ForumNintendoNintendo Switch ‹ Pokémon: Let's Go Eevee & Let's Go Pikachu

offline Mink
08 augustus 2018 13:28 | #828182
Darkman
Binnen luttele maanden is het dan eindelijk zover; een ietwat serieuze Pokémon-game voor de Nintendo Switch. Ondanks dat deze titel geen volwaardige Pokémon RPG is, ben ik ontzettend hyped. Pokémon: Let's Go Eevee & Let's Go Pikachu verschijnen 16 november voor de Nintendo Switch en laten je de Kanto-regio wederom beleven.

Vandaag is bekendgemaakt dat de Mega Evolutions voor het eerst speelbaar zijn in de Kanto-regio en hiermee is de vraag gelijk ontstaan of bijvoorbeeld Z-Moves of Alolan Pokémon een terugkeer krijgen. Wat denken jullie hiervan? Ikzelf hoop het eigenlijk niet, de Z-Moves waren eigenlijk te groots om allemaal te kennen waardoor voor mij persoonlijk de post-game met competitief spelen een stuk minder leuk werd. Nu heb ik uiteraard geen idee in hoeverre deze Pokémon-titel competitief gespeeld kan worden, maar speculeren kan nooit kwaad!
offline FalconPawnch
08 augustus 2018 13:38 | #828184
Forum Legend
Hmjah, Z-Moves zijn voor mij echt dikke bullshit. Het sloeg gewoon echt nergens op en het kwam zo geforceerd over van "We moeten een nieuw element toeveoegen aan het battlesysteem". Alolan forms vind ik wel prima. Ze zijn leuk voor de afwisseling. Ben benieuwd of er meerdere vormen van komen in de toekomst. Tot zover zijn er alleen kanto/alolan forms bekend en niet van johto of hoenn bijvoorbeeld.

Mega evoluties zijn wel tof. Ik geloof dat dat er toch wel aardig wat zijn voor Kanto.
Sowieso de starters, Mewtwo, gengar, alakazam, beedrill, pidgeot, slowbro, kangaskhan, gyarados, earodactyl, pinsir... geloof niet meer maar toch, een net aantal.
offline Mink
08 augustus 2018 16:54 | #828189
Darkman
Ja, stel dat ze ook evoluties van bijvoorbeeld Scyther en Onix toevoegen, dan heb je gelijk weer twee extra mega's te pakken. Ik zou het sowieso niet erg vinden als er enkele nieuwe komen (zoals de laatste geruchten gaan), maar tegelijkertijd hoeft het van mij niet perse. Het zou in de lore van de Pokémon-wereld tegelijkertijd wel een beetje vreemd zijn als er nooit meer nieuwe Mega's komen.

Ik vond het vooral zo verschrikkelijk aan Z-Moves dat je daadwerkelijk alle moves en diens Z-Move moest kennen als je competitief mee wilde dingen. Het is zo simpel om een "cheese"-strategie toe te passen dankzij Z-Moves, waardoor de meeste gevechten om de Z-Move draaiden en de rest grotendeels verwaarloosd werd.
offline YT123
08 augustus 2018 19:03 | #828192
Member
Alola forms waren al bevestigd toch of niet? Anders zijn er helemaal geen Dark-type Pokémon..

Ik ben ook geen fan van Z-moves of überhaupt de dingen die ze in de zevende generatie hebben toegevoegd. Die Ultra Beasts vind ik qua design erg matig en ze hebben van die hele rare min-max stats. En de tapu's zorgen ook weer voor allerlei extra shit om rekening mee te houden dankzij hun terrain abilities. In dat opzicht is het wel een verademing dat deze games terug naar de basis gaan.
offline Mink
12 augustus 2018 13:24 | #828239
Darkman
Ik lees wel op veel plekken dat Alolan Pokémon al zijn bevestigd, maar kan die bevestiging zelf nergens vinden. Dus ik weet eerlijk gezegd niet zeker of die wel in Pokémon Let's Go zullen zitten. Het lijkt me wel, maar kan geen officiële bron vinden helaas.

EDIT: Schijnbaar is het tijdens de Nintendo Treehouse gezegd tussen neus en lippen door. Maar ze zijn nog niet in beeld geweest Wink .
Laatst bewerkt: 12 augustus 2018 13:27
offline YT123
24 augustus 2018 11:41 | #828343
Member
Ik hoop trouwens wel dat ze bij volgende Switch games wat meer hun best gaan doen met de graphics. Het ziet er nu gewoon uit als Sun en Moon in HD, waardoor vooral de gevechten nogal saai en kaal ogen. Voor een handheld is dat prima, maar voor een console mogen we toch wel iets meer verwachten? Vooral als het gewoon een spel van €60 is.

Pokémon Battle Revolution en XD zijn al meer dan 10 jaar oud, maar het verschil is gigantisch. Daar zijn de gevechten veel dynamischer, er zijn betere animaties en er is tenminste moeite in de achtergronden gestoken. Ik snap dat de Let's Go games voor tussendoor zijn, maar dan nog is dit gewoon matig.

KAvFjRT

offline FalconPawnch
24 augustus 2018 14:44 | #828350
Forum Legend
Ik zie de let's go games dan ook als een handheld en Pokemon Go mix. Het is wel netjes vormgegeven maar er gebeurt vrij weinig qua animaties. Het is gewoon wéér een remake van de Kanto region, dus ja wat kan je dan nog anders doen dan de graphics oppoetsen? Ik snap ergens wel dat de animaties realistischer maken een hel van een klus moet zijn. Maar het zou een gevecht zoveel interessanter maken om naar te kijken. Het mooiste voorbeeld blijft altijd een Blastoise met twee kanonnen en vervolgens een hydropump uit zn bek schiet.
offline Mink
25 augustus 2018 14:41 | #828371
Darkman
Ik heb de game helaas nog altijd niet gespeeld, waardoor het moeilijk is een oordeel erover te vellen. Ik ben nog altijd meer benieuwd naar de Pokémon-game die in 2019 gaat verschijnen, maar heb toch wel zin in de Kanto-regio. Die kreeg ten tijde van de GameBoy Advance als laatste een remake. Is het ondertussen wel weer tijd voor imo!
offline Zelda
27 augustus 2018 13:43 | #828380
Newbie
Ben stiekem toch wel benieuwd naar deze game. Destijds tijdens de aankondiging kon het mij niet zo bekoren (ivm geen wild battles meer en ook geen interesse in Pokémon Go!), maar schijnbaar zou je dus tegen trainers kunnen blijven vechten om zo je Pokémon te trainen. Iemand dat toevallig ondervonden tijdens een recente build op Gamescom ofzo?
offline Mink
27 augustus 2018 13:45 | #828381
Darkman
Gepost door Zelda op 27 augustus 2018 13:43 | #828380
Ben stiekem toch wel benieuwd naar deze game. Destijds tijdens de aankondiging kon het mij niet zo bekoren (ivm geen wild battles meer en ook geen interesse in Pokémon Go!), maar schijnbaar zou je dus tegen trainers kunnen blijven vechten om zo je Pokémon te trainen. Iemand dat toevallig ondervonden tijdens een recente build op Gamescom ofzo?

De demo was hetzelfde op de Gamescom als op de E3. Ikzelf heb hem niet gespeeld, wel veel beeldmateriaal bekeken. Kan het je echter niet echt mededelen.

Welkom!
offline Zelda
27 augustus 2018 14:01 | #828383
Newbie
Gepost door Mink op 27 augustus 2018 13:45 | #828381
Gepost door Zelda op 27 augustus 2018 13:43 | #828380

De demo was hetzelfde op de Gamescom als op de E3. Ikzelf heb hem niet gespeeld, wel veel beeldmateriaal bekeken. Kan het je echter niet echt mededelen.

Welkom!

Ah, ik denk dat er richting release wel meer info over vrijkomt. Wie weet.

Thanks! Het is meer een 'welkom terug', gezien ik hier vroeger best veel rondhing (toen het nog gameqube.nl heette haha Smile )
offline YT123
27 augustus 2018 15:44 | #828384
Member
Een Kanto remake is prima voor tussendoor, ik snap alleen die Pokémon Go elementen of de noodzaak om een redelijk eenvoudige RPG nog verder te versimpelen niet. Niemand heeft daarom gevraagd en de casual gamers gaan echt niet helemaal een Switch aanschaffen hiervoor.
Laatst bewerkt: 27 augustus 2018 15:58
offline Volleybaas
27 augustus 2018 19:59 | #828389
Forum Hero
to be honest... hier lijkt me echt geen kut aan. ik heb wel interesse in de echt nieuwe pokemon game op de switch, maar dit is gewoon pokemon go in een digitale worldmap.

die gimmick van dat gooien... snap niet dat ze dat zo erg pushen. Zo leuk en vernieuwend is het niet
offline FalconPawnch
28 augustus 2018 13:55 | #828396
Forum Legend
Het sprak me tijdens het aankondigen half aan. Sowieso spreekt Pokémon mij nog altijd aan qua rpg's. Wat me erg opviel, is het kiddy uiterlijk. Die characters zien er echt te baby-like uit. Over het algemeen ziet het er wel mooi uit in HD, maar dat is voor mij geen reden om het te kopen.

De nieuwtjes en gameplay info bevallen mij tot zover gewoon niet. Het is overduidelijk gefocust op kleine kinderen om ze zo into Pokémon te krijgen. Vanaf de start beginnen in Kanto klinkt voor mij echt niet interessant meer. Tuurlijk was het een vette generatie, mede omdat het de eerste is, maar na Fire red en Leaf green heb ik er echt geen behoefte meer aan. Al die extra toevoegingen zoals pika of eevee versieren is mij ook wat te kleuterig.

Ik hoop dat ze in 2019 met echt een wat volwassenere Pokémon game komen. Hopelijk in de stijl van de Generations anime.
offline Zelda
28 augustus 2018 16:02 | #828397
Newbie
Gepost door FalconPawnch op 28 augustus 2018 13:55 | #828396
Het sprak me tijdens het aankondigen half aan. Sowieso spreekt Pokémon mij nog altijd aan qua rpg's. Wat me erg opviel, is het kiddy uiterlijk. Die characters zien er echt te baby-like uit. Over het algemeen ziet het er wel mooi uit in HD, maar dat is voor mij geen reden om het te kopen.

De nieuwtjes en gameplay info bevallen mij tot zover gewoon niet. Het is overduidelijk gefocust op kleine kinderen om ze zo into Pokémon te krijgen. Vanaf de start beginnen in Kanto klinkt voor mij echt niet interessant meer. Tuurlijk was het een vette generatie, mede omdat het de eerste is, maar na Fire red en Leaf green heb ik er echt geen behoefte meer aan. Al die extra toevoegingen zoals pika of eevee versieren is mij ook wat te kleuterig.

Ik hoop dat ze in 2019 met echt een wat volwassenere Pokémon game komen. Hopelijk in de stijl van de Generations anime.

Same. Ik vind dat Game Freak iets meer uit hun vertrouwde bubbel mag komen. Pokémon is een hele gave franchise met veel potentie, maar ze blijven maar lekker vertrouwelijk op hetzelfde spoor door sjokken. Soms erger ik mij ook aan het feit dat ik bijvoorbeeld niet de main character kan aanpassen. Dat zou al zoveel immersie geven. Je hebt die hikers, bikers, Ace Trainer's etc, waarom kunnen wij als speler daar niet voor kiezen als character ipv zo'n standaard main protagonist. Heel veel Pokémon spelers zijn volgens mij al ruim de twintig gepasseerd.

Ook wat meer vrijheid in de keuze van je eigen pad zou ik heel erg op prijs stellen. In Red/Blue/Yellow kon je nog zelf bepalen of je Koga of Erica kon verslaan, de laatste jaren is het echt net iets teveel handholding. Iets simpels als difficulty schaling; laat mij zelf bepalen naar welke gym ik ga, en aan de hand van de hoeveelheid badges worden Gym Leaders sterker en gebruiken meer Pokémon. Ook voor replay value is dat volgens mij een stuk leuker.
offline FalconPawnch
28 augustus 2018 18:21 | #828401
Forum Legend
wij zitten duidelijk op 1 lijn! Dat character customisation is voor mij al een gemis sinds X/Y. Dat je op een gegeven moment wel je outfits kon aanpassen in de Kalos region was best leuk. Zo had je niet altijd de exact zelfde tegenstander.

Het kunnen kiezen naar welke gym je eerst gaat zou leuk zijn voor de vrijheid, maar voor de moeilijkheidsgraad zou het dan in de soep lopen. Tenzij de gyms met je meegroeien qua difficulty, maar anders heb je straks dat de eerst beste gym die je binnenloopt veel te moeilijk is omdat je een nog niet hoog genoeg level bent. Stel je voor dat je er 1 vanaf het begin overslaat en op t einde nog die gym moet doen en er een gymleader met een lvl 20 Pidgeotto staat... daar zit dan ook geen uitdaging meer in. Dat je dus altijd een vast pad volgt is begrijpelijk. Nou goed, het zal mij benieuwen wat ze met deze game gaan doen.
offline YT123
28 augustus 2018 21:36 | #828404
Member
Gepost door Zelda op 28 augustus 2018 16:02 | #828397
Iets simpels als difficulty schaling; laat mij zelf bepalen naar welke gym ik ga, en aan de hand van de hoeveelheid badges worden Gym Leaders sterker en gebruiken meer Pokémon. Ook voor replay value is dat volgens mij een stuk leuker.

Dit is inderdaad precies wat de serie nodig heeft. Meer een open world idee, waarbij je zelf kan kiezen hoe je door de regio reist en de moeilijkheid schaalt aan de hand van je voortgang. Ook lijkt het me tof als het eindelijk mogelijk is om de algehele moeilijkheidsgraad aan het begin van het spel aan te passen: een makkelijke optie voor de casuals en een lekker moeilijke optie voor spelers die van een uitdaging houden.

Verder zie ik graag dat ze de huidige 800 Pokémon wat beter balanceren. Er zijn zoveel toffe Pokémon die slechte stats of matige movepools hebben. Ook zijn er genoeg Pokémon die al heel lang aan een nieuwe evolutie toe zijn.

En verder gewoon goede online mogelijkheden. X & Y maakten al een stap in de goede richting wat dat betreft maar Festival Plaza was weer twee stappen terug. Je moet gewoon makkelijk tijdens het spelen kunnen communiceren met vrienden en andere mensen.

Tot zover mijn onwaarschijnlijke wensenlijstje. Yummy

offline FalconPawnch
29 augustus 2018 00:09 | #828405
Forum Legend
X/Y was zeker fantastisch qua online. Festival plaza was inderdaad 'een pijn in je reet'. Wat een rommel was dat. het is net alsof ze elke keer iets nieuws MOETEN verzinnen in plaats van wat tof is, behouden. Hopelijk kijken ze eens een keer naar wat in voorgaande games juist goed was en wat totaal niet. Niet te veel poespas toevoegen en onnodige side shit zoals beauty contests. Pokemon zou wat meer met de doelgroep mee moeten groeien en niet altijd maar kinderlijk blijven. maar goed, here's unlikely hoping.