ForumNintendoNintendo 3DS ‹ Probleem met zelda en ds 2 xl

offline Ellie
01 januari 2019 12:55 | #829123
Newbie
Goedemorgen
Ik heb een heel gek probleem met mijn nwe ds 2 xl. Ik zat midden in mijn zelda spel toen ik opeens 2 items kwijt was (sleutel en kompas) , hierdoor kon ik niet verder meer met het spel. Uiteindelijk besloten om helemaal opnieuw met het spel te beginnen. En wat gebeurt er....ik ben al meteen mn zwaard kwijt....en kon dus niey eens meer aan t spel beginnen. Terug naar winkel en spel omgeruild. Ook het nwe spel.....zelfde probleem.
Mijn ds geformatteerd en weer hetzelfde. Dus ik snap er helemaal nx van en denk dat het aan mijn ds ligt? Ik hoop dat iemand me kan helpen?
Vriendelijke groet ellie
offline Marcel
01 januari 2019 13:02 | #829124
Return of the King
Gaat om A Link Between Worlds denk ik?

Volgens mij was er inderdaad een stuk in de game, waarbij je de dungeon in en uit moest en je dan de sleutel en het compass niet hebt. (die moet je namelijk in iedere dungeon weer opnieuw vinden).

Wellicht even op YouTube een guide opzoeken voor dat stukje van de game waar je vast zit of een strategy guide kopen.

Als het Ocarina of Time 3D is. Aan het begin van de game heb je nog geen zwaard. Die moet je eerst vinden/krijgen. Die ligt ergens helemaal aan het begin in een kist in Kokiri Forest (= de eerste quest). Ook daarvoor zou ik zeggen, haal er een guide bij.

Voor A Link Between Worlds weet ik niet meer of je nu wel of niet met een zwaard begon, maar in de meeste Zelda games begin je zonder zwaard en/of schild en is dat het eerste item om te vinden.

Dan is er nog een derde Zelda Majora's Mask. Ik denk niet dat het om die gaat, want daar verlies je regelmatig alle items Hahaha

Anyhow, niks mis met de game of de DS in ieder geval.
Laatst bewerkt: 01 januari 2019 13:07
offline Ellie
01 januari 2019 22:33 | #829127
Newbie
Hoi het gaat idd om a link between worlds. Ik was in een nieuw kasteel en had die kamer al gespeeld, maar kom er niet meer in omdat ik dus de sleutel kwijt ben, de kist waar ik de sleutel uitgehaald heb staat open. De deur zit nu dus weer op slot en ik kan dus niet meer verder in het spel omdat ik door die kamer naar een andere verdieping moet. Het zwaard krijg je bij deze zelda vrijwel meteen. Ik krijg m ook wel en heb m in mn hand maar kan m niet gebruiken want hij staat niet bij mn items.....heel raar dus allemaal
offline Paul H.
02 januari 2019 18:17 | #829132
Forum Myth
Gepost door Ellie op 01 januari 2019 22:33 | #829127
Hoi het gaat idd om a link between worlds. Ik was in een nieuw kasteel en had die kamer al gespeeld, maar kom er niet meer in omdat ik dus de sleutel kwijt ben, de kist waar ik de sleutel uitgehaald heb staat open. De deur zit nu dus weer op slot en ik kan dus niet meer verder in het spel omdat ik door die kamer naar een andere verdieping moet. Het zwaard krijg je bij deze zelda vrijwel meteen. Ik krijg m ook wel en heb m in mn hand maar kan m niet gebruiken want hij staat niet bij mn items.....heel raar dus allemaal

Het is normaal gesproken niet mogelijk om vast te lopen omdat je sleutels kwijt raakt of verkeerd gebruikt. Er zijn altijd wel sleutels te vinden op andere plaatsen. Als je nergens wat kan vinden dan raad ik aan om een walkthrough te gebruiken totdat je een sleutel hebt gevonden.

Het zwaard speel je vrij nadat je Dampé ontmoet hebt (dit wist je waarschijnlijk al). Het zwaard staat echter niet bij de rest van je items maar staat apart vermeld op de B-knop:

LinkBetweenWorldsMap