ForumN1ntendoLedenartikelen ‹ N1 Oproep: laat ons weten wat je beste herinnering is aan de Game Boy en kom op de frontpa

offline Mitch
15 april 2019 20:59 | #829508
N1 Smash Champion 2016 & 2017
Beste en trouwe members van de N1-gemeenschap,

Die ouwe grijze baksteen Gameboy is op 21 april 2019 alweer 30 jaar oud. Time flies!

Dat leek mij een leuke aanleiding voor een artikel en daar wil ik jullie mening als members ook een plaats in geven.

Daarom de vraag: welke Gameboy of Gameboy Colour game moet volgens jullie echt in het zonnetje gezet worden? We kennen allemaal de Mario's en Zelda's, dus we zijn vooral benieuwd wat jullie vroeger nog meer gespeeld hebben!

Laat het hieronder achter in de reacties en vertel ook kort waarom. Hoe persoonlijker het verhaal, hoe beter!

De leukste reactie krijgt een plaatsje in onze 30 jaar Gameboy Special, die eind deze week op de frontpage verschijnt.

Succes! Very Happy
offline Captain-Retardo
15 april 2019 22:25 | #829510
Forum God
Pokemon red/blue generatie tot denk ik 6 keer overnieuw spelen achter elkaar tot het moment dat je kon ruilen zodat ik en een vriend alle starters konden krijgen. Zwaar tijdrovende klus, thank god voor de eieren een gen later.

Pokemon Gold USA versie spelen maanden voor de Pal release met nul informatie verder op internet en er achter komen dat je pas op de helft van de game bent na de Pokemon league.

Metal Gear Solid Ghost Babel zou trouwens in het zonnetje gezet mogen worden, al weet ik er niet veel meer van buiten dat ik het geweldig vond. Gameboy had voor mij helaas niet zo’n geweldige line up verder op de Nintendo games na.
offline FalconPawnch
16 april 2019 02:06 | #829511
Forum Legend
ik had ooit wel die gameboy, maar dan van mn zus die er nooit wat mee deed. Ze had van die vage games. Marble Madness, en Gargoyles man dat was een moeilijke game toen. Ik kwam nooit verder.
offline Jerone
16 april 2019 10:17 | #829513
Forum God
Games als Pokémon uitspelen zonder een woord Engels te kunnen is achteraf toch best een prestatie. Ik herinner me vooral de bijeenkomsten op het schoolplein omdat iemand had ontdekt hoe we weer een stukje verder konden komen in de game.
offline FalconPawnch
16 april 2019 11:08 | #829514
Forum Legend
Gepost door Jerone op 16 april 2019 10:17 | #829513
Games als Pokémon uitspelen zonder een woord Engels te kunnen is achteraf toch best een prestatie. Ik herinner me vooral de bijeenkomsten op het schoolplein omdat iemand had ontdekt hoe we weer een stukje verder konden komen in de game.

het was vooral een lineaire game, dus zo moeilijk was het niet toch? Ik weet dat iedereen speelde mbv anderen die wel engels konden spreken en lezen. Als ik iets echt niet begreep, vroeg ik mn ouders altijd wat iets betekende. Maar ja, games hebben mij dan ook vooral engels geleerd =)
offline Jerone
16 april 2019 11:13 | #829516
Forum God
Gepost door FalconPawnch op 16 april 2019 11:08 | #829514

het was vooral een lineaire game, dus zo moeilijk was het niet toch? Ik weet dat iedereen speelde mbv anderen die wel engels konden spreken en lezen. Als ik iets echt niet begreep, vroeg ik mn ouders altijd wat iets betekende. Maar ja, games hebben mij dan ook vooral engels geleerd =)

Het is niet alleen Pokémon, alle andere games ook (Zelda bijv.). Ik kan me niet herinneren dat ik mijn ouders ooit iets dergelijks gevraagd heb, het was altijd puur trial and error.
offline FalconPawnch
16 april 2019 18:30 | #829518
Forum Legend
dat rekte in elk geval wel de playtime =)
offline Mitch
16 april 2019 22:29 | #829522
Ik heb echt een groot deel van mijn Engels van Gameboy-spellen geleerd. Vooral woorden als 'continue' en 'retry' Razz

Maar niemand nog nog een kek, 'vergeten' Game Boy-spel wat hij/zij vroeger kapot speelde?
offline Jerone
17 april 2019 10:14 | #829525
Forum God
Warioland was de shit vroeger
offline Mink
17 april 2019 12:27 | #829526
Darkman
Gepost door Jerone op 16 april 2019 11:13 | #829516
Gepost door FalconPawnch op 16 april 2019 11:08 | #829514

Het is niet alleen Pokémon, alle andere games ook (Zelda bijv.). Ik kan me niet herinneren dat ik mijn ouders ooit iets dergelijks gevraagd heb, het was altijd puur trial and error.

offline Duncan
17 april 2019 23:56 | #829528
Forum Legend
Van die grijze baksteen kan ik mij geen game herinneren die ik zo in mijn top 100 zou zetten. Het gros van de spellen bestond uit simpele ports van (S)NES games en ik was ook niet zo'n fan van de spinazie graphics. Toen ik hem voor mijn vijfde verjaardag kreeg, zaten er Super Mario Land en Tetris bij. Dat waren geinige spelletjes, maar ze konden mij slechts een paar uur vermaken itt de toppers op de mega drive/SNES waar ik me dagen mee kon vermaken, zoals Streets of Rage 2, Donkey Kong Country, Secret of Mana, etc. Er was ook een overvloed aan film gebaseerde shovelware op die Gameboy aanwezig waar ik me aan stoorde. In die tijd kon je niet zoals nu even op internet (Als je dat thuis überhaupt had lol) een review checken. Nee, de aanschaf van een game lag bij aan of de boxart wreed was of niet. Helaas heb ik hierdoor een hoop gedrochten gespeeld, zoals Terminator en The Adams Family. Het absolute dieptepunt was een spel van Jurassic Park. Die was zo buggy en onspeelbaar dat ik moest huilen en nachtmerries kreeg.

De Gameboy had daarentegen wel een bepaalde esthetiek die ik kon waarderen. Hij was net zoals die oude Nokia onverwoestbaar, ik heb hem talloze keren laten vallen, maar hij bleef het steeds doen. Ja, sorry ik was vijf en lomp en dat ding was te groot voor mijn kleine klauwtjes.

Ik had ook zo'n geinige add-on met een lampje, aangezien de Gameboy geen backlight had. Hierdoor kon ik voor het slapen in het donker nog een potje Tetris doen.

Wat betreft de Gameboy Color is er één game die er voor mij tussen uit sprong en dat is Pokémon Yellow. Ik was al verkocht bij de openingsscène met Pikachu. Het verzamelen van de zakmonstertjes was zo leuk dat ik er denk ik meer dan 100 uur in het spel heb gestoken.
offline Mitch
19 april 2019 19:36 | #829534
Metal Gear Solid: Ghost Babel en Gargoyle's Quest zijn precies het soort onbekendere namen dat ik zoek, maar er mag wel iets meer over verteld worden.

Jullie hebben nog tot zaterdagnacht jongens Razz
Laatst bewerkt: 19 april 2019 19:36