ForumNintendoNintendo Switch ‹ Pokemon Sword & Pokemon Shield

offline Mink
27 mei 2019 18:38 | #829707
Forum Quint
Jawel, na 24 jaar is de achste generatie Pocket Monsters onthuld. Deze onthulling toonde erg traditionele elementen, waarschijnlijk om de bestaande fanbase gerust te stellen dat dit geen gimmick kent zoals Pokémon GO. Nu er vandaag een Nintendo Direct is aangekondigd voor de twee nieuwe telgen, werd het wel tijd voor een eigen topic.

Laat weten wat jij precies verwacht van de nieuwe Pokémon; van je meest ridicule wensen tot je grootste ergernissen in voorgaande Pokémon-spellen. Ikzelf zou het fantastisch vinden als Nintendo de fanbase omarmt en bijvoorbeeld een Nuzlocke Challenge implementeert; iets in de richting van een Hero Mode zoals in The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

SobbleScorbunnyGrookey
offline Elm
27 mei 2019 22:56 | #829710
Forum God
Hoop dat ze de graphics enorm verbeteren. Gamecube graphics was prima pre 2008. Heb ik inmiddels wel afgesloten.
online FalconPawnch
28 mei 2019 10:25 | #829713
Forum Myth
Ik hoop een hoop dingen wel en niet. Waar te beginnen...?
Voorlopig zijn er nog te weinig details.

Allereerst de pokemon van gen 98 zelf: Scorbunny mag en moet geen fire/fighting worden, anders krijgen ze van mij echt een 1 voor creativiteit. Hopelijk blijven de starters pure typings.

- ik hoop dat wild pokemon niet weer in dezelfde volgorde komen; een one-evolution knaagdier normal type, een vogeltje, de rupsjes... Kom eens met andere types in het begin van de game en graag een breder aanbod algeheel.

- ik hoop dat je vóór de elite four (als die er in zitten) ook andere region-pokemon kan vangen en niet enkel de nieuwe. Het zal wel weer een mix worden van alle nieuwe plus enkele old gens.

- Ik hoop dat je niet weer gebonden bent aan een vaste route. Ik wil juist op een punt belanden waar je meerdere wegen kan kiezen.

- Hopelijk zijn HM moves nog steeds verleden tijd. Maak van Surf/Strenght etc gewoon TM's. De moves mogen blijven bestaan maar ik hoop dat ze eens wat anders bedenken dan een pokemon opzadelen met een waardeloze move als Cut of Rock Smash of Defog. Je moet zo'n geval altijd bij je dragen (de HM slaaf) om je avontuur ongehinderd te kunnen vervolgen.

- sun/moon deed het goed wat bovenstaand punt betreft. Je roept een pokemon op om iets uit te voeren. Van mij mag je ook gewoon een item vinden die obstakels kan verwijderen.

- Die voetbal gerelateerde dingen, kan op zich leuk worden maar hopelijk ligt de focus niet te veel op dat thema.

- Ik hoop dat er side quests in zitten en niet enkel de 'versla trainers die je weg blokkeren en win gym battles'. Er lopen altijd doelloze npc's rond in die games en het enige wat je doet ik iedereen aanspreken en dialogs skippen in de hoop dat ze je een item geven. Als ze je nou eens een opdracht geven en je een quest log hebt, dan geeft het al iets meer avontuur gevoel. Ook als er cruciale rewards bij zitten zoals bijvoorbeeld een item dat Cut kan vervangen.

- Ik hoop niet dat er nog meer types geïntroduceerd worden.

en zo kan ik nog wel even doorgaan....
Laatst bewerkt: 28 mei 2019 10:25
offline Mink
28 mei 2019 16:18 | #829715
Forum Quint
Gepost door FalconPawnch op 28 mei 2019 10:25 | #829713

- Ik hoop dat er side quests in zitten en niet enkel de 'versla trainers die je weg blokkeren en win gym battles'. Er lopen altijd doelloze npc's rond in die games en het enige wat je doet ik iedereen aanspreken en dialogs skippen in de hoop dat ze je een item geven. Als ze je nou eens een opdracht geven en je een quest log hebt, dan geeft het al iets meer avontuur gevoel. Ook als er cruciale rewards bij zitten zoals bijvoorbeeld een item dat Cut kan vervangen.

- Ik hoop niet dat er nog meer types geïntroduceerd worden.

Oeh, deze twee vond ik wel interessant. Jouw side-quest idee is zeer tof en past imo ook een stuk beter dan dat random mensen je allemaal items van waarde geven. Hoop alleen niet dat ze een quest doen als; versla dertighonderd Pidgeys oid. Het is geen Monster hunter.

Ik weet niet of ik graag een extra typing zie. Nog één erbij kan wat mij betreft prima. Hetgene wat ik echter echt graag wil zien, is dat ze meer oude Pokémon upgraden. Geef bijvoorbeeld Luxio Dark type mee, of Zebrastrike. Zorg ervoor dat Ice-typing niet zo slecht is sinds de toevoeging van Fairy door het bijvoorbeeld imuum of resistance te geven aan Water-type. Ook zou ik graag zien dat ze enkele doelloze abilitys verwijderen of aanpassen.

O en als laatste zou ik ook graag zien dat we meerdere routes hebben, daar lijkt het echter niet perse op. Ik zie het wel gebeuren dat de Galar-regio in drie delen is opgesplitst. In het eerste stuk zitten twee gyms die je in willekeurige volgorde kunt kiezen en daarna telkens drie gyms met willekeurige volgorde. Dat de grote bergketens de splitsing is en dat je items / badges nodig hebt om er doorheen te komen. Zou zeer tof zijn, maar ik denk niet dat GameFreak er zoveel energie in heeft gestoken Yummy .
Laatst bewerkt: 28 mei 2019 16:20
online FalconPawnch
28 mei 2019 17:48 | #829716
Forum Myth
Oeh, ja dat vergat ik ook nog te zeggen: ik HOOP echt dat ze waardeloze old gen Pokemon een nieuwe evolutie geven. Dunsparce bijvoorbeeld. Maak daar een sand snake van of zo.

Verder hoop ik dat ze niet nog meer van die materialistische Pokemon toevoegen. Op dit moment van spreken zijn ze allemaal al wel bedacht en ontwikkeld maar die Meltan en vooral die evolutie (Melmetal, alleen de naam al) zijn echt inspiratieloos as fuck. Je ziet ze met de generatie erger worden. Hopelijk blijft dit fenomeen vooral op legendaries van toepassing.

Soble is vooralsnog mijn favoriet. Ik vind de starters nog erg leuk en ik hoop echt van harte dat het eens geen lelijkerds worden maar juist toffe evo's.

Fingers crossed nog even...
offline Mink
29 mei 2019 18:29 | #829718
Forum Quint
Ik zou nieuwe Eeveelutions ook wel lachen vinden, bijvoorbeeld Steel en/of Rock. Ik denk dat ze daar nog wel leuke dingen mee kunnen doen. Verder mogen er imo best Pokémon zijn die compleet useless zijn (zoals Delibird, Dunsparce of Farfetch'd), er zijn ook genoeg dieren in de echte wereld die niets doen behave zuurstof verspillen.

Verder vind ik de "materialistische" Pokémon niet zo heel erg. Deze zaten al in de eerste Pokémon-games en horen er gewoon bij. De Pokémon-wereld is natuurlijk een afspiegeling van de "echte" wereld, waar materialistische elementen steeds prominenter aanwezig zijn in de samenleving, zeker in vergelijking met de start van Pokémon.

Ik twijfel nog enorm tussen Sobble en Groonkey (?), gaat neerkomen op de evoluties. Daarbij vind ik de starters ook niet lelijker geworden door de jaren heen, alleen generatie vijf was echt lelijk. Decidueye, Greninja, Empoleon, Chesnaught, Torterra en Infernape zijn echt allemaal mooi ontworpen imo. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar daar kun je toch niet omheen.
Laatst bewerkt: 29 mei 2019 18:33
offline Mink
05 juni 2019 17:14 | #829751
Forum Quint
Oef, dat was een goede Direct. Enige wat ik miste, was de eerste evolutie van de Starter Pokémon.
online FalconPawnch
05 juni 2019 17:14 | #829752
Forum Myth
Gepost door Mink op 05 juni 2019 17:14 | #829751
Oef, dat was een goede Direct. Enige wat ik miste, was de eerste evolutie van de Starter Pokémon.

nah, die moeten ze nu nog niet gaan spoilen hoor... Games komen pas medio november uit. Dat duurt nog een half jaar.
Laatst bewerkt: 06 juni 2019 15:32
offline YT123
06 juni 2019 12:11 | #829754
Senior Member
Ik werd niet heel enthousiast van die eerste trailer een paar maanden geleden, maar dit zag er al veel beter uit. Ben benieuwd!

Weet alleen niet echt wat ik van dat dynamax moet vinden.. Sun & Moon vond ik al redelijk overkill qua gimmicks (mega evolutions, Z-moves, ultra beasts, terrain abilities, etc).
online FalconPawnch
06 juni 2019 15:33 | #829756
Forum Myth
ja het wordt steeds gekker gemaakt. op een gegeven moment moeten ze het wel eens een keer laten zoals het is en gewoon een tof nieuw avontuur maken. Geen extra gimmick rotzooi. Ik snap ook echt niet wie dit aan zou moeten spreken. Niemand zat hier op te wachten zeg maar...
offline opposite
11 juni 2019 12:05 | #829786
Newbie
Pokemon Sword & Shield uitgebracht in november 2019?
offline YT123
11 juni 2019 20:10 | #829788
Senior Member
Game Freak weet toch weer te verbazen.. Net tijdens de stream is gezegd dat alleen Pokémon die in de Galar Pokedex zitten uit Pokémon Home kunnen worden overgezet. Met als reden dat de Switch te krachtig is en ze meer tijd in de models van de Pokémon moeten steken, waardoor niet alle Pokémon in de game zullen zitten. Hier gaan ze veel backlash voor krijgen.
Laatst bewerkt: 11 juni 2019 20:10
online FalconPawnch
11 juni 2019 21:06 | #829789
Forum Myth
Ik snap echt niet wat je nou zegt... ligt dit aan mij?
offline YT123
11 juni 2019 21:57 | #829790
Senior Member
Gepost door FalconPawnch op 11 juni 2019 21:06 | #829789
Ik snap echt niet wat je nou zegt... ligt dit aan mij?

Zie ook het nieuwsbericht. Kort samengevat: niet alle Pokémon zitten in de game en je kan ze ook niet overzetten vanuit Bank/Home.
online FalconPawnch
11 juni 2019 22:57 | #829791
Forum Myth
Ja omdat je zegt dat de Switch te krachtig is...? Maar voor zover ik het dus begrijp: je kan alleen pokemon die in de galar region voorkomen, van Home afhalen en er oppleuren. Ofwel, al je vorige verzamelingen kan je niet overzetten.
Laatst bewerkt: 11 juni 2019 23:00
offline YT123
12 juni 2019 16:06 | #829795
Senior Member
Gepost door FalconPawnch op 11 juni 2019 22:57 | #829791
Ja omdat je zegt dat de Switch te krachtig is...? Maar voor zover ik het dus begrijp: je kan alleen pokemon die in de galar region voorkomen, van Home afhalen en er oppleuren. Ofwel, al je vorige verzamelingen kan je niet overzetten.

Ja dat is hoe ze het hadden verwoord tijdens de stream. Snapte die opmerking ook niet helemaal. Ik verwacht wel een patch op een gegeven moment, mensen zijn niet blij.
offline Mink
12 juni 2019 17:00 | #829796
Forum Quint
Ik vind het wel enorm jammerlijk, maar verwacht dat we met 400 of 500 monsters aan de slag kunnen, wat imo meer dan genoeg is. Kunnen ze mooi na een half jaar weer de hype opstarten door een nieuwe berg Pokémon toe te voegen.
offline YT123
13 juni 2019 19:38 | #829821
Senior Member
Pokémon fans hebben over het algemeen super lage verwachtingen (ook al hebben ze dat zelf niet eens door). Mensen werden bijvoorbeeld heel enthousiast over de free camera control in de wild area, terwijl dat eigenlijk al 20 jaar standaard in de meeste 3D games zit. Meerdere savefiles of moeilijkheidsgraden hebben we ook nog steeds niet.. En de battle animaties van de Gamecube games waren beter dan wat we nu hebben.

Er was een hele controversiële beslissing nodig om de fans een beetje wakker te schudden. Zie nu voor het eerst echte kritiek op Twitter en Reddit richting Game Freak.
offline Mink
13 juni 2019 20:08 | #829822
Forum Quint
Gepost door YT123 op 13 juni 2019 19:38 | #829821
Pokémon fans hebben over het algemeen super lage verwachtingen (ook al hebben ze dat zelf niet eens door). Mensen werden bijvoorbeeld heel enthousiast over de free camera control in de wild area, terwijl dat eigenlijk al 20 jaar standaard in de meeste 3D games zit. Meerdere savefiles of moeilijkheidsgraden hebben we ook nog steeds niet.. En de battle animaties van de Gamecube games waren beter dan wat we nu hebben.

Er was een hele controversiële beslissing nodig om de fans een beetje wakker te schudden. Zie nu voor het eerst echte kritiek op Twitter en Reddit richting Game Freak.

Dat zijn gewoon designkeuzes, het één is niet perse beter dan het ander. Zo vind ik top-down helemaal niet erg voor Pokémon-spellen op handhelds. Nu het een spel is voor een thuisconsole kun je de camera ronddraaien en is het meer een "third person" view. Verschillende savefiles hebben we nu met de Nintendo Switch ook.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen waarde hechten aan de battle animaties, ik zet die vaak al snel uit (iets wat al sinds de tweede game kon, maar volgens mij in Fire Emblem; Awakening nog niet eens mogelijk was, alleen maar doorspoelen). De GameCube-spellen waren totaal anders en daar lag de focus wel op "mooie animaties" en minder diepgang in de gameplay. Ik weet wel wat ik liever heb hoor.
online FalconPawnch
13 juni 2019 23:45 | #829825
Forum Myth
het bewust weglaten van bepaalde opties of functies is een slimme manier om deze als 'nieuw' te introduceren in toekomstige games. Zo zijn ze daar bij gamefreak. En als er dan iets nieuws komt dan gaat er iets 'ouds' voor terug. Ze geven je nooit de perfecte game, want dan is het niet meer te overtreffen.
offline YT123
15 juni 2019 01:51 | #829828
Senior Member
Gepost door Mink op 13 juni 2019 20:08 | #829822

Dat zijn gewoon designkeuzes, het één is niet perse beter dan het ander. Zo vind ik top-down helemaal niet erg voor Pokémon-spellen op handhelds. Nu het een spel is voor een thuisconsole kun je de camera ronddraaien en is het meer een "third person" view. Verschillende savefiles hebben we nu met de Nintendo Switch ook.

Nee klopt, maar het zijn wel designkeuzes waar ze al 20 jaar nauwelijks van af durven te stappen. Er is gewoon heel weinig innovatie in vergelijking met Zelda of Mario bijvoorbeeld. Mijn opmerking over de camera ging er meer om dat ik het raar vond dat mensen daar zo enthousiast over waren. Bij andere games zou niemand dat bijzonder vinden, maar bij Pokémon wordt dat echt gezien als een heel groot ding.

Gepost door Mink op 13 juni 2019 20:08 | #829822

Ik snap nooit zo goed waarom mensen waarde hechten aan de battle animaties, ik zet die vaak al snel uit (iets wat al sinds de tweede game kon, maar volgens mij in Fire Emblem; Awakening nog niet eens mogelijk was, alleen maar doorspoelen). De GameCube-spellen waren totaal anders en daar lag de focus wel op "mooie animaties" en minder diepgang in de gameplay. Ik weet wel wat ik liever heb hoor.

Ik vind het persoonlijk toch wel bizar dat de animaties slechter zijn dan die van een 14 jaar oude game. En dat geldt niet alleen voor de battle animaties: https://imgur.com/cc8CppW

De graphics in het algemeen zijn gewoon best wel matig:

vekRbfc

En de meeste mensen vinden dat prima, Pokémon heeft natuurlijk ook nooit om de graphics gedraaid. Maar ik vind het zelf wel jammer dat er zo weinig aandacht aan besteed wordt. Had persoonlijk een groter verschil verwacht bij de overstap naar consoles.

Ondanks dit alles zijn de games wel gewoon altijd leuk om te spelen. Ik vond Let's Go zelfs best vermakelijk (hoewel daar wel veel op aan te merken was). De basis blijft heel goed. Ik zou alleen graag zien dat de games echt naar een volgend niveau gaan.
offline Duncan
18 juni 2019 23:53 | #829844
Forum Myth
Ik vind dat Gamefreak in het verleden blijft hangen. Neem deze franchises van Nintendo nou:
- De overgang van Super Metroid naar Metroid Prime > Geslaagd.
- De overgang van Zelda ALTTP naar Zelda OoT > Geslaagd.
- De overgang van Zelda Skyward Sword > Zelda: Breath of the Wild > Geslaagd
- De overgang van F-Zero X naar F-zero GX > Geslaagd

Dit zijn populaire gamesseries, waarbij de ontwikkelaar de moed had om grote stappen te ondernemen. Toen ik Zelda: Ocarina of Time voor het eerst speelde op de N64 had ik iets van, "wow, dit is zo next level in vergelijking met het voorgaande 2D deel op de SNES!". En dit gevoel had ik ook met Breath of the Wild, toen Nintendo een Zelda had ontwikkeld waar je zoveeeeeel meer kon doen dan voorgaande delen.

En dan heb je Gamefreak, die te bang is om die grote stap te maken..... We hebben inmiddels zeven generaties gehad en nu komt nummertje acht met Sword & Shield eraan. Ik heb met een groot aantal Pokemon spellen me goed kunnen vermaken, maar tegelijkertijd stoor ik me ook aan het feit dat Gamefreak zo "voorzichtig" is. Neem nou, de overgang van 1 naar 2 met die interne klok en twee werelden, of deel 3 die abbillties introduceerde en 2 vs 2 gevechten. Dat vond ik best wel baanbrekende veranderingen, alleen de generaties daarna hadden dat in mijn optiek niet. Als je mij nu vraagt wat beter is aan Sword & Shield ten opzichte van Sun & Moon? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Nee, een gevalletje oude wijn in nieuwe zakken ben ik bang.
online FalconPawnch
19 juni 2019 10:38 | #829846
Forum Myth
Nou, in plaats van dingen toe te voegen, laten ze eerder van alles weg. "want het kost te veel tijd om alles te maken". Een beetje normale game tegenwoordig kost gewoon een jaar of twee om te ontwikkelen. Pokemon is groter dan de meeste games en dat hebben ze zelf niet door geloof ik. Het lijkt wel alsof ze de game rushen om de ontwikkeltijd kort te houden. Het is nou eenmaal console en niet meer handheld only. Dan duurt het maar wat langer maar zorg gvd gewoon voor alle pokemon. Dat ze dan die stock-animations hebben ipv elke pokemon een eigen animatie zal me een worst wezen. Dat snap ik ook wel dat dit kutwerk is, maar ik weet nu al dat ik straks niet de teams kan maken die ik graag wil, wegens gebrek aan favoriete old-gens.
offline Jerone
19 juni 2019 12:55 | #829848
Forum God
Gepost door Duncan op 18 juni 2019 23:53 | #829844
Ik vind dat Gamefreak in het verleden blijft hangen. Neem deze franchises van Nintendo nou:
- De overgang van Super Metroid naar Metroid Prime > Geslaagd.
- De overgang van Zelda ALTTP naar Zelda OoT > Geslaagd.
- De overgang van Zelda Skyward Sword > Zelda: Breath of the Wild > Geslaagd
- De overgang van F-Zero X naar F-zero GX > Geslaagd

Dit zijn populaire gamesseries, waarbij de ontwikkelaar de moed had om grote stappen te ondernemen. Toen ik Zelda: Ocarina of Time voor het eerst speelde op de N64 had ik iets van, "wow, dit is zo next level in vergelijking met het voorgaande 2D deel op de SNES!". En dit gevoel had ik ook met Breath of the Wild, toen Nintendo een Zelda had ontwikkeld waar je zoveeeeeel meer kon doen dan voorgaande delen.

En dan heb je Gamefreak, die te bang is om die grote stap te maken..... We hebben inmiddels zeven generaties gehad en nu komt nummertje acht met Sword & Shield eraan. Ik heb met een groot aantal Pokemon spellen me goed kunnen vermaken, maar tegelijkertijd stoor ik me ook aan het feit dat Gamefreak zo "voorzichtig" is. Neem nou, de overgang van 1 naar 2 met die interne klok en twee werelden, of deel 3 die abbillties introduceerde en 2 vs 2 gevechten. Dat vond ik best wel baanbrekende veranderingen, alleen de generaties daarna hadden dat in mijn optiek niet. Als je mij nu vraagt wat beter is aan Sword & Shield ten opzichte van Sun & Moon? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Nee, een gevalletje oude wijn in nieuwe zakken ben ik bang.

Vergeet Super Mario World -> Mario 64 niet
offline YT123
04 juli 2019 20:34 | #829950
Senior Member
Gepost door Duncan op 18 juni 2019 23:53 | #829844
Toen ik Zelda: Ocarina of Time voor het eerst speelde op de N64 had ik iets van, "wow, dit is zo next level in vergelijking met het voorgaande 2D deel op de SNES!". En dit gevoel had ik ook met Breath of the Wild, toen Nintendo een Zelda had ontwikkeld waar je zoveeeeeel meer kon doen dan voorgaande delen.

Dit was hét moment voor Pokémon om next level te gaan. Ik dacht eerst ook dat ze de Let's Go games expres zo basic hadden gehouden omdat ze echt iets nieuws zouden gaan doen met de gen 8 games, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Sword en Shield zullen ongetwijfeld leuk zijn om te spelen, maar er had zoveel meer in gezeten. Dit is ongeveer het veiligste wat ze konden doen.