Gepost door Benjamin op 22 februari 2012 om 22:12Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Merendeel van het publiek dat geïnteresseerd is in handhelds, koopt die voor de typische handheldgames die je snel even tussendoor wilt en kunt spelen. Daar waren er een hele hoop van op de Nintendo DS en dat zie je ook terug op de Nintendo 3DS. De PSP had dat toch minder en die kant zie ik Sony helaas ook met de PlayStation Vita op gaan. Er is wel publiek voor consolegames op een handheld, maar dat publiek is veel beperkter dan het publiek die typische handheld games wil hebben.
Over het algemeen is er niet zoveel mis met typische consolegames op een handheld (Resident Evil: Revelations is daar een prima voorbeeld van), maar het moet niet de overhand hebben.Ik zie het juist helemaal niet zo. Volgens mij biedt de Vita consolewaardige graphics en controls, maar wel typische handheld-games. Marvel vs. Capcom, Wipeout, Escape Plan, Super Stardust, Fifa, enzovoorts enzovoorts lenen zich toch prima voor zeer korte speelsessies?
Bij de 3DS werkt dat ook zo hoor. Revelations is wat mij betreft een goed voorbeeld van een consolewaardige game die door de lengte van de chapters (en handigheidjes als auto-saving) beter bij een handheld past. Ik heb Uncharted voor Vita nog niet gespeeld, maar ik neem aan dat de chapters van Golden Abyss stukken korter zijn dan die van bv. Uncharted 3 voor de PS3.
Afijn, als het goed is ligt ‘ie vanavond thuis klaar. Ik zal later ook wel wat impressies posten

Volg ons op:
RSS
Twitter
Facebook
Hyves
YouTube
Redactie | Adverteren | Contact | Regels