline DimitriH
29 juli 2017 11:06 | #821528
Newbie
Hallo allemaal.
Ik starte mijn wii u op na een weekje vakantie en nu heb ik helemaal geen beeld meer op de tv.
De hdmi kabel vervangen gaf geen resultaat.
De tv registreerd wel een apparaat maar geeft de mededeling geen signaal.
De component kabel geprobeerd en de instellingen aangepast via de wii u console. Maar dit gaf ook geen resultaat.

Heeft iemand dit probleem ook al gehad. Lijkt me niet dat ik de eerste ben.

Kan iemand me helpen.
Alvast bedankt
offline Mink
29 juli 2017 12:10 | #821530
Darkman
Oef, dat is wel een lastige. Heb je geprobeerd alle kabels eruit te halen, alles uit te zetten en het opnieuw te proberen? Dat lijkt me een van de weinige oplossingen. Anders is mogelijk je Wii U defect of je televisie. Al een andere HDMI-poort geprobeerd?
offline Rico B.
29 juli 2017 12:54 | #821531
Forum Junk
Duidelijk dat je Wii U je tv niet vindt. Een andere poort proberen is een idee inderdaad. Ook als je meerdere TV's in je huishouden hebt kun je het daar op proberen, al is het alleen maar om uit te sluiten dat het niet aan de HDMI poort ligt of juist wel. Ook kun je proberen op de Wii U Gamepad van channel te verwisselen wanneer je de TV knop indrukt naast de Power knop. Als je nog meer details weet te vertellen kunnen we je wellicht wat meer hulp bieden.
offline Paul H.
29 juli 2017 14:25 | #821532
Forum Myth
Zoals anderen al hebben aangegeven is het een kwestie van eliminatie!

1. Gaat de WiiU zelf (en de gamepad) wel normaal aan?
2. Wat gebeurt er als je een andere HDMI poort gebruikt?
3. Wat gebeurt er als je een andere TV probeert?
4. Heb je een TV met ANYNET+ of CEC? kijk of die instellingen wellicht het signaal verstoren.

Als dat allemaal niet werkt dat zou het aan de video-uitgang van de WiiU zelf kunnen liggen (hardware defect).
offline MichaelNight
29 juli 2017 16:59 | #821533
Forum King
Je hdmi aansluitingen zijn beschadigd. Bij zo een schade krijg je of:

-Geen beeld te zien
-Geruis
-Geen volume

Laat je tv repareren of koop een nieuwe tv en probleem is opgelost.
offline DimitriH
29 juli 2017 18:07 | #821534
Newbie
Ik heb ook al een andere hdmi poort geprobeerd. Geen resultaat.
De component ingang van de tv werkt wel en de hdmi poort ook dit is uitgesloten.
Als ik de wii u automatisch laat zoeken naar de correcte hdmi resolutie doet de wiiu dit wel maar nog steeds geen beeld.
De wiiu doet het wel want ik kan via de console alles instellen en sommige spellen gewoon spelen.
De instellingen van de tv lijken me gewoon correct. Hier is trouwens niets aan veranderd sinds vorige week.
offline DimitriH
29 juli 2017 18:13 | #821535
Newbie
Ik heb ook alles al een keertje uitgezet en kabels verwisseld.
Mijn wii doet het wel gewoon samen met alle andere aangesloten apparatuur.
Dit zijn
Wii
Horizon box
Media streamer (media8or)
Ps2
Dvd speler.

Dus poorten genoeg die ik getest heb en die het allemaal doen.
Maar geen beeld op de wii u helaas.

Dus..... wiiu defect?
offline Paul H.
29 juli 2017 20:24 | #821536
Forum Myth
Let er even op dat dubbelposten niet is toegestaan. Mits je nog wat toe te voegen hebt kan je rechtsboven je eigen bericht op de "bewerk" knop drukken Smile

Het ziet er wel naar uit dat de Wii U defect is, of in ieder geval alleen de HDMI aansluiting of aanvoer.
Laatst bewerkt: 29 juli 2017 20:25
offline DimitriH
29 juli 2017 21:22 | #821537
Newbie
Ik kom er net achter dat ik de instellingen in de wii u niet kan wijzigen.
Ik dacht van wel maar hij geeft een melding.
Dat de instellingen niet kunnen worden gewijzigd.
En de component uitgang kan niet worden gekozen dan moet ik de wiiu opnieuw opstarten en staat tie weer op hdmi

Het is me nu wel gelukt om via de component uitgang van de wiiu beeld te krijgen. Dus we kunnen weet spelen.
Maar de hdmi doey het niet.
Als ik probeer om te schakelen loopt of de wiiu vast. Of ik krijg de melding dat de instellingen niet geladen kunnen worden
Laatst bewerkt: 30 juli 2017 15:42
offline Dyon
31 juli 2017 10:43 | #821555
Camerajongetje (De enige échte)
Tel.: 030-6097166 (9:00-12:30 en 13:00-17:00 uur)

Ik zou dit nummer even bellen, is het nummer van de klantenservice van Nintendo. Wellicht dat zij dit probleem vaker hebben gehad, en anders kun je het met hen erover hebben over het repareren van je Wii U.
offline Y.ann
01 januari 2019 23:51 | #829129
Newbie
Gepost door Paul H. op 29 juli 2017 14:25 | #821532

4. Heb je een TV met ANYNET+ of CEC? kijk of die instellingen wellicht het signaal verstoren.

Als dat allemaal niet werkt dat zou het aan de video-uitgang van de WiiU zelf kunnen liggen (hardware defect).

Hoe kan ik kijken of die instellingen het signaal verbreken bij nummer 4? Ik denk dat dat bij mij het probpeem is

offline Paul H.
02 januari 2019 18:13 | #829131
Forum Myth
Gepost door Y.ann op 01 januari 2019 23:51 | #829129
Gepost door Paul H. op 29 juli 2017 14:25 | #821532

Hoe kan ik kijken of die instellingen het signaal verbreken bij nummer 4? Ik denk dat dat bij mij het probpeem is

Wat voor merk TV heb je? Het zou te vinden moeten zijn in het menu van de TV zelf.