ForumNintendoNintendo Switch ‹ Super Smash Bros. for Nintendo Switch

offline Patrick
13 maart 2018 13:44 | #826141
Redacteur / Petsy
Avatar
Posts: 2049
Gepost door FalconPawnch op 13 maart 2018 13:21 | #826139
Ik denk dat Mink het vooral heeft over Shovelknight in Smash en niet in het algemeen.


Hij heeft het over Shovel Knight in het algemeen. Smile
offline Mink
13 maart 2018 13:44 | #826142
Darkman
Avatar
Posts: 9740
Gepost door Patrick op 13 maart 2018 13:44 | #826141
Gepost door FalconPawnch op 13 maart 2018 13:21 | #826139
Ik denk dat Mink het vooral heeft over Shovelknight in Smash en niet in het algemeen.


Hij heeft het over Shovel Knight in het algemeen. Smile


Uiteraard, Shovel Knight is een van de slechtste spellen die ik gespeeld heb het afgelopen jaar...

EDIT: Nee, is maar een geintje hoor. Het spel was prima te pruimen, maar zeker niet de culthit waar vele van overtuigd waren. Prima spelleke, maar niet meer dan dat.
Laatst bewerkt: 13 maart 2018 13:47
offline Quint
13 maart 2018 14:07 | #826145
Ik ben Batman
Avatar
Posts: 23601
Gepost door Marcel op 11 maart 2018 22:43 | #826123
Het zal hetzelfde geval zijn als met Brawl.

Brawl was gebouwd op de basis van Melee. Deze game is waarschijnlijk deels gebouwd op de basis van Smash Bros. Wii U.
Echter het zal een volledige nieuwe Smash Bros. game zijn. Naar mijn idee zullen ze ook weer meer moeite in de singleplayer stoppen.

Qua release gok ik rond september als het online gebeuren voor de Switch verschijnt.
Daarnaast stond er 2018 en niet 'Holiday 2018' wat meestal neerkomt of ergens voor het 4e kwartaal.




Waarom zouden ze meer in de singleplayer stoppen als dit de flagship titel zou worden voor online, beste Marcel ;]? Die Sakurai ging er bij de Wii U-versie al bijna aan onderdoor, hij zou het zichzelf nu toch wel makkelijker moeten maken lijkt me Yummy .
Laatst bewerkt: 13 maart 2018 14:08
offline Mink
13 maart 2018 14:13 | #826152
Darkman
Avatar
Posts: 9740
Gepost door Quint op 13 maart 2018 14:07 | #826145
Gepost door Marcel op 11 maart 2018 22:43 | #826123
Het zal hetzelfde geval zijn als met Brawl.

Brawl was gebouwd op de basis van Melee. Deze game is waarschijnlijk deels gebouwd op de basis van Smash Bros. Wii U.
Echter het zal een volledige nieuwe Smash Bros. game zijn. Naar mijn idee zullen ze ook weer meer moeite in de singleplayer stoppen.

Qua release gok ik rond september als het online gebeuren voor de Switch verschijnt.
Daarnaast stond er 2018 en niet 'Holiday 2018' wat meestal neerkomt of ergens voor het 4e kwartaal.




Waarom zouden ze meer in de singleplayer stoppen als dit de flagship titel zou worden voor online, beste Marcel ;]? Die Sakurai ging er bij de Wii U-versie al bijna aan onderdoor, hij zou het zichzelf nu toch wel makkelijker moeten maken lijkt me Yummy .


Haha true, maar ik denk ook dat Sakurai weinig meer zelf heeft gedaan bij deze ontwikkelingen. Zijn medische klachten bij Smash 4 zijn denk ik wel genoeg geweest om het coderen over te laten aan de programmeurs en zelf alleen als director op te treden Wink .
offline YT123
13 maart 2018 21:04 | #826160
Member
Avatar
Posts: 85
Als je met vrienden speelt is Smash Wii U geweldig, maar de single player vond ik best wel matig. De nieuwe classic mode was rommelig en ik miste de oude target smash en een adventure mode. Online is op zich wel leuk, maar als je tegenstander slecht internet heeft is het bijna onspeelbaar. Ook moet je vooral heel veel grinden en geluk hebben om alle trofeeën en custom moves te verzamelen.

Het is nog steeds een heel goed spel hoor (personages, stages en multiplayer zijn top) maar in mijn ogen kan het nog beter. Als het om single player gaat vind ik Melee en Brawl leuker om te spelen. Wink
offline Jerone
13 maart 2018 22:15 | #826162
Forum God
Avatar
Posts: 7167
Custom moves? Hoe bevalt dat? Het idee bevalt me eerlijk gezegd niet, maar ik heb Smash 4 nooit gespeeld dus ik kan er niet over oordelen.
offline Elm
13 maart 2018 23:25 | #826163
Forum Myth
Avatar
Posts: 5567
Custom moves is niks aan in sm4sh
offline FalconPawnch
14 maart 2018 00:18 | #826165
Forum Legend
Avatar
Posts: 2322
idd, niemand gebruikt dat. En online kan je het toch niet gebruiken, dus who cares... Palutena is echt een custom moves character met al die uiteenlopende moves tho.

Van mij mag al die nutteloze custom shizzle eruit gelaten worden.
offline Volleybaas
14 maart 2018 13:19 | #826166
Forum Hero
Avatar
Posts: 1968
Wat mij betreft is het een goed idee om weer terug te gaan naar de roots.
Pleur al die nutteloze zooi er uit zoals:
- smash tour (like... seriously?)
- special orders
- crazy orders
- custom moves
- smash run
- target blast
- multiman smash
- die vage amiibo kek
- ... waarschijnlijk nog meer troep

Focus ipv dat op een strakke multiplayer fighter, goeie online, vette gameplay en douw er een awesome singleplayer adventure bij.
offline Nin10do'h
14 maart 2018 15:54 | #826167
Emperor
Avatar
Posts: 1179
Multiman smash was toch bijv hoeveel gastjes je binnen 3 min 5 min 10 min kan verslaan enzo? Dat vind ik namelijk wel tof.
offline YT123
14 maart 2018 16:17 | #826168
Member
Avatar
Posts: 85
Palutena heeft een paar toffe custom moves en Ganondorf heeft een custom move met een zwaard, maar verder waren ze heel inspiratieloos. Het verzamelen was super veel werk en uiteindelijk gebruikte niemand ze ook. Denk niet dat iemand die custom moves en dat trainen van die Amiibo's zou missen eerlijk gezegd.
Laatst bewerkt: 14 maart 2018 16:18
offline Volleybaas
14 maart 2018 16:46 | #826169
Forum Hero
Avatar
Posts: 1968
Gepost door Nin10do'h op 14 maart 2018 15:54 | #826167
Multiman smash was toch bijv hoeveel gastjes je binnen 3 min 5 min 10 min kan verslaan enzo? Dat vind ik namelijk wel tof.


mja, maar hoe vaak heb je dat nou daadwerkelijk gespeeld?
offline MichaelNight
14 maart 2018 17:16 | #826170
Emperor
Avatar
Posts: 648
Zou best gaaf zijn als SSB dit keer in 3D zou zijn ipv 2D.
(Als dit een nieuwe AAA titel is)
offline Jerone
14 maart 2018 17:18 | #826171
Forum God
Avatar
Posts: 7167
Gepost door Nin10do'h op 14 maart 2018 15:54 | #826167
Multiman smash was toch bijv hoeveel gastjes je binnen 3 min 5 min 10 min kan verslaan enzo? Dat vind ik namelijk wel tof.

Dat was best cool.

Ook zou ik het liefst een roster hebben van max 35/40 fighters. 58 Is veel te veel. Ze mogen bijv van mij fighters gewoon terug combineren (Zelda/Sheik, Samus/ZSS) en clones zoals Dr. Mario eruit flikkeren. Als nieuwe fighters zie ik het liefst een Arms-personage, Rayman en evt Crash Bandicoot.

Maar ze mogen het allemaal zelf weten, ik koop het spel toch wel Yummy .

Ik zie die Youtubers allemaal vage niche 3e-rangs personages aanhalen als gewenste fighter (bijv Skull Kid). Totale bullshit imo
Laatst bewerkt: 14 maart 2018 17:20
offline YT123
14 maart 2018 17:55 | #826172
Member
Avatar
Posts: 85
Gepost door Jerone op 14 maart 2018 17:18 | #826171
Ook zou ik het liefst een roster hebben van max 35/40 fighters. 58 Is veel te veel. Ze mogen bijv van mij fighters gewoon terug combineren (Zelda/Sheik, Samus/ZSS) en clones zoals Dr. Mario eruit flikkeren. Als nieuwe fighters zie ik het liefst een Arms-personage, Rayman en evt Crash Bandicoot.


Ik vind 58 eigenlijk ook al vrij veel, maar ik zie online dat de meeste mensen nu een roster van 70+ personages verwachten. Ik denk dat het daarom lastig wordt voor Sakurai om een kleiner roster te verantwoorden (tenzij het een soort reboot is).

Probleem van zoveel verschillende personages is wel dat het balanceren steeds moeilijker wordt en het ook voor ons als speler bijna niet meer te doen is om Classic en All-star met iedereen te doen..
offline Volleybaas
14 maart 2018 18:18 | #826173
Forum Hero
Avatar
Posts: 1968
Gepost door YT123 op 14 maart 2018 17:55 | #826172
Gepost door Jerone op 14 maart 2018 17:18 | #826171
Ook zou ik het liefst een roster hebben van max 35/40 fighters. 58 Is veel te veel. Ze mogen bijv van mij fighters gewoon terug combineren (Zelda/Sheik, Samus/ZSS) en clones zoals Dr. Mario eruit flikkeren. Als nieuwe fighters zie ik het liefst een Arms-personage, Rayman en evt Crash Bandicoot.


Ik vind 58 eigenlijk ook al vrij veel, maar ik zie online dat de meeste mensen nu een roster van 70+ personages verwachten. Ik denk dat het daarom lastig wordt voor Sakurai om een kleiner roster te verantwoorden (tenzij het een soort reboot is).

Probleem van zoveel verschillende personages is wel dat het balanceren steeds moeilijker wordt en het ook voor ons als speler bijna niet meer te doen is om Classic en All-star met iedereen te doen..


Ik heb ook liever dat ze 30-ish characters bouwen, die allemaal leuk en uniek zijn om te spelen. Niet die smash4 bullshit waar elke move een kill move is.
Tering ik zweer het, als het weer zoiets wordt, dan laat ik hem liggen. Er moet gewoon duidelijk verschil zijn tussen combo en kill moves. Niet constant dat: 'oh, hij is op 100%, tijd voor een klapje, zien dat hij wegvliegt, weer recovered en rinse and repeat'. Dat systeem is broken.

en nee, je kan niet altijd maar edge guarden, want recoveries zijn OP en air dodges al helemaal. Bleh.

Here is to a new game that will go back to its roots.
offline FalconPawnch
14 maart 2018 23:20 | #826179
Forum Legend
Avatar
Posts: 2322
Ach ze mogen van mij best al die extra meuk erin pleuren als het voor wat extra singleplayer fun zorgt. Zolang ze eerst maar de multiplayer goed bouwen en daarna pas aan het overige beginnen.

Ik vond lang niet alle stadium games leuk, maar Homerun contest was dan wel weer de shit. Break the targets was soms wel geinig, maar Smash Tour en Smash Run mogen ze van mij ook weglaten inderdaad. Die Crazy/ Master Orders waren nog wel challenging tho. Zou ik niet erg vinden om weer te kunnen doen, maar nogmaals, geen prioriteit.

Ik denk wel dat het even wennen zal worden als we terug gaan naar 30 characters. Ik denk gewoon 50 max. Dat zou betekenen dat ze de onnodige weglaten en evt wat nieuwe kunnen toevoegen.

Van mij mag weg/aangepast:
Marth of Lucina of Roy, of maak ze alternates van elkaar zoals Olimar/Alph
Dark Pit (paas hem andere moveset of zelfde verhaal als Marth/Lucina)
Jigglypuff (slaapverwekkende character, maar serieus, die heeft recent echt niks meer vertoond en is geen main character, plus niemand speelt Jiggs)


Verder hoop ik dat ze characters als Little Mac minder OP maken met die armor frame onzin en Rosalina met al die defensive shit en priority moves. Sakurai plz
offline Volleybaas
15 maart 2018 09:51 | #826181
Forum Hero
Avatar
Posts: 1968
Gepost door FalconPawnch op 14 maart 2018 23:20 | #826179

Jigglypuff (slaapverwekkende character, maar serieus, die heeft recent echt niks meer vertoond en is geen main character, plus niemand speelt Jiggs)


Verder hoop ik dat ze characters als Little Mac minder OP maken met die armor frame onzin en Rosalina met al die defensive shit en priority moves. Sakurai plz


Wel eens competitive smash gezien? Jiggs is zeer viable (in melee dan natuurlijk). Hungrybox nooit gezien?
Het feit dattie waardeloos in smash 4 is, is wel weer helemaal waar. Komt daar die anus engine.
Sakurai plz
Laatst bewerkt: 15 maart 2018 10:06
offline Jerone
15 maart 2018 12:13 | #826183
Forum God
Avatar
Posts: 7167
Ik Jigglypuff jullie allemaal de moeder
offline Nin10do'h
15 maart 2018 21:47 | #826186
Emperor
Avatar
Posts: 1179
Ach ik vond smash 4 best wel vermakelijk.Waarschijnlijk ook om dat ik geen competitive pleb boy ben.
offline FalconPawnch
16 maart 2018 01:21 | #826187
Forum Legend
Avatar
Posts: 2322
Ik speel het nog best veel competitive, alleen de frusts zijn af en toe niet normaal.
offline Volleybaas
16 maart 2018 08:27 | #826189
Forum Hero
Avatar
Posts: 1968
Gepost door Nin10do'h op 15 maart 2018 21:47 | #826186
Ach ik vond smash 4 best wel vermakelijk.Waarschijnlijk ook om dat ik geen competitive pleb boy ben.


Voor filthy casual players is de game ook erg vermakelijk. Maar als je iets meer wilt dan gewoon op elkaar inspringen en knopjes in duwen, dan komen er een aantal slechte design choices naar boven
offline MarioKarter
16 maart 2018 16:47 | #826191
Emperor
Avatar
Posts: 523
Mwah, qua personages is er bij de series die er al in zitten niet zo heel veel over. Dan kom je echt bij obscure personages als Skull Kid idd. De enige paar die ik nog wel redelijk vind zijn Rex, Bandana Waddle Dee en Dixie Kong. Een nieuwe Pokémon zal er vast komen en een nieuwe FE hero ook wel. (Captain) Toad wellicht? We graaien nu wel echt uit het onderste van de kan.

Vandaar verwacht ik dat Sakurai vooral nieuwe, kleinere series zal pakken voor nieuwe personages. Dan wordt het echt de "ultieme" Smash Bros. crossover. Inkling is een goede eerste stap; Chorus Kids (Rhythm Paradise) en Spring Man (ARMS) zijn de meest logische opvolgers omdat de twee grootste series op het moment zijn die nog geen personages in Smash hebben. Daarna zal er wel gekeken worden naar personages als Chibi-Robo en Isaac (Golden Sun). Ook moeten we ons klassieke retro personage niet vergeten (Takamaru?).

Allerlaatst zullen Ice Climbers en Wolf wel terugkomen.

Third Party characters kunnen mij persoonlijk vrij weinig boeien, het blijft voor mij de ultieme Nintendo crossover en misschien heb ik de game zelfs liever zonder Cloud, Bayonetta en Pac-Man dan mét deze characters.
offline Nin10do'h
16 maart 2018 17:51 | #826192
Emperor
Avatar
Posts: 1179
Trouwens hoe tof zou het zijn als ze gewoon ranking erin doen.
offline YT123
16 maart 2018 18:59 | #826193
Member
Avatar
Posts: 85
Voor de Mario-serie gaat het denk ik tussen Waluigi/Daisy (om de spin-offs te representeren), Pauline (vanwege Odyssey) en Captain Toad. Die laatste maakt dan denk ik de meeste kans.

Voor de Zelda-serie is Impa denk ik de enige echte kanshebber. Voor haar moveset kunnen ze haar zwaard en naginata uit Hyrule Warriors gebruiken of de sheikah slate abilities uit BotW.

En zo kan ik bij alle grote series nog wel iemand erbij bedenken, maar het is zeker waar dat het al lang niet meer om echte Nintendo all-stars gaat wat dat betreft.. Smoking