18 februari 2012 om 15:43 | #720475
Forum Legend
Randy
Tja, 'flagship title' is eigenlijk best een vage omschrijving, maar Uncharted is dat natuurlijk wel. Lumines en Super Stardust Delta zijn wat mij betreft ook niet te missen titels.

Maar eigenlijk zie ik weinig niet interessante launchgames hoor. Wipeout is bijvoorbeeld een must voor raceliefhebbers en Everybody's Golf is altijd leuk. Ports/aangepaste 'oude' games als FIFA, Rayman en Ninja Gaiden Sigma staan ook als een huis.
18 februari 2012 om 16:43 | #720476
The Eye in the Sky
Michiel
Er zitten gewoon een paar titels tussen die standaard rond de 8 a 8½ scoren en gewoon solide in elkaar zitten. Uncharted, Rayman, Super Stardust Delta, Everybody's Golf, Lumines, Fifa, Wipeout.

De 3DS had op Street Fighter na gewoon geen goede game bij de launch.
I am the maker of rules, dealing with fools... I can cheat you blind.
18 februari 2012 om 16:54 | #720477
Redacteur Regio Noord-Holland
Benjamin
Gepost door Michiel op 18 februari 2012 om 16:43Er zitten gewoon een paar titels tussen die standaard rond de 8 a 8½ scoren en gewoon solide in elkaar zitten. Uncharted, Rayman, Super Stardust Delta, Everybody's Golf, Lumines, Fifa, Wipeout.

De 3DS had op Street Fighter na gewoon geen goede game bij de launch.

True. Ik beweer ook niet dat de Nintendo 3DS dat wel had, maar om nu een game als Fifa een 'flagship'-titel te noemen gaat me wel wat ver. Dat is nou niet bepaald een titel waar je een PlayStation Vita voor zou kopen.
18 februari 2012 om 17:01 | #720478
The Eye in the Sky
Michiel
Nee, ik persoonlijk ook niet, maar ik ken al iemand die de Vita gaat halen omdat Fifa er op uitkomt. Die zit wél te wachten op een Fifa console-ervaring in de trein. Dat het geen flagship-titel is klopt, maar voor sommigen is deze dat blijkbaar wel.

Gaat me er meer om dat er gewoon al 5 degelijke titels verkrijgbaar zijn, wat helemaal niet slecht is voor een launch. Daarbij zijn het ook nog eens vrij diverse games.
18 februari 2012 om 20:06 | #720480
Redacteur
Marcel
In Australië gaan de 3 grootste retailers geen Vita's verkopen. In Japan volgt deze maand de eerste prijsverlaging.

Om een voorbeeld te geven van het flopniveau van dit apparaat. De pre-order boxes waren 29,99 euro, zijn nu nog 9,99 euro.

Limited Pre-order boxes in de uitverkoop dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Laatste bewerking: 18 februari 2012 om 20:07
We zijn niet up-to-date, we zijn up-to-seconds!
18 februari 2012 om 20:17 | #720481
Administrator
The_Gamer
Ja, die afgeprijsde pre-order packs vond ik ook wel grappig. De Vita gaat snel zakken in prijs. Maar ik blijf erbij dat het uiteindelijk wel goed gaat komen met dat ding.
18 februari 2012 om 20:22 | #720482
The Eye in the Sky
Michiel
Ah mooi, Marcel zegt dat 'ie gaat floppen. Betekent dat het wel goed komt.
18 februari 2012 om 20:30 | #720483
Benjamin
Gepost door Michiel op 18 februari 2012 om 20:22Ah mooi, Marcel zegt dat 'ie gaat floppen. Betekent dat het wel goed komt.

Nee, Marcel zegt niet dat hij gaat floppen. Marcel zegt dat hij al geflopt is voordat hij überhaupt buiten Japan uitgekomen is!

Ik zag overigens ook dat je bij Bart Smit en Intertoys een cadeaubon krijgt van €25 als je een Vita + game koopt.
Laatste bewerking: 18 februari 2012 om 20:36
18 februari 2012 om 22:45 | #720485
Forum Legend
Randy
Ach, we zullen zien hoe het loopt. De 3DS leek ook te gaan floppen. Het enige wat zeker is, is dat ik hier ergens deze week een jubelberichtje ga plaatsen over hoe mooi het apparaat is.
20 februari 2012 om 16:30 | #720539
Oldskool
Quint
Mijn game-filosofie lijkt sterk op die van Randy. Ik speel ook maar een handjevol games per jaar, dus in principe zou de Vita dan prima zijn.

Helaas is het zo dat ik er het geld niet voor over heb om op dit moment die paar titels te spelen. 250 euro is me helaas te veel . Een prijsverlaging zou daarom mooi zijn, maar zelfs dan zou ik hem denk ik pas over een jaar of twee kopen, zodat de toptitels ondertussen ook weer platinum-games zijn, etc.
21 februari 2012 om 19:53 | #720581
Forum Legend
Captain-Retardo
Ik heb hem gepre orderd. Ben al zwaar hyped. Ik denk dat ik hier meer mee ga spelen dan mijn 3DS.
21 februari 2012 om 21:40 | #720582
Emperor
offensive
Geloof dat bij de MM een aanbieding is voor 2 games halen 1 betalen. Gemiddelde review score's van diverse games vallen ook wel een beetje tegen vind ik.

Zelf heb ik niet echt intresse voor de Vita misschien als hij 150 euro wordt dat ik het ga overwegen.
Laatste bewerking: 21 februari 2012 om 21:43
22 februari 2012 om 01:18 | #720587
Forum Legend
Masterswordish
Waarom men een Vita koopt, is mij compleet onduidelijk. Een PS3 is goedkoper en laten we eerlijk zijn, grote games a la Uncharted speel je veel lekkerder in je luie stoel achter je big-ass flatscreen dan op een klein schermpje in een hobbelige trein. In de trein is de Vita al op voorhand verslagen door alle smartphones. Ik zie dan ook echt niet in waarom deze handheld een succes gaat worden(niet dat het hier gesteld wordt, maar toch).
22 februari 2012 om 10:41 | #720589
Forum Legend
Captain-Retardo
Gepost door Masterswordish op 22 februari 2012 om 01:18Waarom men een Vita koopt, is mij compleet onduidelijk. Een PS3 is goedkoper en laten we eerlijk zijn, grote games a la Uncharted speel je veel lekkerder in je luie stoel achter je big-ass flatscreen dan op een klein schermpje in een hobbelige trein. In de trein is de Vita al op voorhand verslagen door alle smartphones. Ik zie dan ook echt niet in waarom deze handheld een succes gaat worden(niet dat het hier gesteld wordt, maar toch).

Tja, hetzelfde zou je eigenlijk kunnen zeggen over een 3DS. Waarom Resident Evil spelen op de 3DS, terwijl het ook op een grote tv kan ? Ik vind het gewoon tof om ''grote'' games te spelen op een handheld, anders zou ik mij wel volledig focussen op telefoon crap.

Mijn Vita is trouwens binnen, ga hem zo halen. Zo zenuwachtig als een kind van 8

Edit: Ik koop Uncharted erbij, en Lumines en Wipeout koop ik vrijdag op de PS store. Dat zijn beide wel games die je altijd bij je wilt hebben.
Laatste bewerking: 22 februari 2012 om 10:42
22 februari 2012 om 12:13 | #720591
Forum Legend
Masterswordish
Nee, want wat Nintendo in mijn ogen wel begrijpt, is dat het in eerste instantie een handheld is, geen console. Je kan namelijk prima een ster halen in Mario, een race rijden in Mario Kart of een potje Tetris spelen. Nintendo's games zijn toch wat meer handheld materiaal dan Sony. Als die 2de stick er dus komt en de batterij langer meegaat koop ik zeker een 3DS lite.
22 februari 2012 om 14:50 | #720594
Forum Legend
Randy
Door een faal van UPS ontvang ik mijn Vita morgen of vrijdag pas HUILEN!

Gepost door Masterswordish op 22 februari 2012 om 01:18Waarom men een Vita koopt, is mij compleet onduidelijk. Een PS3 is goedkoper en laten we eerlijk zijn, grote games a la Uncharted speel je veel lekkerder in je luie stoel achter je big-ass flatscreen dan op een klein schermpje in een hobbelige trein. In de trein is de Vita al op voorhand verslagen door alle smartphones. Ik zie dan ook echt niet in waarom deze handheld een succes gaat worden(niet dat het hier gesteld wordt, maar toch).

Een console is gekoppeld aan een televisie. Zeker als je die televisie met anderen deelt, is dat een belemmering. En een big-ass flatscreen garandeert niet standaard de mooiste beeldkwaliteit. Het ligt er maar net aan wat je erop afspeelt.

Wat betreft smartphones: de PS Vita is op het gebied van games een veel beter apparaat. Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Uiteindelijk heb je mensen die hun smartphone als een zwitsers zakmes gebruiken en je hebt mensen die liever een toegewijd apparaat hebben voor specifieke taken. Zijn er nog genoeg van dat laatste soort mensen? Jazeker. Zie de verkoopcijfers van de 3DS en de Kindle (een eReader > boeken kun je ook op een smartphone lezen). Willen die mensen meer dan 300 euro betalen voor Vita + Memory Card + Game? Zeker niet allemaal. Het ligt er dus aan wat Sony met de prijs gaat doen.
Laatste bewerking: 22 februari 2012 om 14:50
22 februari 2012 om 19:07 | #720608
Oldskool
Quint
Ik ben benieuwd naar je mening over het dingetje, Randy.
22 februari 2012 om 22:02 | #720626
Forum Legend
Masterswordish
Gepost door Randy op 22 februari 2012 om 14:50Door een faal van UPS ontvang ik mijn Vita morgen of vrijdag pas HUILEN!

Een console is gekoppeld aan een televisie. Zeker als je die televisie met anderen deelt, is dat een belemmering. En een big-ass flatscreen garandeert niet standaard de mooiste beeldkwaliteit. Het ligt er maar net aan wat je erop afspeelt.

Wat betreft smartphones: de PS Vita is op het gebied van games een veel beter apparaat. Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Uiteindelijk heb je mensen die hun smartphone als een zwitsers zakmes gebruiken en je hebt mensen die liever een toegewijd apparaat hebben voor specifieke taken. Zijn er nog genoeg van dat laatste soort mensen? Jazeker. Zie de verkoopcijfers van de 3DS en de Kindle (een eReader > boeken kun je ook op een smartphone lezen). Willen die mensen meer dan 300 euro betalen voor Vita + Memory Card + Game? Zeker niet allemaal. Het ligt er dus aan wat Sony met de prijs gaat doen.

Volgens mij mis je mijn punt volledig. Wat ik bedoel is, dat de Vita een console-ervaring op draagbaar wil geven, maar daar zit ik en velen met mij, niet op te wachten. Een console-ervaring heb ik wel gewoon op mijn console en in een half uur in de trein kan je ook niet echt zoden aan de dijk zetten in een single-player avontuur. Dan heb je nog de multiplayer, maar 3G is in Nederland in de trein echt een ramp, dus ik kan me voorstellen dat het meer lagt dan Battlefield bij de release. Verder heeft iedere PS3 gamer die bij de doelgroep van Sony komt voor de Vita natuurlijk een eigen televisie op zijn kamer.

Dat de 3DS wél verkoopt is niet zo raar. De prijs is daar(bijgesteld, toegegeven) een stuk beter én zoals ik in een ander topic al stelde, die games zijn veel meer geschikt voor een korte speelsessie. Een kort potje Mario Kart, een leveltje in Mario 3D Land en binnenkort ook Brain Training en meer van dat soort ongein. Nintendo heeft in mijn ogen beter door wat er van een handheld verwacht wordt, dan Sony.
22 februari 2012 om 22:12 | #720628
Benjamin
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Merendeel van het publiek dat geïnteresseerd is in handhelds, koopt die voor de typische handheldgames die je snel even tussendoor wilt en kunt spelen. Daar waren er een hele hoop van op de Nintendo DS en dat zie je ook terug op de Nintendo 3DS. De PSP had dat toch minder en die kant zie ik Sony helaas ook met de PlayStation Vita op gaan. Er is wel publiek voor consolegames op een handheld, maar dat publiek is veel beperkter dan het publiek die typische handheld games wil hebben.

Over het algemeen is er niet zoveel mis met typische consolegames op een handheld (Resident Evil: Revelations is daar een prima voorbeeld van), maar het moet niet de overhand hebben.
23 februari 2012 om 00:24 | #720632
Forum Legend
Captain-Retardo
Heb hem al sinds vanochtend maar heb er door tijdgebrek maar 20 min mee gespeeld.

Wipeout overigens ook maar erbij gekocht, maar als ik die nu al kan downloaden ruil ik hem morgen om. Heb die veel liever op mijn geheugenkaart staan.

De games :

Uncharted vind ik de korte tijd die ik heb gespeeld fucking donker. Moet nog wennen, maar wat ik wel kon zien is ziekelijk grafics.

Wipeout ook ziekelijk grafics. Ik krijg al bijna epelepsie van Wipeout op een grote tv, dus van deze ga ik helemaal epelepsie krijgen.

Het grootste pluspunt wat ik tot nu toe van een Sony console/handheld heb gezien, is dat de update maar 2 minuten duurde. Vergeleken met de vorige PSP en de PS3 is dat een zegen. Wat heb ik een hekel aan updates die langer dan 20 minuten duren. Ik zal nu eens wat andere dingen uittesten.
23 februari 2012 om 10:12 | #720633
Forum Legend
Randy
Gepost door Benjamin op 22 februari 2012 om 22:12Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Merendeel van het publiek dat geïnteresseerd is in handhelds, koopt die voor de typische handheldgames die je snel even tussendoor wilt en kunt spelen. Daar waren er een hele hoop van op de Nintendo DS en dat zie je ook terug op de Nintendo 3DS. De PSP had dat toch minder en die kant zie ik Sony helaas ook met de PlayStation Vita op gaan. Er is wel publiek voor consolegames op een handheld, maar dat publiek is veel beperkter dan het publiek die typische handheld games wil hebben.

Over het algemeen is er niet zoveel mis met typische consolegames op een handheld (Resident Evil: Revelations is daar een prima voorbeeld van), maar het moet niet de overhand hebben.

Ik zie het juist helemaal niet zo. Volgens mij biedt de Vita consolewaardige graphics en controls, maar wel typische handheld-games. Marvel vs. Capcom, Wipeout, Escape Plan, Super Stardust, Fifa, enzovoorts enzovoorts lenen zich toch prima voor zeer korte speelsessies?

Bij de 3DS werkt dat ook zo hoor. Revelations is wat mij betreft een goed voorbeeld van een consolewaardige game die door de lengte van de chapters (en handigheidjes als auto-saving) beter bij een handheld past. Ik heb Uncharted voor Vita nog niet gespeeld, maar ik neem aan dat de chapters van Golden Abyss stukken korter zijn dan die van bv. Uncharted 3 voor de PS3.

Afijn, als het goed is ligt ‘ie vanavond thuis klaar. Ik zal later ook wel wat impressies posten
23 februari 2012 om 11:45 | #720635
Forum Legend
Captain-Retardo
Je moet Motorstorm RC demo downen, dat spel is echt kick. Heb hem gelijk voor volgens mij 7 euro gekocht en je kan hem ook nog eens op je PS3 downen als je de Vita versie hebt gekocht.

Uncharted nog niet lang genoeg gespeeld om een oordeel te geven over de chapters. Ik was eigenlijk alleen een groot fan van UC2, deel 1 en 3 waren voor mij grote tegenvallers.
Laatste bewerking: 23 februari 2012 om 11:46
23 februari 2012 om 12:10 | #720638
Benjamin
Gepost door Randy op 23 februari 2012 om 10:12Gepost door Benjamin op 22 februari 2012 om 22:12Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Merendeel van het publiek dat geïnteresseerd is in handhelds, koopt die voor de typische handheldgames die je snel even tussendoor wilt en kunt spelen. Daar waren er een hele hoop van op de Nintendo DS en dat zie je ook terug op de Nintendo 3DS. De PSP had dat toch minder en die kant zie ik Sony helaas ook met de PlayStation Vita op gaan. Er is wel publiek voor consolegames op een handheld, maar dat publiek is veel beperkter dan het publiek die typische handheld games wil hebben.

Ik zie het juist helemaal niet zo. Volgens mij biedt de Vita consolewaardige graphics en controls, maar wel typische handheld-games. Marvel vs. Capcom, Wipeout, Escape Plan, Super Stardust, Fifa, enzovoorts enzovoorts lenen zich toch prima voor zeer korte speelsessies?

Bij de 3DS werkt dat ook zo hoor. Revelations is wat mij betreft een goed voorbeeld van een consolewaardige game die door de lengte van de chapters (en handigheidjes als auto-saving) beter bij een handheld past. Ik heb Uncharted voor Vita nog niet gespeeld, maar ik neem aan dat de chapters van Golden Abyss stukken korter zijn dan die van bv. Uncharted 3 voor de PS3.

Afijn, als het goed is ligt ‘ie vanavond thuis klaar. Ik zal later ook wel wat impressies posten

Dat mag dan zo zijn, het blijft een feit dat de gameplay zich nou niet echt leent om snel in de trein even te gaan spelen, hooguit de Raid-mode. De hoofdmode van Resident Evil: Revelations is toch iets waar je even goed moet voor gaan zitten en gefocust moet gaan spelen. In een drukke trein bijvoorbeeld met allemaal mensen en lawaai om je heen mis je een deel van de ervaring die Revelations biedt. Ook al zijn de hoofdstukken wat korter, het gaat om het type gameplay.

En consolewaardige graphics vind ik nogal een vage term. De Nintendo DS had ook consolewaardige graphics, het is maar net waar je het mee vergelijkt.
23 februari 2012 om 13:43 | #720639
The Eye in the Sky
Michiel
Die zooi die je nu speelt op de 360 en PS3 krijg je dus ook te zien op de Vita. Niet zo moeilijk hoor. Ziet er gewoon zwaar indrukwekkend uit.

Verder word ik altijd een beetje moe van die Nintendo-argumenten; gameplay boven graphics. Er is altijd wel wat te verzinnen waardoor betere graphics afgedaan worden als onnodig en niet boeiend. Maar zodra Nintendo dan eindelijk HD gaat dan schieten de Nintendo-fanboys uit de grond om Nintendo te prijzen. Dán is het in eens wel gewenst.

Moet je je eens voorstellen wat Nintendo met een handheld als de Vita kan doen. Al die spellen op de 3DS, maar dan nog uitgebreider, grootser, sneller.

De Vita limiteert ontwikkelaars bijna niet in hun mogelijkheden, het is nu aan hen om deze mogelijkheden te gaan gebruiken. Ik ben benieuwd.
23 februari 2012 om 15:34 | #720642
Forum Legend
Randy
Dat mag dan zo zijn, het blijft een feit dat de gameplay zich nou niet echt leent om snel in de trein even te gaan spelen, hooguit de Raid-mode. De hoofdmode van Resident Evil: Revelations is toch iets waar je even goed moet voor gaan zitten en gefocust moet gaan spelen. In een drukke trein bijvoorbeeld met allemaal mensen en lawaai om je heen mis je een deel van de ervaring die Revelations biedt. Ook al zijn de hoofdstukken wat korter, het gaat om het type gameplay.

En consolewaardige graphics vind ik nogal een vage term. De Nintendo DS had ook consolewaardige graphics, het is maar net waar je het mee vergelijkt.

Mijn punt is dan ook dat het bij de 3DS niet veel anders is. Overigens kun je in geen enkele hectisch drukke trein comfortabel gamen. Ook niet op je smartphone.

Met consolewaardig bedoel ik dat de kwaliteit min of meer gelijk is aan wat een console kan produceren.