ForumNintendoNintendo algemeen ‹ Mario Party en Mario Kart bordspel

offline The Iron Ghoul
31 oktober 2017 17:03 | #824034
Forum King
Update: ik heb dan eindelijk Mario Party boardgame afgekregen en ook een Mario Kart bordspel. Binnenkort komt er een video online op YouTube met mijn unboxing en later allicht komen de files online. Eerst zullen beide spellen worden gestuurd naar Nintendo als voorstel voor mijn eindscriptie. Ik hoop op het beste Smile

Laatst bewerkt: 08 augustus 2018 14:00
offline Paul H.
31 oktober 2017 17:35 | #824035
Forum Myth
Nintendo zal dit helaas niet goedkeuren voor de verkoop. Ze hebben al deals gesloten met bestaande fabrikanten en bedrijven waar jij als particulier heel lastig tussen gaat komen. Voor privé (niet-commercieel) gebruik zou het allemaal prima kunnen natuurlijk.

Copyright daargelaten ben ik wel een grote fan van bordspellen. Zo heb ik zelf een project gemaakt van het vertalen van Games of Thrones character in het populaire rollenspel Weerwolven van Wakkerdam. Door creatief knutselgebrek heb ik dit toen gestaakt gezien ik beter met de computer een plaatje in elkaar kan draaien dan handwerk en geknutsel. Wat voor bordspel heb je eigenlijk in gedachten? Of moet ik daar ook een mailtje voor sturen? Smile

Ik durf mezelf geen designer te noemen vanwege een gebrek aan talent, maar wellicht kan ik wel helpen met het bedenken van plaatjes en scènes. Momenteel verzorg ik de highlights op de frontpage, wat je wellicht enige indicatie van mijn vaardigheden kan geven. In ieder geval vind ik het een heel tof principe en juich ik dit soort creatieve projecten alleen maar toe. Dus als je echt een professionele designer zoekt kan ik me alleen maar aanbieden als moral support Holy
Laatst bewerkt: 31 oktober 2017 17:57
offline The Iron Ghoul
31 oktober 2017 20:06 | #824039
Forum King
Gepost door Paul H. op 31 oktober 2017 17:35 | #824035
Nintendo zal dit helaas niet goedkeuren voor de verkoop. Ze hebben al deals gesloten met bestaande fabrikanten en bedrijven waar jij als particulier heel lastig tussen gaat komen. Voor privé (niet-commercieel) gebruik zou het allemaal prima kunnen natuurlijk.

Copyright daargelaten ben ik wel een grote fan van bordspellen. Zo heb ik zelf een project gemaakt van het vertalen van Games of Thrones character in het populaire rollenspel Weerwolven van Wakkerdam. Door creatief knutselgebrek heb ik dit toen gestaakt gezien ik beter met de computer een plaatje in elkaar kan draaien dan handwerk en geknutsel. Wat voor bordspel heb je eigenlijk in gedachten? Of moet ik daar ook een mailtje voor sturen? Smile

Ik durf mezelf geen designer te noemen vanwege een gebrek aan talent, maar wellicht kan ik wel helpen met het bedenken van plaatjes en scènes. Momenteel verzorg ik de highlights op de frontpage, wat je wellicht enige indicatie van mijn vaardigheden kan geven. In ieder geval vind ik het een heel tof principe en juich ik dit soort creatieve projecten alleen maar toe. Dus als je echt een professionele designer zoekt kan ik me alleen maar aanbieden als moral support Holy

De kans dat het in de verkoop komt met goedkeuring van Nintendo is klein, maar ik ben een dromer en dus heb ik er hoop in dat ze het graag willen uitgeven.

Het is in principe gewoon een bordspel variant van Mario party. Ik heb een stuk of 50 mini-games verwerkt in een bordspel variant (her en der aanpassingen gemaakt). Ik heb er wat aanpassingen bij gemaakt zoals leuke extra's en items.

Het klinkt misschien een beetje minder creatief om iets te kopieren en te plakken van een game naar bordspel, maar ik zie het als een goede oefening om later eigen bordgames te maken. Een professionele designer zou leuk zijn, maar iedereen en zn hond is beter met computers en tekenen dus iedereen is welkom.
offline Nin10do'h
02 november 2017 11:56 | #824078
Emperor
Zou je ook al wat afbeeldingen kunnen laten zien?
offline The Iron Ghoul
02 november 2017 17:28 | #824095
Forum King
Gepost door Nin10do'h op 02 november 2017 11:56 | #824078
Zou je ook al wat afbeeldingen kunnen laten zien?

Daarvoor zou ik graag een mailtje van je willen hebben. Niet dat ik bang ben voor Nintendo, maar wil graag het onder controle houden.
offline Mink
04 november 2017 13:11 | #824121
Darkman
Wel een zeer leip concept, veel succes ermee! Of je hem ooit daadwerkelijk gaat verkopen, dat verwacht ik niet. Maar als je er plezier uit haalt, zeker door blijven gaan! Ben stiekem wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet Smile .
offline Benjamin
07 november 2017 13:22 | #824207
Forum Legend
Zit er wel een online stand in?

Zonder dollen, ambitieus project hoor! Al is het maar voor eigen gebruik.
offline The Iron Ghoul
07 november 2017 20:04 | #824215
Forum King
Gepost door Benjamin op 07 november 2017 13:22 | #824207
Zit er wel een online stand in?

Zonder dollen, ambitieus project hoor! Al is het maar voor eigen gebruik.

Grappig genoeg zou je het wel online kunnen spelen. Ik zit momenteel in Noorwegen en heb laatst Kolonisten van Catan gespeeld Via Skype waarbij zij de dobbelstenenen gooide (en gewonnen elke keer). Dus een mario party online zou gewoon moeten kunnen

offline The Iron Ghoul
09 augustus 2018 09:38 | #828199
Forum King
offline Duncan
11 augustus 2018 02:24 | #828226
Forum Legend
Gaaf ideetje hoor! Biertje?
offline Yosher
12 september 2018 17:31 | #828524
Member
Heb net even de video zitten kijken, ziet er toch wel tof uit! Mochten deze ooit in de winkel komen te liggen haal ik ze zeker in huis. Mario Leuk initiatief!