25 februari 2011 om 17:20 | #696241
Oldskool
Quint
Met de Nintendo 3DS op komst vroeg ik me af wat jullie denken over de toekomst van de Nintendo DS. Gezien de Nintendo 3DS backwards compatible is, zal het apparaat in ieder geval nog even ondersteund worden en dat blijkt ook uit late releases zoals de zojuist aangekondigde Treasure Report: The Mechanized Legacy. Ook staat er nog een nieuwe Kirby op de releaselijsten en volgen er nog een hoop multiplatform-titels na de release van de Nintendo 3DS. Echter, persoonlijk denk ik dat dit niet lang stand zal houden.

Als ik een weddenschap zou moeten afleggen, denk ik dat Nintendo stopt met het ondersteunen van de Nintendo DS vanaf begin 2012. Ik denk dat ze de Nintendo 3DS-verkoopaantallen even afwachten en indien succesvol, ze zich volledig daar op zullen richten. Een beetje het GBA -> Nintendo DS-verhaal.

Wat jullie?
25 februari 2011 om 17:25 | #696244
Administrator
The_Gamer
Waarschijnlijk laten ze de DS gewoon vallen als een baksteen zodra de 3DS er is. Third party zal nog wel even doorgaan, maar als de 3DS een groter marktaandeel krijgt, zal dat ook wel afnemen.
25 februari 2011 om 18:07 | #696247
Forum Hero
Sjakmachien
Eigenlijk is het wel jammer te zien, maar ik zie geen enkele reden waarom het niet anders zal lopen dan bij de GBA (deels omdat ik me niet heb verdiept)
26 februari 2011 om 14:54 | #696302
Paladin
Princess Piranha
Dat het backwards compatible is, is voornamelijk zodat je niet tussen twee handhelds moet wisselen. Dus ik gok ook op een snel eind van de DS. Al is begin 2012 misschien wel erg snel.
26 februari 2011 om 15:28 | #696310
Oldskool
Quint
Ik vond het juist nog een ruime gok . Ik zat eerder aan eind 2011 te denken.
26 februari 2011 om 23:00 | #696335
Redacteur Regio Noord-Holland
Benjamin
Begin 2012 vind ik eigenlijk ook aan de vroege kant. Nintendo's laatste titel zal waarschijnlijk die Kirby voor de DS zijn (al is het nog even afwachten wat Nintendo zal doen met een derde versie van Pokemon Black en White). Ik denk dat Nintendo nu in ieder geval geen games meer gaat aankondigen voor de DS zelf, dus ik denk daarom dat het qua Nintendo-support afgelopen is na de release van die desbetreffende Kirby-game, als we derde versie van Pokemon even buiten beschouwing laten omdat die niet aangekondigd is en het helemaal niet zeker is wat daarmee gaat gebeuren mocht die game daadwerkelijk komen. Ik den overigens ook nog dat de vierde versie van Professor Layton nog wel hierheen komt. Dus een preciezere gok van mijn kant: eind 2011. Daarna zullen er nog een aantal multiplatform titels verschijnen van een of andere film ofzo, zoals dat toentertijd ook met de GBA het geval was. Begin 2012 is het definitief over met nieuwe games voor de Nintendo DS.
26 februari 2011 om 23:22 | #696336
Redacteur
Marcel
Volgens mij wilde Iwata nog een aantal Japan-only DS games hierheen halen. Ik dacht gelijk aan de laatste Fire Emblem release van juli vorig jaar(was een remake o.i.d.).
We zijn niet up-to-date, we zijn up-to-seconds!
27 februari 2011 om 15:22 | #696348
Paladin
Princess Piranha
Yeah, remake met wat extra nieuwe dingen erin. :3 Al komt die dan pas rond juli of zelfs daarna hier, aangezien het vertalen daarvan meestal een jaar of meer kost.
06 maart 2011 om 22:25 | #696657
Oldskool
Quint
Met die Japan-only Nintendo DS-games kunnen ze de kalender in Europa wellicht nog wat vullen, maar in Japan houdt het dan nog sneller op...
15 maart 2011 om 20:08 | #697170
Oldskool
Quint
Nog meer mensen met ideeën? Ik vind het wel interessant!
16 maart 2011 om 22:43 | #697242
Junior Member
AaronDeRe4e
Ik vermoed ook dat de DS zal verdwijnen eind 2011, begin 2012. Ze zullen al hun energie in de 3DS stoppen, want dit is voor hun de (voorlopige) toekomst! Ze zouden de aandacht van de 3DS trekken als ze praten over nieuwe games op de DS. Of ze zouden het op beide handhelds moeten uitbrengen. Zelf zou ik er helemaal geen last van hebben als er geen nieuwe DS spelletjes meer uitkomen.

Maar wat met Pokémon? Ze ontkennen het gerucht van 'Pokémon Gray', maar ik weet zeker dat ze een derde versie zullen maken. Ik hoop dat deze op de DS uitkomt en niet op de 3DS! Vermits ik dolgraag een echt nieuw Pokémon spel wil op de 3DS, gelijkaardig als 'Pokémon Stadium'. Zou tof zijn!
16 maart 2011 om 23:28 | #697248
Oldskool
Quint
Gepost door AaronDeRe4e op 16 maart 2011 om 22:43Ik vermoed ook dat de DS zal verdwijnen eind 2011, begin 2012. Ze zullen al hun energie in de 3DS stoppen, want dit is voor hun de (voorlopige) toekomst! Ze zouden de aandacht van de 3DS trekken als ze praten over nieuwe games op de DS. Of ze zouden het op beide handhelds moeten uitbrengen. Zelf zou ik er helemaal geen last van hebben als er geen nieuwe DS spelletjes meer uitkomen.

Maar wat met Pokémon? Ze ontkennen het gerucht van 'Pokémon Gray', maar ik weet zeker dat ze een derde versie zullen maken. Ik hoop dat deze op de DS uitkomt en niet op de 3DS! Vermits ik dolgraag een echt nieuw Pokémon spel wil op de 3DS, gelijkaardig als 'Pokémon Stadium'. Zou tof zijn!

Eerder werd inderdaad gezegd dat men Pokémon Gray ontkende, maar dit is niet waar. Ze hebben dat juist extra bevestigd in een interview. Zie hier.

Een hoop websites hebben wel gemeld dat Pokémon Gray niet zou komen, maar vervolgens hebben ze daar niet de correctie van geplaatst. Vandaar dat je het waarschijnlijk niet wist.

Hoe dan ook, ik heb net nog even wat lopen nadenken over deze kwestie en eigenlijk zou het bijzonder vreemd zijn om de Nintendo DS te laten vallen en de Nintendo 3DS volledig beginnen te supporten. Ik bedoel, miljoenen mensen hebben een Nintendo DS en titels als Pokémon Black en Pokémon White bewijzen dat de software nog prima verkoopt. Pas duizenden mensen hebben een Nintendo 3DS. Echter, wellicht is het schijn dat Nintendo DS-software nog goed verkoopt en doet de piraterij toch meer schade dan we denken. In dat geval is het wellicht juist sneller afgelopen dan we denken met nieuwe Nintendo DS-games.
17 maart 2011 om 00:12 | #697252
Redacteur
Marcel
Gepost door Quint op 16 maart 2011 om 23:28Hoe dan ook, ik heb net nog even wat lopen nadenken over deze kwestie en eigenlijk zou het bijzonder vreemd zijn om de Nintendo DS te laten vallen en de Nintendo 3DS volledig beginnen te supporten. Ik bedoel, miljoenen mensen hebben een Nintendo DS en titels als Pokémon Black en Pokémon White bewijzen dat de software nog prima verkoopt. Pas duizenden mensen hebben een Nintendo 3DS. Echter, wellicht is het schijn dat Nintendo DS-software nog goed verkoopt en doet de piraterij toch meer schade dan we denken. In dat geval is het wellicht juist sneller afgelopen dan we denken met nieuwe Nintendo DS-games.
Ik gok dat de games die nog in productie zijn bij Nintendo, zoals Kirby DS nog wel verschijnen op de Nintendo DS. Buiten dat gaat Nintendo zich volledig richten op de Nintendo 3DS en Wii2 en zodra Zelda, Pandora's Tower, Rhythm Heaven Wii en de laatste paar Wii games de deur uit zijn verschuift voor die teams de focus naar de Wii2. Zelfs als Nintendo de DS nog wil supporten dan zie ik nergens een team met voldoende capaciteit om dit op zich te nemen.
Laatste bewerking: 17 maart 2011 om 00:12
23 april 2011 om 19:22 | #699448
Cool Newbie
Dit is ook één van de belangrijkste redenen dat ik een 3DS heb gekocht, de releaselijst van de DS is schrikbarend! Terwijl er voor de 3DS weer enorm veel goede titels op komst zijn, en ik merk dat veel mensen toch de stap gezet hebben. De 3DS is dan ook niet meer te vergelijken met de DS, het is echt een nieuwe handheld.
3DS Friend Code: 3308-4592-3267
11 mei 2011 om 13:45 | #700179
Oldskool
Quint
Er staan voor mij anders flink wat pareltjes op de stapel voor de Nintendo DS:

-Okamiden
-Dragon Quest VI
-Solatorobo: Red the Hunter
-Nieuwe Kirby DS
-Pokémon Black / White (moet ik nog steeds spelen)

Dat kan ik van de Nintendo 3DS niet zeggen ...
11 mei 2011 om 13:52 | #700183
Redacteur Regio Noord-Holland
Benjamin
Gepost door Quint op 11 mei 2011 om 13:45

- Mario Kart 3DS
- Super Mario 3DS
- Resident Evil: Revelations
- Resident Evil: The Mercenaries 3D
- Metal Gear Solid 3D
- Paper Mario 3DS
- Star Fox 64 3D
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
- Een hoop on-aangekondigde games die op de E3 aangekondigd worden

Het is natuurlijk persoonlijk, maar om nou te zeggen dat de lijst (van aankomende games) voor de DS er interessanter uit ziet dan voor de 3DS gaat me wat ver.
11 mei 2011 om 13:55 | #700186
Oldskool
Quint
Ik had het vooral over de games die ik binnen nu en een maand zou kunnen spelen. Kirby DS en Solatorobo vallen dan af, maar de 3DS heeft niets op DOA en een paar magere launchgames na.
Laatste bewerking: 11 mei 2011 om 13:56
13 mei 2011 om 13:22 | #700277
Forum Legend
Captain-Retardo
Mijn 3ds is momenteel ook een DS afspeel machine. Ik heb Pilotwings, maar daar was ik na een dag al op uit gekeken.
13 mei 2011 om 16:18 | #700288
Knight
azkirby
Gepost door Benjamin op 11 mei 2011 om 13:52Gepost door Quint op 11 mei 2011 om 13:45

- Mario Kart 3DS
- Super Mario 3DS
- Animal Crossing 3D
- Paper Mario 3DS
- Star Fox 64 3D
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
- Een hoop on-aangekondigde games die op de E3 aangekondigd worden

Dit is de lijst van mij.
Bij de japan-only games moet ik toch meteen denken aan:
Inazuma Eleven 2 & 3
13 mei 2011 om 17:21 | #700290
Paladin
wiijordends
Kirby verzamel (vertaald)! Staat ook nog op mijn pre order lijstje

Ik heb nog geen 3DS games gekocht wegens 1 reden: Ik vind alle spellen voor de 3DS (die nu al in de winkel te verkrijgen zijn) Oer saai.

Momenteel spel ik geen spellen op de 3DS (buiten Kirby superstar ultra). Maar geniet van de functies.

Van mij moet nintendo meer leuke spellen maken voor 3DS. Voor DS heb ik nog 5 spellen op mijn verlanglijst en van 3DS 2 Maar:

-Zelda OOT 3DS
-Super Mario 3D

Messchien nog Cave story 3DS. Hij lig juist op de grens van mij van kopen of laten. Een twijfel geval dus.
Laatste bewerking: 13 mei 2011 om 17:22
19 mei 2011 om 14:32 | #700542
Oldskool
Quint
Gepost door wiijordends op 13 mei 2011 om 17:21Kirby verzamel (vertaald)! Staat ook nog op mijn pre order lijstje

Ik heb nog geen 3DS games gekocht wegens 1 reden: Ik vind alle spellen voor de 3DS (die nu al in de winkel te verkrijgen zijn) Oer saai.

Momenteel spel ik geen spellen op de 3DS (buiten Kirby superstar ultra). Maar geniet van de functies.

Van mij moet nintendo meer leuke spellen maken voor 3DS. Voor DS heb ik nog 5 spellen op mijn verlanglijst en van 3DS 2 Maar:

-Zelda OOT 3DS
-Super Mario 3D

Messchien nog Cave story 3DS. Hij lig juist op de grens van mij van kopen of laten. Een twijfel geval dus.

Van wat voor games houd je dan? Ik kan me moeilijk iets voorstellen bij 'alles is oersaai behalve Kirby, Zelda en Super Mario'.
18 juli 2011 om 23:33 | #703790
Member
Kilcore
Ik denk persoonlijk ook dat de ds vraag sterk gaat minderen zelf heb ik nog altijd een ds maar, we must move on.
De 3ds is nu werkelijkheid na zo lang wachten...
31 juli 2011 om 16:56 | #704441
Oldskool
Quint
Nu de Nintendo 3DS in de problemen zit, zou het zomaar eens kunnen zijn dat Nintendo zich wat meer gaat richten op de Nintendo DS. Of het is het andere uiterste: de Nintendo DS wordt compleet gedropt, zodat alle energie in de Nintendo 3DS kan worden gestoken. Ik ben bang dat dat laatste de meest realistische optie is.
Offline/Online Elm
31 juli 2011 om 19:11 | #704455
Forum Hero
Elm
Gepost door Quint op 31 juli 2011 om 16:56Nu de Nintendo 3DS in de problemen zit, zou het zomaar eens kunnen zijn dat Nintendo zich wat meer gaat richten op de Nintendo DS. Of het is het andere uiterste: de Nintendo DS wordt compleet gedropt, zodat alle energie in de Nintendo 3DS kan worden gestoken. Ik ben bang dat dat laatste de meest realistische optie is.

Waarom? Behalve qua financieel oogpunt voor hun is het juist toch beter voor ons dat ze alleen op de 3DS richten?
The heaven shall tremble!
31 juli 2011 om 22:08 | #704458
Redacteur
Marcel
Gepost door Quint op 31 juli 2011 om 16:56Nu de Nintendo 3DS in de problemen zit, zou het zomaar eens kunnen zijn dat Nintendo zich wat meer gaat richten op de Nintendo DS. Of het is het andere uiterste: de Nintendo DS wordt compleet gedropt, zodat alle energie in de Nintendo 3DS kan worden gestoken. Ik ben bang dat dat laatste de meest realistische optie is.
Dat laatste, door de prijs van de DS niet te verlagen en die van de 3DS wel hebben ze min of meer de DS om zeep geholpen, maar je kunt op de 3DS natuurlijk ook gewoon DS games spelen.