ForumNintendoNintendo Switch ‹ Super Mario 3D All-Stars

offline LakituPachitu
02 februari 2021 14:52 | #831592
Newbie
Geen input
offline Mink
03 februari 2021 08:51 | #831594
Forum Quint
Okay fair.
offline FalconPawnch
03 februari 2021 09:34 | #831595
Forum Myth
Brood
kaas
eieren
melk
chips
smeerkaas
beleg
eten voor vanavond
brokjes voor leo
emmenems die blauwe
offline Rico B.
03 februari 2021 12:58 | #831596
Forum Junk
Gepost door FalconPawnch op 03 februari 2021 09:34 | #831595

emmenems die blauwe

Andere emmenems bestaan niet voor mij
offline Paul
04 februari 2021 09:48 | #831597
Gaan met die banaan!
Die hazelnoot/pinda emmenems mix zijn anders best te pruimen
offline koekiemonster
11 februari 2021 21:16 | #831608
Cool Newbie
Heb deze melk romdumps gehad van de ‘kerstman’.
Komende tijd is de tijd van de slechte romdumps en ports. Gewoon omdat Nintendo momenteel niks anders heeft…

Zal vast prima wegspelen, maar dat doet mijn snes en wiiu ook…
offline Rico B.
14 februari 2021 10:47 | #831609
Forum Junk
Man je doet net alsof Nintendo je een pistool tegen t hoofd houd en je forceert alles te kopen wat ze uitspugen..
offline FalconPawnch
14 februari 2021 11:11 | #831610
Forum Myth
Gepost door Rico B. op 14 februari 2021 10:47 | #831609
Man je doet net alsof Nintendo je een pistool tegen t hoofd houd en je forceert alles te kopen wat ze uitspugen..

indirect doen ze dit wel... je hebt een switch gekocht en wacht op toffe games maar als er steeds maar 1 game uitkomt van nintendo en er vervolgens weer 3 tot 4 maanden tussen deze en de volgende zit, heb je weinig keuze en wordt je indirect wel geforceerd dan maar dit te kopen. Bij gebrek aan beter zeg maar.

Ik deel zijn frustratie in elk geval wel. Nintendo is zeer magertjes bezig. Er komt veel te weinig uit en er wordt te veel geteerd op shit die al uit is dmv DLC of updates. Nu moeten we het wéér met een port doen waar een klein beetje extra content bij zit waar je waarschijnlijk maar 3 uurtjes zoet mee bent. En daar moeten we het dan voorlopig weer mee doen.
offline koekiemonster
14 februari 2021 20:47 | #831612
Cool Newbie
Dat en het helpt niet dat reviewers die pijn niet voelen en elke port maar hoge cijfers geeft. Welk bedrijf kan nou na 7 jaar exact dezelfde game uitgeven met echt minimale effort (veelal grafisch identiek zoals Pikmin) en er de volle mep voor vragen en er tenslotte ook mee wegkomen? Alleen Nintendo.....

Het bedrijf wordt momenteel beloond voor lui zijn. Vreemd genoeg wordt dit nog verdedigd ook. Als consument sta je op deze manier achter en krijg je dus situaties dat games na 7 jaar ineens duurder dan ooit in de winkels ligt. Ik kijk dan naar Donkey kong Tropical Freeze die op de WiiU 10 euro goedkoper was dan de goedkope port naar de Switch.

Blijkbaar vinden velen dat tof en helemaal prima. Ik niet zo...

offline Rico B.
17 februari 2021 00:35 | #831618
Forum Junk
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat de user base van de Wii U dusdanig klein was vergeleken met de user base van de Switch nu dat het niet geheel onlogisch voor Nintendo is dat ze deze games een tweede kans willen bieden. Daarnaast heeft Mario Kart 8 Deluxe een volledig nieuwe battle mode, 200cc modus en dubbele item blokken gekregen, werd NSMBU Deluxe gebundeld met New Super Luigi U + speelbare characters Nabbit, Toadette/Peachette. DKC Tropical Freeze kreeg een easy mode met speelbare Funky Kong. Hyrule Warriors Definitive Edition, welke alle DLC van zowel de Wii U als de 3DS versie bevat, laat me je zeggen, dat is immens veel content voor dezelfde prijs.

En voor het 35 jaar bestaan van Mario is het toch volstrekt logisch om de meest iconische games waarmee Mario door de jaren heen naam heeft gemaakt her uit te brengen. Al dan niet met fancy graphics maar toch wel opgepoetst, de classic look maar met modern controls is wat mij betreft een goed alternatief.

Nou heeft Nintendo gerust de plank misgeslagen met de ports van Bayonetta 2, Pikmin 3 Deluxe en Captain Toad Treasure Tracker als je het hebt over additionele content.

Ook wil ik je even uit de illusie helpen dat terwijl deze ports/remakes gemaakt worden dit meestal tot vrijwel altijd door partners van Nintendo gedaan word. Het is niet zo dat omdat ze deze port uitbrengen het betekent dat we niet iets anders krijgen, of iets nieuws krijgen beter gezegd. Corona belemmerd vast ook het ontwikkel proces.

Ik hoop dat je aangenaam verrast word morgen. Want dat gezanik met je “Port dit, remake dat, waarom, waarom” word nu ook een beetje oud. De ironie
Laatst bewerkt: 17 februari 2021 00:44
offline koekiemonster
20 februari 2021 20:10 | #831624
Cool Newbie
Kleine userbase of niet, het helpt mij niet als WiiU eigenaar om keuze te hebben. Er is namelijk nogal weinig omdat de ports als main releases worden neergezet. Tevens heeft Mariokart 8 ook gewoon 8 miljoen verkocht op de WiiU. Er zijn maar weinig games die dat doen.... en ja, het zijn er meer op de Switch. Fijn voor Nintendo.

De genoemde verbeteringen zijn zeer matig voor 6-8 jaar oude games die opnieuw worden uitgegeven voor de volledige prijs. Als Sony nu Gran Turismo 6 (zelfde tijdperk) opnieuw uitgeeft voor 69.99 met 1 extra auto, dan staat heet web vol met artikelen dat dit belachelijk is. Bij Nintendo wordt vooral de verdediging opgesteld.

Donkey kong Tropical Freeze was het toppunt. Een domme easy mode, en dan 10 euro meer vragen dan dat het ooit heeft gekost. Terwijl de WiiU versie ten tijde voor 24.99 ging.

Helemaal prima als je vindt dat Nintendo dit allemaal geweldig doet, maar ik ben sterk van mening dat er best wel wat gezegd mag worden over deze manier hoe Nintendo denkt met haar klanten om te gaan. Dan nog te bedenken dat de WiiU eigenaren eigenlijk de meest trouwe klanten waren en die worden nu in de kou gezet. Daar tegenover staan MS en Sony die gewoon backwards compatibility bieden van zowel downloads als fysiek. Dat laatste kan -helaas- niet op de Switch, maar digitaal had natuurlijk prima gekund...

Maar ach... Nintendo... we houden zo van je.
offline Debinir
21 februari 2021 20:25 | #831629
Member
Gepost door koekiemonster op 20 februari 2021 20:10 | #831624
Kleine userbase of niet, het helpt mij niet als WiiU eigenaar om keuze te hebben. Er is namelijk nogal weinig omdat de ports als main releases worden neergezet. Tevens heeft Mariokart 8 ook gewoon 8 miljoen verkocht op de WiiU. Er zijn maar weinig games die dat doen.... en ja, het zijn er meer op de Switch. Fijn voor Nintendo.

De genoemde verbeteringen zijn zeer matig voor 6-8 jaar oude games die opnieuw worden uitgegeven voor de volledige prijs. Als Sony nu Gran Turismo 6 (zelfde tijdperk) opnieuw uitgeeft voor 69.99 met 1 extra auto, dan staat heet web vol met artikelen dat dit belachelijk is. Bij Nintendo wordt vooral de verdediging opgesteld.

Donkey kong Tropical Freeze was het toppunt. Een domme easy mode, en dan 10 euro meer vragen dan dat het ooit heeft gekost. Terwijl de WiiU versie ten tijde voor 24.99 ging.

Helemaal prima als je vindt dat Nintendo dit allemaal geweldig doet, maar ik ben sterk van mening dat er best wel wat gezegd mag worden over deze manier hoe Nintendo denkt met haar klanten om te gaan. Dan nog te bedenken dat de WiiU eigenaren eigenlijk de meest trouwe klanten waren en die worden nu in de kou gezet. Daar tegenover staan MS en Sony die gewoon backwards compatibility bieden van zowel downloads als fysiek. Dat laatste kan -helaas- niet op de Switch, maar digitaal had natuurlijk prima gekund...

Maar ach... Nintendo... we houden zo van je.

Hier heb je wel een punt, als elke andere developer dit doet is de wereld te klein
offline Zelda
22 februari 2021 10:50 | #831632
Member
Helaas zijn wij Wii U bezitters maar een kleine druppel water in een oceaan lijkt het wel. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar in mijn omgeving wist niemand wat überhaupt een Wii U was, en nu met de Switch zie ik collega's, vrienden en familie opeens massaal Mario, Animal Crossing, Pokémon en Zelda spelen. Mensen die ik ken waarvan hun laatste console de PS2 was, die nu opeens heel de winkel leegkopen. Die hebben nog geen eens door dat het ports of remasters zijn. Dus die gooien maar al te graag 60 euro ervoor neer.

Ik bedoel; nagenoeg elke port/remaster verkoopt in de eerste maanden al meer dan de LTD van het origineel. Nintendo heeft weer, net als tijdens de DS en Wii tijdperk - een hele nieuwe generatie aangesproken die deze games koopt.

En ik kan je garanderen - Nintendo zal never nooit hun games voor minder dan 30 euro op de markt plaatsen hoor. Dit zul je altijd blijven houden. De markt bepaald in dit soort gevallen....wij kunnen heel demonstratief niet die ports kopen voor 60 piek (want je hebt volledig gelijk @Koekiemonster), maar voor die 10 op deze site die het niet doen, zullen er 10.000 mensen zijn die het wel doen omdat ze niet beter weten...
offline Paul
22 februari 2021 11:01 | #831633
Gaan met die banaan!
Als we aannemen dat elke Wii U bezitter een Switch heeft gekocht, dan zijn er voor iedere persoon nog 5 anderen die géén Wii U hadden. Dit verklaart ook waarom ports alsnog goed verkopen.

Ik koop ze zelf niet, maar dat verklaart wel deels waarom Nintendo deze strategie heeft.
offline koekiemonster
22 februari 2021 11:18 | #831634
Cool Newbie
Gek genoeg waren de new play control ports van Gamecube naar Wii 29.99 euro/19.99 dollar
Als je dan ook nog bedenkt dat op de Cube je een gratis Zelda disc kon krijgen met OOT/MM/Zelda 1 en 2
Dan zie je duidelijk dat Nintendo ons heeft geconditioneerd deze generatie, maar ze konden het wel.

Ik mis de Nintendo in nood; dan komen er meer games, lagere prijzen en meer durf/ nieuwe IPs.
offline Zelda
22 februari 2021 11:28 | #831635
Member
Nintendo in nood zorgt inderdaad voor toffe dingen, zie DS, Wii en nu Switch. Maar deze generatie qua nieuwe IP's is zo erg toch niet? Als we Splatoon niet meerekenen (want Wii U), hebben we toch nog ARMS, Ring Fit Adventure en Labo gekregen. Misschien niet helemaal je cup of tea, maar ze hebben wel alle 3 die 'Nintendo-touch' moet ik zeggen.
offline Paul
22 februari 2021 11:38 | #831636
Gaan met die banaan!
Vergeet Snipperclips en die Sushi game niet Razz
offline koekiemonster
22 februari 2021 12:05 | #831638
Cool Newbie
Ringfit is gaaf, maar geen blijvend IP. Ik zie geen kansen op een Ringfit 5 bijvoorbeeld
Labo lijkt geflopt en werkt sowieso niet op een Switch Lite, waarbij het direct duidelijk is dat Nintendo deze dus al in dezelfde generatie heeft begraven.
Snipperclips is aangekocht en Sushi Striker is een 3DS game.

I am not impressed. Arms is wel een coole, maar die komt vooral nog uit de periode waarin Nintendo nog in het nauw zat.
Het is alleen geen Splatoon of Mario maker qua impact. Wel een erg leuke poging om motion wat cooler te maken.
Laatst bewerkt: 22 februari 2021 12:05
offline Zelda
22 februari 2021 12:19 | #831639
Member
Gepost door koekiemonster op 22 februari 2021 12:05 | #831638
Ringfit is gaaf, maar geen blijvend IP. Ik zie geen kansen op een Ringfit 5 bijvoorbeeld
Labo lijkt geflopt en werkt sowieso niet op een Switch Lite, waarbij het direct duidelijk is dat Nintendo deze dus al in dezelfde generatie heeft begraven.
Snipperclips is aangekocht en Sushi Striker is een 3DS game.

I am not impressed. Arms is wel een coole, maar die komt vooral nog uit de periode waarin Nintendo nog in het nauw zat.
Het is alleen geen Splatoon of Mario maker qua impact. Wel een erg leuke poging om motion wat cooler te maken.

Ja, maar nu verander je de voorwaarden Wink Je gaf net aan in je vorige bericht dat Nintendo geen nieuwe durf/IP's heeft deze generatie, en nu worden er een 5-tal genoemd, en dan wijzig je de voorwaarden.

Als je had gezegd, 'Nintendo heeft geen nieuwe IP deze generatie die een impact heeft qua Splatoon of Mario Maker en die tevens nog lange jaren zal doorgaan en die overigens niet is aangekocht en tenslotte ook nog werkt op een Switch Lite' - dan heb je 1000% gelijk. Maar nu verander je de criteria om je punt te onderstrepen Razz
offline koekiemonster
22 februari 2021 12:20 | #831640
Cool Newbie
Eens. Ze hebben zeker nieuw IP getoond. Dat is lovenswaardig!

Edit: 2 ervan zijn niet deze generatie of niet Nintendo eigen. De andere 3 zijn wel degelijk nieuw.
Laatst bewerkt: 22 februari 2021 12:21
offline Zelda
22 februari 2021 12:37 | #831641
Member
Ik wilde eigenlijk ook nog Astral Chain erbij gooien. Sinds kort is het officieel ook 100% een Nintendo IP nu, en voorheen was het 50/50 Nintendo - Platinum. Maar goed, weet niet of je die ook accepteert haha Razz
offline Rico B.
22 februari 2021 13:55 | #831642
Forum Junk
Ik snap zeker je frustratie Koekiemonster. Toch is het zeker in de corona-tijden makkelijker om een port uit te poepen dan een volledig nieuwe game te ontwikkelen, dat wil niet zeggen dat er geen nieuwe games aankomen, maar dat deze gewoon ietwat langer nodig hebben. Hierdoor lijkt het misschien ook alsof Nintendo alleen maar her uitgaves op je bord gooit. Toch hebben we vorig jaar Animal Crossing New Horizons, Paper Mario: Origami King en Hyrule Warriors Age of Calamity gehad. Iets wat ik persoonlijk toch aardig vind met de situatie omtrent corona. Daarnaast krijgen we dit jaar sowieso Monster Hunter Rise (naja, technisch gezien geen Nintendo IP), New Pokemon Snap en Mario Golf: Super Rush.

Dat al in de eerste helft van 2021! (voor jou even de twee ports weggelaten Miitopia, TLoZ: Skyward Sword HD. Maar Miitopia is toch weer zo'n typisch, lachwekkende Nintendo actie)

Ook games als Bravery Default II, en No More Heroes III vullen de boel ook best wat bij.

Het is makkelijk om te klagen over wat je niet krijgt in plaats van zien wat er wel aangeboden word. Het mag dan niet je smaak zijn, maar als echt niets van wat vorig jaar en dit jaar uitgekomen is/komt jouw "cup of tea" is dan is Nintendo niet degene die fout zit.

Ik zeg niet dat de corona crisis alle beslissingen van Nintendo rechtvaardigt hoor, aan het eind van de dag is zo'n remake toch wel een quick cash grab. Kopen doen we wel, dat moet je Nintendo dan ook niet kwalijk nemen, eerder de consument. En dan heb ik het ook over de Wii U bezitters, die toch de extra content willen, ook al is dat die extra 60 euro niet waard of het spel willen puur zodat ze het onderweg kunnen spelen. De spellen veranderen dan ook niet uitbundig, maar de manier hoe we het spelen wel. En Nintendo zou nog dommer bezig zijn als ze daar niet op inspelen.
Laatst bewerkt: 22 februari 2021 13:57
offline koekiemonster
22 februari 2021 14:37 | #831643
Cool Newbie
Veel van de genoemde games komen niet uit de Nintendostallen. Animal Crossing kwam vertraagd uit, maar heeft vruchten kunnen plukken daardoor. Weet niet of we vertraging moeten complimenteren. Hyrule Warriors is extern ontwikkeld en is een mousou. Monster Hunter is van Capcom idd en Bravely Default is een Square-Enix game. No more Heroes is ook geen Nintendo IP en zodoende blijft de vraag staan waar blijven de games uit de stallen van Nintendo zelf? Ze zijn geen kleine speler, met 3000 plus medewerkers.

Als we dan voornamelijk ports krijgen (die vaak ook nog eens uitbesteed zijn)… tja…

Qua ports is Nintendo natuurlijk superblij, maar ik ben Nintendo niet, maar een consument die elke uitgave moet afwegen.

offline Zelda
22 februari 2021 16:23 | #831644
Member
Gepost door koekiemonster op 22 februari 2021 14:37 | #831643
Animal Crossing kwam vertraagd uit, maar heeft vruchten kunnen plukken daardoor. Weet niet of we vertraging moeten complimenteren.

Ik zou haast zeggen van wel. Afgaand op dit interview met Eiji Aonuma stelt Nintendo blijkbaar games uit vanwege welzijn van hun developers. Nu zal het natuurlijk ook deels te maken hebben met planning en dat games niet afzijn enzo, maar op basis van dit interview stelt Nintendo dus games ook uit vanwege gezondheid van hun personeel. Als je dan soms die verhalen leest van die crunch periodes zeker bij Westerse ontwikkelaars (hallo CD Projekt Red!) dan vind ik het persoonlijk niet zo erg dat ik een game wat later krijg.

Ik snap Rico B wel, maar hij stuurt de discussie meer op het feit dat er genoeg te spelen valt op de Switch (waar ie gelijk in heeft), maar Koekiemonster doelt meer op het feit dat er vanuit Nintendo zelf niks nieuws uitkomt behalve ports (ook gelijk).
Laatst bewerkt: 22 februari 2021 16:23
offline Rico B.
22 februari 2021 16:53 | #831645
Forum Junk
Ik denk dat we veel te verwent werden in het release jaar van de Nintendo Switch, met Nintendo's eigen games; Breath of the Wild, 1, 2 Switch!, ARMS, Splatoon 2, Super Mario Odyssey en Xenoblade Chronicles 2. Waar ze ook nog voor de Nintendo 3DS Mario Sports Superstars, Hey! Pikmin en Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia dat jaar uitbrachten. Dat valt moeilijk te overtreffen, en toch verwachten we dat Nintendo dat elk jaar kan flikken.

Hoe dan ook denk ik dat je dit jaar sowieso blij mag zijn met 3 à 4 first parties, waarvan Mario Golf: Super Rush daar al 1 van is, de ports wederom niet meegerekend.

Ik kan wel met je blijven discussiëren, Koekiemonster. Maar het is beter dat je dit gewoon accepteert en wellicht nadat corona een beetje is weggevaagd de ontwikkelaars van Nintendo gewoon weer lekker op kantoor kunnen ontwikkelen, in plaats van individueel met hun eigen apparatuur en internet thuis, wat totaal niet werkt bij een game waarbij iedere ontwikkelaar een klein portie op z'n schotel neemt. Ik denk echt dat je de impact niet inziet wat corona heeft op het ontwikkelproces, en het lijkt aan je reacties te zien dat je mijn argumenten met betrekking tot corona negeert, of ontwijkt.

Er is een punt waarin je gelijk hebt en een punt waarbij dit puur egoïsme is, en naar dat laatste punt ben je nu op weg. Veiligheid voor de ontwikkelaars is naar mijn idee belangrijker dan een paar extra games.
Laatst bewerkt: 22 februari 2021 16:54