ForumNintendoNintendo algemeen ‹ Wekelijkse Poll

Vind jij de veranderingen in bijvoorbeeld BoTW en Super Mario Odyssey goed of zou je liever willen dat Nintendo bij hun roots bleef.

Ja, vernieuwing is goed! (80%)

Paul, Duncan, Monokuma, Dyon, Mink, @llOfJ@s, Masterswordish, Jeroen K.

Ja, maar het had ook niet veel meer anders gehoeven. (20%)

Rico B., FalconPawnch

Nee, ik vond de oude formule beter. (0%)

Totaal aantal stemmen: 10
offline Rico B.
08 januari 2018 12:43 | #825444
Forum Junk
Wekelijkse Poll Nr. 1
offline Paul
08 januari 2018 13:24 | #825445
Gaan met die banaan!
BoTW vind ik een slecht voorbeeld gezien ze juist terug grijpen naar de roots van de serie. Open wereld, geen vaste volgorde en gaan en staan waar je wilt, maak het zo moeilijk als je wilt!

C1GtB6qXEAEMM-3
UAzmGLF
Laatst bewerkt: 08 januari 2018 15:40
offline Duncan
08 januari 2018 14:06 | #825448
Forum Legend
Bij Zelda vond ik de verandering hard nodig. Als BOTW een Skyward Sword 2.5 was geweest, had ik die game nooit aangeschaft.
offline FalconPawnch
09 januari 2018 12:20 | #825472
Forum Myth
Ik vond Mario Odyssey niet echt veel vernieuwender dan bijvoorbeeld Galaxy... Mario die van wereld naar wereld resit om peach te redden is totaal niet vernieuwend. Elke spinoff van Mario zou je misschien vernieuwend kunnen noemen maar van elke spinoff is intussen ook al een tweede, derde of vierde deel verschenen. Mario is gewoon uitgemolken en het zal nooit echt meer vernieuwend zijn. Mario + Rabbids was dan weer wel vernieuwend.

Zelda was zeker wel vernieuwend. Niet in alle opzichten veel beter maar wel zodanig dat het genoeg interesse wist te verkrijgen. Natuurlijk is een aankondiging van een nieuwe Zelda game altijd een instant ticket to the hype train maar nu was het natuurlijk de grootste Zelda wereld ooit. Het jammere was alleen naar mijn mening dat het niet echt meer Zelda-ish was. Ik miste heel veel magical stuff en fantasy achtige dingen.

Wel hoop ik dat ze zo doorgaan met de games. Ze blijven vermakelijk!
offline Mink
09 januari 2018 12:38 | #825474
Darkman
Super Mario Odyssey is echt vele malen vernieuwender dan Zelda was. Bij Breath of the Wild moest je ook weer dungeons verslaan en Princes Zelda redden. Sommige aspecten zijn hetzelfde, maar het gaat om hoe de gameplay is veranderd. Zo heeft Cappy een geheel nieuwe dimensie toegevoegd aan het 3D platform-genre terwijl BOTW eigenlijk alleen goed gejat is van andere spellen Yummy .
offline Elm
09 januari 2018 13:16 | #825477
Forum Myth
Mario oddysey is niet echt vernieuwend. De powerup heeft plaats gemaakt voor overname van dudes. Wat ook al soort van kon in Galaxy (je kon oa een boo, bee en spring powerup krijgen) oddysey heb ik de helft minder uren in dan met zelda en je vloog er werkelijk in no-time doorheen als je ook maar een beetje mario ervaring hebt. Zelfs het moeilijkste level is na een paar keer proberen zo gehaald. Heb er veel plezier uit gehaald maar bijzonder groot was het niet. Ze proberen op een goedkope manier je continu een gevoel van overwinning te geven door om de haverklap een moon te laten unlocken. Daardoor creeer je het gevoel voor nieuwkomers dat ze goed bezig zijn en progressie maken en tegelijkertijd lijkt het alsof de game groter is dan het daadwerkelijk is. Nadeel (of voordeel; anders zou het echt als drugs worden bestempeld) van die continue stroom van dopamine is dat de de sterkte waarin je dopamine krijgt flink wordt afgezwakt omdat je er gewend aan begint te raken en die moons minder interessant worden

Top spel verder 8/10

Zelda gaat dan wel terug naar de roots maar is alsnog anders dan 99% van alle spellen na Zelda 1. In een periode van (hoe oud is zelda nu?) 25/30 jaar vind ik dat wel vallen onder genoeg verandering.

8.1/10

Voor zelda wil ik graag een mix uit BotW en OoT/TP
Voor mario wil ik dat t moeilijker wordt, minder moons en meer platforming. Hoeft dus niet echt veel te veranderen. En kap met die lelijke rabbids. Doe gewoon koopalings of bowser jr
Laatst bewerkt: 09 januari 2018 16:38
offline Mink
09 januari 2018 13:18 | #825478
Darkman
Mwah, er is inderdaad iets aan verandering toegevoegd, maar dat was niet echt innoverend. BOTW is een goed voorbeeld van goed gejat is beter dan slecht bedacht. Skyward Sword was slecht bedacht, BOTW is goed gejat. Is verder niet erg, maar zeker niet zo sterk als Odyssey is.

Ik doelde met Cappy ook meer op de mogelijkheid om je eigen platformen te maken en te gebruiken en zo nieuwe plekken te bereiken.
Laatst bewerkt: 09 januari 2018 13:19
offline Elm
09 januari 2018 13:21 | #825479
Forum Myth
Gepost door Mink op 09 januari 2018 13:18 | #825478
Mwah, er is inderdaad iets aan verandering toegevoegd, maar dat was niet echt innoverend. BOTW is een goed voorbeeld van goed gejat is beter dan slecht bedacht. Skyward Sword was slecht bedacht, BOTW is goed gejat. Is verder niet erg, maar zeker niet zo sterk als Odyssey is.

Ik doelde met Cappy ook meer op de mogelijkheid om je eigen platformen te maken en te gebruiken en zo nieuwe plekken te bereiken.

Dat was ook mogelijk met Yoshi in sunshine (beetje nitpicking). Ik snap wat je bedoelt en cappie is zondermeer een sterke toevoeging

Edit: woops ik dacht dat je zo'n vierkant platformpje bedoelde maar je bedoelt cappie als platform. My bad
Laatst bewerkt: 09 januari 2018 13:30
offline Masterswordish
09 januari 2018 16:24 | #825485
Forum Myth
Gepost door Mink op 09 januari 2018 13:18 | #825478

Goed gejat? Iedere andere open wereldgame voelt beperkt na het spelen van BotW. Je kunt namelijk echt bijna alles wat je jezelf voorstelt, en dat is uniek.

Daarnaast vind ik vind Cappy ook een toffe toevoeging, maar ik liep erg aan tegen de nogal lege wereld. De besturing van Odyssey is ongelofelijk fijn, wat die leegte extra pijnlijk maakt voor mij. Ik vond het zo leuk om te spelen, maar de wereld was voor mij niet tof genoeg.

Antwoord op de poll: de vernieuwing was broodnodig en pakte goed uit. Jammer dat ze de lijn in de DLC van Zelda niet hebben doorgetrokken, en het zichzelf zo makkelijk hebben gemaakt.
offline Paul
18 maart 2018 22:16 | #826217
Gaan met die banaan!
Nou, erg wekelijks was dit Weird