UnchainBlades Rexx is een nieuwe RPG voor de Nintendo 3DS en wordt ontwikkeld door de relatief onbekende studio Furyu. Het ontwikkelteam van UnchainBlades Rexx krijgt hulp van veertien Japanse grootheden in de character design-wereld. Zo werken de character designers Pako (Shining-serie), Kazushi Hagiwara (Bastard!!), Shinichiro Otsuka (Eternal Poison), Toshiyuki Kubooka (Lunar-serie en Phantasy Star Zero) en Haruyuki Morisawa (Dragon Quest, Final Fantasy, Street Fighter) aan de game. Componist Nobuo Uematsu (Final Fantasy) schuift aan voor de theme-song en het algemene verloop zal in de gaten worden gehouden door scenario designer Takahashi Hino (Grandia-serie) en director Toshio Akashi (Grandia-serie).

UnchainBlades Rexx wordt een zogeheten 'dungeon RPG' met turn-based gevechten. Je party bestaat uit vier personages en deze kun je aanvullen met zestien monsters. Op deze wijze komt je totale strijdgroep op twintig characters. Deze monsters kun je je party laten 'followen' via het zogeheten 'Unchain system' waarna ze inzetbaar zullen zijn.

Bij de aankondiging in het Japanse blad Famitsu zijn ook diverse personages geïntroduceerd die ieder ontwikkeld zijn door een andere character designer. Zo is daar de door Kazushi Hagiwara gemaakte Crunea, de godin die over de gehele wereld waakt. Hector, gemaakt door Shinichiro Otsuka, vertolkt de rol van een golem-prins. Toshiyuki Kubooka is verantwoordelijk voor Niko, een miraculeus meisje met negen staarten. Haruyuki Morisawa heeft het vrouwelijke hoofdpersonage Teane ontwikkeld, die in het spel wordt gepresenteerd als feniks-prinses. Pako heeft het mannelijke hoofdpersonage ontworpen die de naam Fang zal dragen. Fang wordt bestempeld als de sterkste drakenkoning ter wereld. Draken zullen hierdoor een grote rol spelen in UnchainBlades Rexx.

UnchainBlades Rexx

Platform: Nintendo 3DS
Genre: Dungeon RPG
Ontwikkelaar: Furyu
Uitgever: Onbekend
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: Onbekend