Hoe moet/had Nintendo (moeten) omgaan met het heruitgeven van Wii U spellen?
Veel spellen overbrengen, het is alleen maar goed als de Switch het beter doet! (22%)
Veel spellen overbrengen, maar alleen als ze dat ver onder de normale prijs doen (33%)
Elke keer dat ze iets overbrengen, moeten de originele kopers gecompenseerd worden (zeg maar in de comments hoe dat zou moeten dan) (0%)
Alleen de grootste toppers overbrengen en het daarbij laten, zorgt alleen maar voor gaten in de echte release (44%)
Ze hadden niks moeten overbrengen, de Switch is geen Wii U (0%)
Gepost door FalconPawnch op 03 januari 2021 10:36 | #831529Om te zeggen dat ze die games niet uit mogen brengen, zou egoïstisch zijn, maar ik weet wel zeker dat ze releases van andere games in de weg staan. Nintendo beschouwd al die heruitgaven als 'nieuw' waardoor andere games opgeschoven worden om zo de ideale release momenten te pakken. Het is al zo karig met nieuwe games en dan komen ze ook nog eens constant met heruitgaven. Op zich is er niks mis met die games maar ze zouden niet in de weg mogen staan van nieuwe games.
Gepost door Zelda op 04 januari 2021 09:10 | #831534Eens met Jerone. Die ports staan nieuwe releases niet in de weg. Die ports worden gebruikt om gaten op te vullen in de releaselijst.
Zie hier een interview (mid december 2020) met Doug Bowser, President Nintendo of America, met Polygon (https://www.polygon.com/interviews/22170222/nintendo-doug-bowser-interview-switch-pro-joycon-drift-animal-crossing). Doug en de interviewer geven zelf ook aan dat die ports gebruikt worden om gaten in de releaselijst op te vullen.
Q: Yeah, absolutely. How was your release calendar, what you’re putting out to the public, impacted by COVID? Or was it at all, or not really?
A: ...As we watch that, and as there may have been slight changes in dates, then we’re trying to react with understanding what parts of our evergreen catalog could we insert and drive to continue to keep the momentum that we have been seeing as we went into the period.
Q: So is that basically what determines like, “Hey, we’re going to be able to fill in this gap with something like Pikmin [3 Deluxe],” for example?
A: Yeah
----
Overigens - als extra 'bewijs' dat er niet tijd/energie wordt ingestoken, of dat die ports development tijd wegnemen van nieuwe games; Pikmin 3 Deluxe is gemaakt/geport door Eighting, een externe development partij die ingehuurd is door Nintendo. https://nintendo.fandom.com/wiki/Eighting.
Zelfde geldt voor Super Mario 3D-All Stars; deze was geport door Nintendo European Research and Development (NERD), en niet door EPD (Mario team) zelf. Nintendo Software Technology Corporation (Nintendo of America afdeling) is verantwoordelijk voor het porten voor Super Mario 3D World + Bowser's Fury. (hier een heel overview van alle ontwikkelingsstudio's binnen/buiten Nintendo en waar ze vermoedelijk mee bezig zijn: https://www.resetera.com/threads/nintendo-first-party-thread-ot3-internal-x-external-x-publishing-whats-cooking.116419/).
Games worden ingepland voor vaste release datums. dat wil zeggen dat ze zo ingepland worden dat ze elkaar niet overlappen. Mario Odyssey en Zelda BotW bijvoorbeeld zouden nooit in dezelfde maand gereleased worden want dat staat elkaar in de weg. Nintendo pland haar game releases zo, dat er volle aandacht is voor 1 game zodat het grotere verkoopcijfers kan bereiken.
Gepost door Jerone op 04 januari 2021 23:42 | #831543Wat een lap tekst joh. Je moet een boek gaan schrijven. Noem het; Falconpawnch en de geheime Nintendo-kluis, waarin Nintendo stiekem al haar games bewaard die klaar zijn, maar nog niet gereleased mogen worden omdat er nog een fighter voor Smash Bros aan zit te komen.
Gepost door FalconPawnch op 05 januari 2021 14:03 | #831545Drop the sarcasm plz.
@Zelda: Ja, ik zal volgende keer even aan nintendo vragen of ze de bedrijfsplannen willen bijvoegen aan mijn bericht, nou goed? Het is gewoon elke keer hetzelfde gesprek met jou... Jij vindt alles maar best, ik niet. jij doet net alsof er geen droogte aan games is en dat het niet anders dan normaal is of zo. Er is elke keer maar keuze uit 1 game per periode. (Ik heb het puur over de grote Nintendo franchise games) Ik vind het gewoon schandalig dat een Warriors game dé najaarsklapper moet zijn in een jaar wat al kut genoeg was. Dat jij er wel fun aan hebt beleefd is fijn voor jou hoor, meen ik oprecht, maar ik ga die uitgemolken game met Zelda-FOMO formule niet als een braaf schaapje kopen omdat het toch maar de enige game is van het najaar.
ben jij nou serieus niet benieuwd naar waar Nintendo nog meer mee bezig is naast Metroid, Pokemon Snap of BotW2?
Anyways, ben je het hier mee eens of niet:
Games worden ingepland voor vaste release datums. dat wil zeggen dat ze zo ingepland worden dat ze elkaar niet overlappen. Mario Odyssey en Zelda BotW bijvoorbeeld zouden nooit in dezelfde maand gereleased worden want dat staat elkaar in de weg. Nintendo pland haar game releases zo, dat er volle aandacht is voor 1 game zodat het grotere verkoopcijfers kan bereiken.
En ja, ik was op dreef.. got a little carried away there ^^
Gepost door Zelda op 06 januari 2021 13:03 | #831549Gepost door FalconPawnch op 05 januari 2021 14:03 | #831545Drop the sarcasm plz.
@Zelda: Ja, ik zal volgende keer even aan nintendo vragen of ze de bedrijfsplannen willen bijvoegen aan mijn bericht, nou goed? Het is gewoon elke keer hetzelfde gesprek met jou... Jij vindt alles maar best, ik niet. jij doet net alsof er geen droogte aan games is en dat het niet anders dan normaal is of zo. Er is elke keer maar keuze uit 1 game per periode. (Ik heb het puur over de grote Nintendo franchise games) Ik vind het gewoon schandalig dat een Warriors game dé najaarsklapper moet zijn in een jaar wat al kut genoeg was. Dat jij er wel fun aan hebt beleefd is fijn voor jou hoor, meen ik oprecht, maar ik ga die uitgemolken game met Zelda-FOMO formule niet als een braaf schaapje kopen omdat het toch maar de enige game is van het najaar.
ben jij nou serieus niet benieuwd naar waar Nintendo nog meer mee bezig is naast Metroid, Pokemon Snap of BotW2?
Lieve, lieve FalconPawnch. Waar wil je nu precies een discussie over hebben? Want ik merk dat je namelijk heel veel (terechte) punten aanhaakt, die niets met dit topic/onderwerp te maken hebben. En dat zorgt voor verwarring omdat je best wel van hak op de tak springt qua onderwerpen. Wellicht dat wij daarom elkaar niet begrijpen?
Om heel inhoudelijk te reageren; ik vind niet alles maar best. Integendeel. Ik vind het bijzonder jammer hoe de laatste jaren de Pokémon games dalen qua kwaliteit. Ben ook absoluut niet te spreken en kan geen logica vinden achter Nintendo's besluit om games tot 31 maart 2021 beschikbaar te maken, ook digitaal. Snap echt niet wat hier nu logisch aan is en vind het best debiel. Collector/limited edition snap ik, maar een game als Super Mario 3D All-Stars niet meer beschikbaar stellen in de eShop na 31 maart 2021? Ontzettend debiel. Zelfde geldt voor Nintendo's hele online account systeem - ook dit is echt te idioot voor woorden. Of hun hele online gebeuren. Baal enorm dat een franchise als Metroid niet dezelfde liefde en aandacht krijgt als The Legend of Zelda bijvoorbeeld. Of wat dacht je van die Fire Emblem NES game in december die voor 8 euro ofzo wordt gereleased? Belachelijk - had in de NES Online app moeten zitten. Sowieso - waar blijven al die NES/SNES games na 4 jaar? En zo kan ik nog wel even door gaan. Maar dit was allemaal niet onderdeel van de discussie - heeft er niks mee te maken.
Snap ook niet waarom je Hyrule Warriors hierbij aanhaakt? Ik bedoel - het is je goed recht waarom je dit niet koopt, snap ik heel goed. Als jij het een kut spel vindt, more power to you! Meen ik oprecht. Daar hoor je mij ook niet over discussiëren - het is jouw mening immers. Ik heb toevallig bij deze release er heel veel plezier aan beleeft. Wellicht komt er een keer dat jij een game krijgt die jij top vindt en ik niet, zoals een F-Zero ofzo. Maar again - dat heeft niks met dit onderwerp te maken.
En uiteraard ben ik razend benieuwd waar Nintendo mee aankomt voor dit jaar. Kijk enorm uit naar nieuwe footage voor BotW sequel, en Metroid Prime 4 bijvoorbeeld. Maar ook waar al die andere studios mee bezig zijn waar we al meer dan een jaar niks van gehoord hebben. Ik sta te springen om een Direct, net als wij allemaal hier. Maar again - ook dat heeft niks met dit onderwerp te maken. Het topic hier heeft als lijdend onderwerp 'rereleases' en niet Nintendo in 2021.
Anyways, ben je het hier mee eens of niet:
Yes. Hier ben ik het ook helemaal mee eens. 100%. En nu komen we aan bij het punt wat ik elke keer duidelijk probeer te maken - daartussen plaatst Nintendo de ports (Wii U games) releases. Omdat Nintendo ziet dat daar een gat is in hun releaselijst. Tussen Breath of the Wild en Super Mario Odyssey had je namelijk Mario Kart 8 Deluxe (port). Zo vult Nintendo hun releaselijst op, zo proberen ze die gaten die Nintendo zelf ziet te dichten, aldus Doug Bowser - de man die verantwoordelijk is voor hun planning. En die nemen geen titels weg, of de plek in van andere, nieuwe, non-port games.
Neem 2020 - tussen Animal Crossing: New Horizons en Paper Mario: The Origami King kwam namelijk Xenoblade Chronicles: Definitive Edition (port). En tussen Paper Mario: The Origami King en Hyrule Warriors: Age of Calamity kwam Pikmin 3 Deluxe (port). Dat is wat Doug Bowser ook zegt; zij zien een gat in hun releaselijst, en vullen die op met een port. It's that simple. Het is niet alsof in plaats van Pikmin ze Metroid Prime 4 of Bayonetta 3 hebben en die dus stiekem achterhouden ofzo. Dit is dus de hele tijd wat ik probeer duidelijk te maken.
En even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over - in jouw woorden - de grote Nintendo franchises. Ik heb het over alle Nintendo games (van Animal Crossing tot Clubhouse Games tot Hyrule Warriors tot Fitness Boxing 2) wat Nintendo uitbrengt. En daar zitten een hoop games tussen waar jij en ik niet op wachten, zoals Fitness Boxing bijvoorbeeld. Vergeet niet; Nintendo maakt games voor een hele brede doelgroep. En daar vallen wij soms buiten, zeker als je kijkt naar 2020.
En dit zegt ook niks over wat ik van die games vind, want dat is irrelevant. Dat is dan weer een hele andere discussie! Want als je een discussie wilt hebben over de kwaliteit van die games, dat is een heel ander gesprek dan dit onderwerp. Snap je?
En ja, ik was op dreef.. got a little carried away there ^^
Haha, alleen maar tof hoor! Je bent een van de weinige die daadwerkelijk nog zo uitbundig reageert hier op deze site/forum. Je kan merken aan je dat je het heel jammer vindt hoe Nintendo de afgelopen +/- 5 jaar bezig is, je merkt dat je Nintendo passie zichtbaar is in je berichten.
Is het niet een idee om een centraal topic te openen/kicken over Nintendo in het algemeen? Ik durf je te wedden dat wij meer overeenkomsten hebben dan verschillen. Tot nu toe zitten wij beiden met elkaar te hameren over een klein onderdeel i.p.v Nintendo in het algemeen![]()
Gepost door FalconPawnch op 06 januari 2021 18:14 | #831552
We kunnen in elk geval wel stellen dat het op het moment gewoon karig is en het meeste geluid overduidelijk is van veel mensen dat er niet veel boeiends is de laatste tijd. Oke, member Zelda is altijd wel blij met alles lijkt het wel, maar ik teer nu al enorme tijd op Smash Bros en Mario Kart. Zelda en Mario Odyssey heb ik inmiddels wel lang en breed uitgespeeld. Ik heb afgelopen jaar alleen Xenoblade remake en paper mario erbij gehad. Verder was er echt niks boeiends tussen voor mij.
Waar kijken jullie nu naar uit waarvan je weet dat het in 2021 uitkomt?