ForumN1ntendoLedenartikelen ‹ Het rerelease dilemma met Nintendo

Hoe moet/had Nintendo (moeten) omgaan met het heruitgeven van Wii U spellen?

Veel spellen overbrengen, het is alleen maar goed als de Switch het beter doet! (22%)

platoqp, Patrick

Veel spellen overbrengen, maar alleen als ze dat ver onder de normale prijs doen (33%)

Jerone, Paul, koekiemonster

Elke keer dat ze iets overbrengen, moeten de originele kopers gecompenseerd worden (zeg maar in de comments hoe dat zou moeten dan) (0%)

Alleen de grootste toppers overbrengen en het daarbij laten, zorgt alleen maar voor gaten in de echte release (44%)

FalconPawnch, Monokuma, YT123, RaadsPensionaris

Ze hadden niks moeten overbrengen, de Switch is geen Wii U (0%)

Totaal aantal stemmen: 9
offline platoqp
02 januari 2021 14:37 | #831527
Talent
Ik kan niet echt zeggen dat deze column een goeie timing heeft en alles wat ik ga bespreken is helemaal niet zo relevant op dit moment. Het is meer dat Nintendo in het algemeen mij met de Switch vaak voor een dilemma heeft gezet en ik er recent weer aan herinnerd werd.

Het blijft namelijk zo dat nu de Nintendo Switch goed verkoopt, zeker in tegenstelling tot de Wii U, Nintendo alle reden heeft om hun topspellen van de vorige generatie over te brengen naar de huidige. En gelijk hebben ze, ik vind het compleet logisch dat ze hun oudere spellen die kwalitatief prima waren heruitbrengen om hun potentie te verwezenlijken, de markt is groter met een grote groep mensen die überhaupt nooit een Wii U hebben gehad.

En ja, samen met de gratis DLC die erbij verkocht wordt of zelfs gloednieuwe content, allemaal op een echt draagbare console met hogere resoluties zijn de heruitgaves een geweldig aanbod voor ieder die het origineel niet heeft gekocht of de Wii U niet eens had, zelfs voor de volledige prijs.

Maar ja, daar zit ik dan. Heb alle spellen waarin ik geïnteresseerd was toen al gekocht, meestal op of vlak na release. Heb heel soms ook de DLC gekocht. Dan sta ik voor een lastige keuze. Ik zit er niet heel erg mee dat ik het spel zelf dan alleen voor de Wii U heb in tegenstelling tot de Switch, maar soms met de extra’s zijn de verleidingen wel heel groot om nog meer geld neer te tikken voor een spel waar ik al zoveel in heb geïnvesteerd.

Wat mij nu brengt tot mijn anekdote en grootste pijnpunt. Ik werd eraan herinnerd tijdens een (natuurlijk corona conform) potje: Mario Kart 8 Deluxe. Dit was de perfecte game voor Nintendo om over te brengen en ze hebben 'm goed gemaakt. Het heeft alle DLC en kleine extraatjes als dubbele items, smart steering en een extra mini-turbo. Ze hebben zelfs het grootste minpunt van het origineel aangepakt, er is nu een behoorlijke en fatsoenlijke Battle Mode.

Maar bovenal is er een ding wat dit hét spel voor de Nintendo Switch maakt en wat ik dus moet missen, de sociale veelzijdigheid. Ik kan mijn toestel meenemen, iemand een controller geven en voilà we spelen Mario Kart! Het maakt niet uit dat we niet thuis voor de tv zitten of je medespelers zelf geen spelcomputers heeft. Ik heb talloze keren gezien op de universiteit dat men lekker in de pauze een potje speelt en vind het maar jammer dat ik zoiets zelf nooit heb kunnen beginnen. Ik heb destijds de volle mep voor Mario Kart 8 betaald en het is een van de weinige games waarvan ik zelfs de DLC heb gekocht, ik ga dat niet echt nog eens doen.

Zeker de multiplayer spellen blinken uit voor de Switch. Na een generatie bijna in de vergetelheid te duiken is Nintendo weer terug voor het grote publiek en juist deze videospellen hebben daar naar mijn mening een groot aandeel in gehad. Blij ben ik dat ze het nu goed doen, opgelucht dat het niet twee keer een flop achter elkaar is geworden, maar het blijft jammer dat ik als loyale fan wel de voordelen van de rereleases moet missen en zo sterk in verleiding wordt gebracht iets tweemaal binnen vijf jaar te kopen.

*Ik snap wel hoe Nintendo heeft gehandeld en zie niet heel veel anders wat ze hadden kunnen doen, maar ik verwacht dat die frustratie wel groter zal zijn bij anderen. Wat zouden jullie als beter optie zien?

*Een volkomen losstaand punt tegen de rereleases is natuurlijk dat het de nood voor nieuwe spellen vermindert
offline platoqp
02 januari 2021 14:40 | #831528
Talent
Met mijn volledig Engelstalige studie kan ik altijd wel wat oefening in het Nederlands gebruiken. Opmerkingen over spelling, grammatica, stijl of wat dan ook zijn zeer welkom!
offline FalconPawnch
03 januari 2021 10:36 | #831529
Forum Myth
Om te zeggen dat ze die games niet uit mogen brengen, zou egoïstisch zijn, maar ik weet wel zeker dat ze releases van andere games in de weg staan. Nintendo beschouwd al die heruitgaven als 'nieuw' waardoor andere games opgeschoven worden om zo de ideale release momenten te pakken. Het is al zo karig met nieuwe games en dan komen ze ook nog eens constant met heruitgaven. Op zich is er niks mis met die games maar ze zouden niet in de weg mogen staan van nieuwe games.

Het lijkt er gewoon op dat Nintendo schijt heeft aan mensen die de Wii U hebben gekocht en die games al lang en breed gespeeld hebben. Natuurlijk is dat niet het geval want ze bieden heel veel mensen de kans om die games alsnog te spelen op de Switch, maar als Wii U bezitter voel je je natuurlijk gewoon genaaid. Ik ben over het algemeen niet zo van het opnieuw kopen van iets wat je al hebt, ook al heeft het een grafische upgrade gehad. De enige game die ik ooit opnieuw gekocht heb, is Mario kart 8. En dit deed ik al vanwege het gebrek aan iets nieuws toentertijd.

Ik vraag me serieus af waar al die studios van Nintendo momenteel mee bezig zijn. Er is een team bezig met Zelda's BotW2, er is een team bezig aan Metroid prime 4... en verder heb ik geen idee... Pokemon Snap? Bayonetta 3? beiden niet door een team van Nintendo. Waar is de rest aan bezig? Waar blijft het nieuws?
offline Jerone
03 januari 2021 10:59 | #831530
Forum God
Gepost door FalconPawnch op 03 januari 2021 10:36 | #831529
Om te zeggen dat ze die games niet uit mogen brengen, zou egoïstisch zijn, maar ik weet wel zeker dat ze releases van andere games in de weg staan. Nintendo beschouwd al die heruitgaven als 'nieuw' waardoor andere games opgeschoven worden om zo de ideale release momenten te pakken. Het is al zo karig met nieuwe games en dan komen ze ook nog eens constant met heruitgaven. Op zich is er niks mis met die games maar ze zouden niet in de weg mogen staan van nieuwe games.

Je draait hier oorzaak en gevolg om. Dat is een drogreden pur sang
offline FalconPawnch
03 januari 2021 15:12 | #831531
Forum Myth
?

Ligt jezelf eens toe
offline Zelda
04 januari 2021 09:10 | #831534
Member
Eens met Jerone. Die ports staan nieuwe releases niet in de weg. Die ports worden gebruikt om gaten op te vullen in de releaselijst.

Zie hier een interview (mid december 2020) met Doug Bowser, President Nintendo of America, met Polygon (https://www.polygon.com/interviews/22170222/nintendo-doug-bowser-interview-switch-pro-joycon-drift-animal-crossing). Doug en de interviewer geven zelf ook aan dat die ports gebruikt worden om gaten in de releaselijst op te vullen.

Q: Yeah, absolutely. How was your release calendar, what you’re putting out to the public, impacted by COVID? Or was it at all, or not really?

A: ...As we watch that, and as there may have been slight changes in dates, then we’re trying to react with understanding what parts of our evergreen catalog could we insert and drive to continue to keep the momentum that we have been seeing as we went into the period.

Q: So is that basically what determines like, “Hey, we’re going to be able to fill in this gap with something like Pikmin [3 Deluxe],” for example?

A: Yeah
----

Overigens - als extra 'bewijs' dat er niet tijd/energie wordt ingestoken, of dat die ports development tijd wegnemen van nieuwe games; Pikmin 3 Deluxe is gemaakt/geport door Eighting, een externe development partij die ingehuurd is door Nintendo. https://nintendo.fandom.com/wiki/Eighting.

Zelfde geldt voor Super Mario 3D-All Stars; deze was geport door Nintendo European Research and Development (NERD), en niet door EPD (Mario team) zelf. Nintendo Software Technology Corporation (Nintendo of America afdeling) is verantwoordelijk voor het porten voor Super Mario 3D World + Bowser's Fury. (hier een heel overview van alle ontwikkelingsstudio's binnen/buiten Nintendo en waar ze vermoedelijk mee bezig zijn: https://www.resetera.com/threads/nintendo-first-party-thread-ot3-internal-x-external-x-publishing-whats-cooking.116419/).
offline FalconPawnch
04 januari 2021 11:59 | #831537
Forum Myth
Gepost door Zelda op 04 januari 2021 09:10 | #831534
Eens met Jerone. Die ports staan nieuwe releases niet in de weg. Die ports worden gebruikt om gaten op te vullen in de releaselijst.

Zie hier een interview (mid december 2020) met Doug Bowser, President Nintendo of America, met Polygon (https://www.polygon.com/interviews/22170222/nintendo-doug-bowser-interview-switch-pro-joycon-drift-animal-crossing). Doug en de interviewer geven zelf ook aan dat die ports gebruikt worden om gaten in de releaselijst op te vullen.

Q: Yeah, absolutely. How was your release calendar, what you’re putting out to the public, impacted by COVID? Or was it at all, or not really?

A: ...As we watch that, and as there may have been slight changes in dates, then we’re trying to react with understanding what parts of our evergreen catalog could we insert and drive to continue to keep the momentum that we have been seeing as we went into the period.

Q: So is that basically what determines like, “Hey, we’re going to be able to fill in this gap with something like Pikmin [3 Deluxe],” for example?

A: Yeah
----

Overigens - als extra 'bewijs' dat er niet tijd/energie wordt ingestoken, of dat die ports development tijd wegnemen van nieuwe games; Pikmin 3 Deluxe is gemaakt/geport door Eighting, een externe development partij die ingehuurd is door Nintendo. https://nintendo.fandom.com/wiki/Eighting.

Zelfde geldt voor Super Mario 3D-All Stars; deze was geport door Nintendo European Research and Development (NERD), en niet door EPD (Mario team) zelf. Nintendo Software Technology Corporation (Nintendo of America afdeling) is verantwoordelijk voor het porten voor Super Mario 3D World + Bowser's Fury. (hier een heel overview van alle ontwikkelingsstudio's binnen/buiten Nintendo en waar ze vermoedelijk mee bezig zijn: https://www.resetera.com/threads/nintendo-first-party-thread-ot3-internal-x-external-x-publishing-whats-cooking.116419/).

oh god, begin jij er weer mee te bemoeien... Ik heb deze discussie geloof ik al vaker gehad met jou -_-'
Altijd als het over releases en games in ontwikkeling gaat, begrijpt jij nooit wat ik zeg en ik moet het altijd weer opnieuw aan je uitleggen omdat je mijn woorden door elkaar haalt.

Games worden ingepland voor vaste release datums. dat wil zeggen dat ze zo ingepland worden dat ze elkaar niet overlappen. Mario Odyssey en Zelda BotW bijvoorbeeld zouden nooit in dezelfde maand gereleased worden want dat staat elkaar in de weg. Nintendo pland haar game releases zo, dat er volle aandacht is voor 1 game zodat het grotere verkoopcijfers kan bereiken.

Sinds Nintendo een port als een volwaardige nieuwe game aanschouwd (ze rekenen er immers ook steeds de volle mep voor) zal ook deze een eigen showtime en aandacht krijgen waardoor andere games (die dus misschien al klaar zijn) ook opschuiven naar een latere release zodat die niet in de weg staan voor de port. Ik zal als voorbeeld maar weer de feestdagen geven waar we keuze hebben uit 1 games. Nu was het Hyrule Warriors AoC, het jaar daarvoor hadden we enkel Pokemon Sword/Shield. Er waren gewoon geen andere big games van Nintendo. En die gaten zijn overigens niet opgevuld imo.

Ook even voor de duidelijkheid dus, ik heb het over Nintendo-only's. Games die enkel voor Nintendo consoles uitkomen. Ik weet nog wel dat Mario Odyssey al af was maar dan zogenaamd nog gefinetuned werd om het vervolgens pas een paar maanden later te releasen.

Dat Doug zegt dat het is om gaten op te vullen zal best geloofwaardig overkomen maar is gewoon bullshit. Dat is gewoon het mooiste antwoord geven voor zo'n situatie. Zo'n man heeft natuurlijk de mooiste praatjes klaar en heeft als werk Nintendo te vertegenwoordigen met mooie verhalen. Natuurlijk gaat hij niet zeggen dat ze games achterhouden om zo meer omzet te genereren en het aanbod uit te smeren. Het zijn bedrijven! Bedrijven willen geld! Die makes alles mooier dan het is om meer omzet te genereren. Ook ons geliefde Nintendo is een bedrijf die zoveel mogelijk geld wilt klauwen.

Maar goed, dat er gaten zijn is wel duidelijk. En hoe komt dat volgens jou? En zeg aub niet covid want daarvoor was dit al een ding. Het komt omdat ze tegenwoordig ipv nieuwe games, bijvoorbeeld DLC uitbrengen voor shit die al bestaat. Want nintendo denkt dat we dit allemaal braaf kopen en er even zoet mee zijn. Hoe heeft Nintendo volgens jou afgelopen jaar/jaren de gaten opgevuld? Welke "grote" games zijn er volgens jou uitgekomen?

• Animal Crossing begin 2020
• Paper Mario Origami King (was imo de enige goede verrassing maar sloeg hier en daar de plank mis en kreeg ook te weinig media aandacht)
• Xenoblade remaster (Niet echt van nintendo maar wel 2nd party, maar een port dus) Was wel volle aandacht voor en er werden geen andere games omheen gereleased.
• Hyrule Warriors (zoveelste warriors game maar dan Zelda jasje want FOMO werkt!) Ze hebben ook letterlijk gezegd dat de ontwikkeling van BotW2 niet ver genoeg is om shit te laten zien, dus krijgen we Hyrule Warriors. Een gaten opvullertje dus... en daar moesten we het afgelopen feestdagen maar mee doen.

That's it voor 2020. Verder nog iets boeiends uitgekomen van Nintendo? Nee, ik geloof het niet. Ik zie in 2020 maar 2 echte Nintendo games. Verder zijn het dus van die opvullertjes. Paper Mario en Animal Crossing. Voor zover ik weet komen deze twee games/franchises uit Nintendo's eigen studios. Waar is de rest van Nintendo's studios mee bezig? Waarom horen en zien we niks? Er worden wel vroegtijdig games aangekondigd zoals Metroid Prime 4 en BotW2... is er verder niks boeiends meer in ontwikkeling vanuit Nintendo's eigen keuken?

Nintendo is imo de laatste jaren sinds Iwata's overlijden (R.I.P.!) echt hard achteruit gegaan. Het lijkt allemaal ineens veel kariger te zijn en service naar klanten/fans lijkt niet hoog meer in het vaandel te staan. Er is te weinig informatie en er wordt te lang geteerd op reeds gereleaste games.

Maar goed, om weer even bij de bron van dit gesprek te blijven: Game releases staan elkaar dus weldegelijk in de weg en worden zo uitgesmeerd dat er ongeveer evenveel tijd zit tussen de releases. Alleen wat jij opvullertjes noemt om de gaten te dichten, zijn games die niet als opvullertjes behandeld worden maar als volwaardige releases.
offline Jerone
04 januari 2021 23:42 | #831543
Forum God
Wat een lap tekst joh. Je moet een boek gaan schrijven. Noem het; Falconpawnch en de geheime Nintendo-kluis, waarin Nintendo stiekem al haar games bewaard die klaar zijn, maar nog niet gereleased mogen worden omdat er nog een fighter voor Smash Bros aan zit te komen.
offline Zelda
05 januari 2021 08:51 | #831544
Member
Je hebt mij overtuigd FalconPawnch! Vooral door je goed onderbouwde argumenten mét feiten & bronnen, heel helder!
offline FalconPawnch
05 januari 2021 14:03 | #831545
Forum Myth
Drop the sarcasm plz.

@Zelda: Ja, ik zal volgende keer even aan nintendo vragen of ze de bedrijfsplannen willen bijvoegen aan mijn bericht, nou goed? Het is gewoon elke keer hetzelfde gesprek met jou... Jij vindt alles maar best, ik niet. jij doet net alsof er geen droogte aan games is en dat het niet anders dan normaal is of zo. Er is elke keer maar keuze uit 1 game per periode. (Ik heb het puur over de grote Nintendo franchise games) Ik vind het gewoon schandalig dat een Warriors game dé najaarsklapper moet zijn in een jaar wat al kut genoeg was. Dat jij er wel fun aan hebt beleefd is fijn voor jou hoor, meen ik oprecht, maar ik ga die uitgemolken game met Zelda-FOMO formule niet als een braaf schaapje kopen omdat het toch maar de enige game is van het najaar.
ben jij nou serieus niet benieuwd naar waar Nintendo nog meer mee bezig is naast Metroid, Pokemon Snap of BotW2?

Anyways, ben je het hier mee eens of niet:
Games worden ingepland voor vaste release datums. dat wil zeggen dat ze zo ingepland worden dat ze elkaar niet overlappen. Mario Odyssey en Zelda BotW bijvoorbeeld zouden nooit in dezelfde maand gereleased worden want dat staat elkaar in de weg. Nintendo pland haar game releases zo, dat er volle aandacht is voor 1 game zodat het grotere verkoopcijfers kan bereiken.

Maar goed, geloof wat je wilt geloven @Jerone, als je liever weer grappig probeert te doen door mij te betuttelen in plaats van gewoon te waarderen dat ik zo'n lap tekst toewijdt aan member Zelda, moet je dat zelf weten maar ik heb liever een goede discussie en jouw tegenargumenten. Ik onderbouw alles wat ik zeg. Als je het ergens niet mee eens ben, quote dat dan en geef aan waarom. Het enige wat je nu steeds doet is mij voor gek verklaren omdat jij anders denkt. Zo werkt het niet he ;-)

En ja, ik was op dreef.. got a little carried away there ^^
Laatst bewerkt: 05 januari 2021 21:59
offline FalconPawnch
05 januari 2021 22:02 | #831547
Forum Myth
Gepost door Jerone op 04 januari 2021 23:42 | #831543
Wat een lap tekst joh. Je moet een boek gaan schrijven. Noem het; Falconpawnch en de geheime Nintendo-kluis, waarin Nintendo stiekem al haar games bewaard die klaar zijn, maar nog niet gereleased mogen worden omdat er nog een fighter voor Smash Bros aan zit te komen.

Bijvoorbeeld DLC. Zo heeft gamefreak ook geen derde game gemaakt, maar DLC uitgebracht. En die DLC was wel heel erg in the spotlights he?
offline Zelda
06 januari 2021 13:03 | #831549
Member
Gepost door FalconPawnch op 05 januari 2021 14:03 | #831545
Drop the sarcasm plz.

@Zelda: Ja, ik zal volgende keer even aan nintendo vragen of ze de bedrijfsplannen willen bijvoegen aan mijn bericht, nou goed? Het is gewoon elke keer hetzelfde gesprek met jou... Jij vindt alles maar best, ik niet. jij doet net alsof er geen droogte aan games is en dat het niet anders dan normaal is of zo. Er is elke keer maar keuze uit 1 game per periode. (Ik heb het puur over de grote Nintendo franchise games) Ik vind het gewoon schandalig dat een Warriors game dé najaarsklapper moet zijn in een jaar wat al kut genoeg was. Dat jij er wel fun aan hebt beleefd is fijn voor jou hoor, meen ik oprecht, maar ik ga die uitgemolken game met Zelda-FOMO formule niet als een braaf schaapje kopen omdat het toch maar de enige game is van het najaar.
ben jij nou serieus niet benieuwd naar waar Nintendo nog meer mee bezig is naast Metroid, Pokemon Snap of BotW2?

Lieve, lieve FalconPawnch. Waar wil je nu precies een discussie over hebben? Want ik merk dat je namelijk heel veel (terechte) punten aanhaakt, die niets met dit topic/onderwerp te maken hebben. En dat zorgt voor verwarring omdat je best wel van hak op de tak springt qua onderwerpen. Wellicht dat wij daarom elkaar niet begrijpen?

Om heel inhoudelijk te reageren; ik vind niet alles maar best. Integendeel. Ik vind het bijzonder jammer hoe de laatste jaren de Pokémon games dalen qua kwaliteit. Ben ook absoluut niet te spreken en kan geen logica vinden achter Nintendo's besluit om games tot 31 maart 2021 beschikbaar te maken, ook digitaal. Snap echt niet wat hier nu logisch aan is en vind het best debiel. Collector/limited edition snap ik, maar een game als Super Mario 3D All-Stars niet meer beschikbaar stellen in de eShop na 31 maart 2021? Ontzettend debiel. Zelfde geldt voor Nintendo's hele online account systeem - ook dit is echt te idioot voor woorden. Of hun hele online gebeuren. Baal enorm dat een franchise als Metroid niet dezelfde liefde en aandacht krijgt als The Legend of Zelda bijvoorbeeld. Of wat dacht je van die Fire Emblem NES game in december die voor 8 euro ofzo wordt gereleased? Belachelijk - had in de NES Online app moeten zitten. Sowieso - waar blijven al die NES/SNES games na 4 jaar? En zo kan ik nog wel even door gaan. Maar dit was allemaal niet onderdeel van de discussie - heeft er niks mee te maken.

Snap ook niet waarom je Hyrule Warriors hierbij aanhaakt? Ik bedoel - het is je goed recht waarom je dit niet koopt, snap ik heel goed. Als jij het een kut spel vindt, more power to you! Meen ik oprecht. Daar hoor je mij ook niet over discussiëren - het is jouw mening immers. Ik heb toevallig bij deze release er heel veel plezier aan beleeft. Wellicht komt er een keer dat jij een game krijgt die jij top vindt en ik niet, zoals een F-Zero ofzo. Maar again - dat heeft niks met dit onderwerp te maken.

En uiteraard ben ik razend benieuwd waar Nintendo mee aankomt voor dit jaar. Kijk enorm uit naar nieuwe footage voor BotW sequel, en Metroid Prime 4 bijvoorbeeld. Maar ook waar al die andere studios mee bezig zijn waar we al meer dan een jaar niks van gehoord hebben. Ik sta te springen om een Direct, net als wij allemaal hier. Maar again - ook dat heeft niks met dit onderwerp te maken. Het topic hier heeft als lijdend onderwerp 'rereleases' en niet Nintendo in 2021.

Yes. Hier ben ik het ook helemaal mee eens. 100%. En nu komen we aan bij het punt wat ik elke keer duidelijk probeer te maken - daartussen plaatst Nintendo de ports (Wii U games) releases. Omdat Nintendo ziet dat daar een gat is in hun releaselijst. Tussen Breath of the Wild en Super Mario Odyssey had je namelijk Mario Kart 8 Deluxe (port). Zo vult Nintendo hun releaselijst op, zo proberen ze die gaten die Nintendo zelf ziet te dichten, aldus Doug Bowser - de man die verantwoordelijk is voor hun planning. En die nemen geen titels weg, of de plek in van andere, nieuwe, non-port games.

Neem 2020 - tussen Animal Crossing: New Horizons en Paper Mario: The Origami King kwam namelijk Xenoblade Chronicles: Definitive Edition (port). En tussen Paper Mario: The Origami King en Hyrule Warriors: Age of Calamity kwam Pikmin 3 Deluxe (port). Dat is wat Doug Bowser ook zegt; zij zien een gat in hun releaselijst, en vullen die op met een port. It's that simple. Het is niet alsof in plaats van Pikmin ze Metroid Prime 4 of Bayonetta 3 hebben en die dus stiekem achterhouden ofzo. Dit is dus de hele tijd wat ik probeer duidelijk te maken.

En even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over - in jouw woorden - de grote Nintendo franchises. Ik heb het over alle Nintendo games (van Animal Crossing tot Clubhouse Games tot Hyrule Warriors tot Fitness Boxing 2) wat Nintendo uitbrengt. En daar zitten een hoop games tussen waar jij en ik niet op wachten, zoals Fitness Boxing bijvoorbeeld. Vergeet niet; Nintendo maakt games voor een hele brede doelgroep. En daar vallen wij soms buiten, zeker als je kijkt naar 2020.

En dit zegt ook niks over wat ik van die games vind, want dat is irrelevant. Dat is dan weer een hele andere discussie! Want als je een discussie wilt hebben over de kwaliteit van die games, dat is een heel ander gesprek dan dit onderwerp. Snap je?

Haha, alleen maar tof hoor! Je bent een van de weinige die daadwerkelijk nog zo uitbundig reageert hier op deze site/forum. Je kan merken aan je dat je het heel jammer vindt hoe Nintendo de afgelopen +/- 5 jaar bezig is, je merkt dat je Nintendo passie zichtbaar is in je berichten.

Is het niet een idee om een centraal topic te openen/kicken over Nintendo in het algemeen? Ik durf je te wedden dat wij meer overeenkomsten hebben dan verschillen. Tot nu toe zitten wij beiden met elkaar te hameren over een klein onderdeel i.p.v Nintendo in het algemeen Wink
offline Jerone
06 januari 2021 13:16 | #831551
Forum God
Gepost door Zelda op 06 januari 2021 13:03 | #831549
Gepost door FalconPawnch op 05 januari 2021 14:03 | #831545
Drop the sarcasm plz.

Lieve, lieve FalconPawnch. Waar wil je nu precies een discussie over hebben? Want ik merk dat je namelijk heel veel (terechte) punten aanhaakt, die niets met dit topic/onderwerp te maken hebben. En dat zorgt voor verwarring omdat je best wel van hak op de tak springt qua onderwerpen. Wellicht dat wij daarom elkaar niet begrijpen?

Om heel inhoudelijk te reageren; ik vind niet alles maar best. Integendeel. Ik vind het bijzonder jammer hoe de laatste jaren de Pokémon games dalen qua kwaliteit. Ben ook absoluut niet te spreken en kan geen logica vinden achter Nintendo's besluit om games tot 31 maart 2021 beschikbaar te maken, ook digitaal. Snap echt niet wat hier nu logisch aan is en vind het best debiel. Collector/limited edition snap ik, maar een game als Super Mario 3D All-Stars niet meer beschikbaar stellen in de eShop na 31 maart 2021? Ontzettend debiel. Zelfde geldt voor Nintendo's hele online account systeem - ook dit is echt te idioot voor woorden. Of hun hele online gebeuren. Baal enorm dat een franchise als Metroid niet dezelfde liefde en aandacht krijgt als The Legend of Zelda bijvoorbeeld. Of wat dacht je van die Fire Emblem NES game in december die voor 8 euro ofzo wordt gereleased? Belachelijk - had in de NES Online app moeten zitten. Sowieso - waar blijven al die NES/SNES games na 4 jaar? En zo kan ik nog wel even door gaan. Maar dit was allemaal niet onderdeel van de discussie - heeft er niks mee te maken.

Snap ook niet waarom je Hyrule Warriors hierbij aanhaakt? Ik bedoel - het is je goed recht waarom je dit niet koopt, snap ik heel goed. Als jij het een kut spel vindt, more power to you! Meen ik oprecht. Daar hoor je mij ook niet over discussiëren - het is jouw mening immers. Ik heb toevallig bij deze release er heel veel plezier aan beleeft. Wellicht komt er een keer dat jij een game krijgt die jij top vindt en ik niet, zoals een F-Zero ofzo. Maar again - dat heeft niks met dit onderwerp te maken.

En uiteraard ben ik razend benieuwd waar Nintendo mee aankomt voor dit jaar. Kijk enorm uit naar nieuwe footage voor BotW sequel, en Metroid Prime 4 bijvoorbeeld. Maar ook waar al die andere studios mee bezig zijn waar we al meer dan een jaar niks van gehoord hebben. Ik sta te springen om een Direct, net als wij allemaal hier. Maar again - ook dat heeft niks met dit onderwerp te maken. Het topic hier heeft als lijdend onderwerp 'rereleases' en niet Nintendo in 2021.

Yes. Hier ben ik het ook helemaal mee eens. 100%. En nu komen we aan bij het punt wat ik elke keer duidelijk probeer te maken - daartussen plaatst Nintendo de ports (Wii U games) releases. Omdat Nintendo ziet dat daar een gat is in hun releaselijst. Tussen Breath of the Wild en Super Mario Odyssey had je namelijk Mario Kart 8 Deluxe (port). Zo vult Nintendo hun releaselijst op, zo proberen ze die gaten die Nintendo zelf ziet te dichten, aldus Doug Bowser - de man die verantwoordelijk is voor hun planning. En die nemen geen titels weg, of de plek in van andere, nieuwe, non-port games.

Neem 2020 - tussen Animal Crossing: New Horizons en Paper Mario: The Origami King kwam namelijk Xenoblade Chronicles: Definitive Edition (port). En tussen Paper Mario: The Origami King en Hyrule Warriors: Age of Calamity kwam Pikmin 3 Deluxe (port). Dat is wat Doug Bowser ook zegt; zij zien een gat in hun releaselijst, en vullen die op met een port. It's that simple. Het is niet alsof in plaats van Pikmin ze Metroid Prime 4 of Bayonetta 3 hebben en die dus stiekem achterhouden ofzo. Dit is dus de hele tijd wat ik probeer duidelijk te maken.

En even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over - in jouw woorden - de grote Nintendo franchises. Ik heb het over alle Nintendo games (van Animal Crossing tot Clubhouse Games tot Hyrule Warriors tot Fitness Boxing 2) wat Nintendo uitbrengt. En daar zitten een hoop games tussen waar jij en ik niet op wachten, zoals Fitness Boxing bijvoorbeeld. Vergeet niet; Nintendo maakt games voor een hele brede doelgroep. En daar vallen wij soms buiten, zeker als je kijkt naar 2020.

En dit zegt ook niks over wat ik van die games vind, want dat is irrelevant. Dat is dan weer een hele andere discussie! Want als je een discussie wilt hebben over de kwaliteit van die games, dat is een heel ander gesprek dan dit onderwerp. Snap je?

Haha, alleen maar tof hoor! Je bent een van de weinige die daadwerkelijk nog zo uitbundig reageert hier op deze site/forum. Je kan merken aan je dat je het heel jammer vindt hoe Nintendo de afgelopen +/- 5 jaar bezig is, je merkt dat je Nintendo passie zichtbaar is in je berichten.

Is het niet een idee om een centraal topic te openen/kicken over Nintendo in het algemeen? Ik durf je te wedden dat wij meer overeenkomsten hebben dan verschillen. Tot nu toe zitten wij beiden met elkaar te hameren over een klein onderdeel i.p.v Nintendo in het algemeen Wink

Waarheid.

En dan nog @falconpawnch, wat is het alternatief? Stel dat games als Metroid Prime 4, BoTW 2, Odyssey 2 en Bayonetta 3 daadwerkelijk allemaal klaar waren en binnen hele korte tijd van elkaar releasen, dan krijg je vervolgens een gat van twee jaar waarin geen enkele grote titel uit komt. Smeer het dan maar uit, zo is er in ieder geval altijd iets om naar uit te kijken en je game-tijd over de jaren een beetje te doseren. Gewoon geduld hebben, er worden je echt geen games onthouden. Dat zou dom zijn als Nintendo geld wil verdienen.

En ja, ik wil ook nieuwe games en ben ook benieuwd naar waar alle studio's mee bezig zijn. Wie niet?
Laatst bewerkt: 06 januari 2021 13:19
offline FalconPawnch
06 januari 2021 18:14 | #831552
Forum Myth
@ jerone:
ALS die 4 games inderdaad in korte tijd na elkaar zouden releasen, dan zaten we dus superlang te wachten op weer iets nieuws ja, mee eens, TENZIJ ze dus, zoals het genoemd wordt, gatenvullers releasen. Volgens jou en Zelda is dat ook het geval met die fillers - dat nintendo de grote games uitsmeert qua release en tussendoortjes geeft. Maar in werkelijkheid zijn die grote games ook maar fillers. Het zijn geen grote titels meer, maar zo worden ze wel behandeld. Ik kan nou niet zeggen dat Hyrule Warriors als grote N-game bestempeld kan worden. Ik zie Hyrule Warriors (en zo behandelde Aonuma het zelf ook) als tussendoortje tot BotW2 komt. Dit was echter de enige game die we van "nintendo" konden verwachten afgelopen najaar.

Om die reden breng ik ook naar boven dat ze steeds maar 1 game releasen, zodat alle omzet ook van die game komt. Nintendo forceert dus eigenlijk steeds iedereen om allemaal dezelfde game te kopen. Er is geen keuze uit nieuwe Nintendo games. Het is iets of niets. Dat was vroeger wel anders toen games bijna letterlijk aan de lopende band uitkwamen.

Anyways, dat gat van twee jaar he, stel je voor dat ze dus die 4 games uit hadden gesmeerd over die twee jaar... dan heb je twee 'grote' games per jaar. Dan zeggen jullie dat er tussendoor van die fillers komen... maar die zijn niet van Nintendo zelf als je t mij vraagt. Daarom ook mijn vraag: waar zijn 'al die andere Nintendo-studios' dan mee bezig? Nou weet ik echt niet hoeveel studios er in totaal zijn hoor, misschien dat ik daar wel de foute mindset heb, maar je hoort daar verder ook niks van. Dus komen er nog wel genoeg van die 'fillers/grote games' aan dan, behalve metroid 4 en botw2?

Dus: of Nintendo heeft gewoon meerdere games in ontwikkeling waar we niks van te horen of te weten krijgen, zodat ze weer met zo'n surprise a la Paper Mario: The Origami King komen, of ze houden gewoon games achter "in die geheime nintendo-kluis" die al af zijn maar dan voor een release moment dat voor hen het beste uitkomt. Beide gevallen zijn logisch maar niet wenselijk. Toch denk ik dat dat laatste het geval is. Er zijn gewoon te weinig releases en Nintendo is zoals altijd weer de console die achter het net vist met nieuwe 3rd party multiplatform games omdat de Switch niet krachtig genoeg is. Nintendo loopt gewoon een hoop games mis maar vult dat zelf niet op door extra studios aan het werk te zetten. (Of wel, maar laten gewoon 0,00 hierover los).

We kunnen in elk geval wel stellen dat het op het moment gewoon karig is en het meeste geluid overduidelijk is van veel mensen dat er niet veel boeiends is de laatste tijd. Oke, member Zelda is altijd wel blij met alles lijkt het wel, maar ik teer nu al enorme tijd op Smash Bros en Mario Kart. Zelda en Mario Odyssey heb ik inmiddels wel lang en breed uitgespeeld. Ik heb afgelopen jaar alleen Xenoblade remake en paper mario erbij gehad. Verder was er echt niks boeiends tussen voor mij.

Waar kijken jullie nu naar uit waarvan je weet dat het in 2021 uitkomt?
offline Zelda
08 januari 2021 09:51 | #831553
Member
Gepost door FalconPawnch op 06 januari 2021 18:14 | #831552

We kunnen in elk geval wel stellen dat het op het moment gewoon karig is en het meeste geluid overduidelijk is van veel mensen dat er niet veel boeiends is de laatste tijd. Oke, member Zelda is altijd wel blij met alles lijkt het wel, maar ik teer nu al enorme tijd op Smash Bros en Mario Kart. Zelda en Mario Odyssey heb ik inmiddels wel lang en breed uitgespeeld. Ik heb afgelopen jaar alleen Xenoblade remake en paper mario erbij gehad. Verder was er echt niks boeiends tussen voor mij.

Waar kijken jullie nu naar uit waarvan je weet dat het in 2021 uitkomt?

Hahaha schuldig! LMAO

Ik heb inderdaad best wel een brede smaak qua games. Sure, ik wil niets liever dan BotW 2 en Metroid Prime 4, maar ik haal ook enorm veel plezier uit titels die niet zo groots en episch zijn als dat soort games. Games zoals Hyrule Warriors: Age of Calamity en Animal Crossing: New Horizons vind ik gewoon heel erg vermakelijk en heel leuk om te spelen, en ik verwacht ook niet van dat soort games dat ze mega revolutionair zijn ofzo. Het scheelt ook dat ik helemaal leip wordt van third-party games zoals Monster Hunter en alles wat Platinum Games maakt (Astral Chain is knettergaaf), en dat zorgt voor een fijne opvulling tussen de Nintendo games door voor mij. Vroegah (zo rond de GameCube/Wii tijdperk) maakte het mij heel veel uit dat Nintendo die triple A, big-N games iedere maand ofzo moest uitbrengen. Heb op menig (nu inmiddels overleden forums) best wel vaak mijn ongenoegen geuit dat Nintendo niet die grote games released en weinig goede games krijgt enzovoort. Nu, vele jaren later, merk ik dat het mij niet meer zoveel boeit. At the end of the day kijk ik of ik een game leuk vindt om te spelen, en maakt het mij geen donder uit of het 10en krijgt of maar net 6jes van fans en pers.

En wat ik verwacht van 2021 qua Nintendo? Niks. En dat is niet sarcastisch bedoelt ofzo. Sure, BotW 2 is misschien de meest logische keuze. Prime 4 geloof ik niet dat die dit jaar uitkomt als je naar die development kijkt (helaas). We krijgen nog 3 Smash DLC fighters en heel misschien een Pokémon Diamond & Pearl remake (Gamefreak kennende in de engine van Pokémon Sword & Shield helaas). Er zullen vast nog een Wii U port of 2 komen (met uitzondering van Super Mario 3D World + Bowser's Fury) en omdat het dit jaar de 35 year anniversary is van The Legend of Zelda, verwacht ik een superknetterende viering (ahum). Lees, The Legend of Zelda: Skyward Sword port in HD resolutie voor 60 piek, en als we mazzel hebben worden de The Legend of Zelda: The Wind Waker en The Legend of Zelda: Twilight Princess Wii U games geport. Nee, ik zie Nintendo niet een speciale Zelda game maken (om maar over Metroid te zwijgen Furious ).

En verder heb ik geen verwachtingen. Ik heb inmiddels na al die jaren Nintendo fan zijn geleerd; geen verwachtingen bij een Nintendo event = geen teleurstellingen hahaha.

Edit; want ik zou niets liever willen dan een Golden Sun 4 (en voorafgaand Golden Sun + Golden Sun: The Lost Age HD remake), of Star Fox Adventures 2 (ja, Adventures ja, leipe game was dat op de Cube). Of breng opnieuw adem in Eternal Darkness! Of een gloednieuwe 2D Metroid (Super Metroid 2 bijvoorbeeld). Of een - durf ik het te zeggen - Metroid: Other M 2.
Laatst bewerkt: 08 januari 2021 09:55
offline FalconPawnch
09 januari 2021 09:41 | #831554
Forum Myth
Ik zie het wel gebeuren dat ze voor Zelda's 35th b-day net zoiets flikken als wat ze met super mario 35 deden. Dus de nes game Zelda maar dan met een of andere vage speelmodus om het te 'vieren'. Skyward Sword HD verwacht ik ook wel, maar aan de andere kant was deze, ondanks dat ie op de Wii verscheen, niet zo heel geweldig ontvangen toch? Ik geloof dat veel mensen deze game een beetje onderaan hun favo Zelda lijstjes hebben.
offline YT123
14 januari 2021 09:09 | #831558
Senior Member
Mario Kart 8 is ondertussen alweer bijna 7 jaar oud en door de Deluxe-versie lijkt het er niet op dat er snel een nieuw deel gaat komen. Straks krijgen we GTA 6 nog sneller dan Mario Kart 9.. Qua platformers zijn er ook veel ports die nieuwe delen lijken te vervangen (NSMBU, DK Country Tropical Freeze, Super Mario 3D World). In 2020 heb ik qua first party games alleen Xenoblade en 3D All-Stars gekocht, maar dat waren ook twee ports..
Als je die ports zou wegstrepen zouden er gewoon heel veel gaten in de releaselijst zijn.
Laatst bewerkt: 14 januari 2021 09:11