ForumGamesGames algemeen ‹ TES V: Skyrim

offline Masterswordish
25 november 2011 01:02 | #709167
Forum Legend
Jongens, we moeten toch een topic hebben voor dit geweldige spel? Welk level ben je, waar kan je wat vinden etc. Deel en vraag het hier! Ik ben overigens een level 18 High Elf met een focus op Destruction, Conjuration en Restauration. Ik ben Arch Mage met alle bijbehorende robes en maskers. Ik wil echter een paar vette Destruction spells kopen, maar ik word de hele tijd out of the blue aangevallen door Faralda die ze verkoopt Weird . Buggy-Bethesda?
offline Jack the Flipperkast
25 november 2011 09:44 | #709170
Forum King
Level 28 Dark elf, met destruction, restoration en enchanting. Vooral die laatste is chill! Ben ook Archmage trouwens.
Ben je er zeker van dat je Faralda niet hebt aangevallen? Tegen mij is ze gewoon aardig Holy Als je haar op andere gedachte kunt brengen zou ik Wall of the Storms kopen of de ijs variant. De een werkt goed tegen mages, de ander goed tegen warriors. Lok ze in de spell en dan gaat het hard.
offline Michiel
25 november 2011 10:47 | #709171
The Eye in the Sky
Ook een high elf en hard op weg in het Wintercollege. Smile Nu zo snel mogelijk destruction aan het verbeteren, later maar eens kijken wat daar nog naast kan. Level 12 ofzo.

Alhoewel ik me prima vermaak en ik het een goede game vind ben ik nog niet écht overtuigd. Ik vind het allemaal wat eentonig ogen en al die bugs en glitches die ik door de grafische pracht van Oblivion nog voor lief nam vind ik nu een stuk irritanter. Het haalt de geloofwaardigheid er al snel uit. Jammer.

Daarnaast bizar hoe slecht de technische ondersteuning voor de pc is. Maar goed, dat vingertje wijs ik dan maar naar AMD.
offline Zmaster
25 november 2011 10:57 | #709172
Routinier
Ben nu volgens mij level 27 Khajiit. Voornamelijk bezig met sneaking, archery, one handed en smithing. Iemand 'snipen' met een boog in sneak-mode is geweldig Worship En met smithing ga je trouwens wel erg snel een level omhoog... Enchanting lijkt me trouwens ook supertof. Alleen ik heb nu een aantal dagen niet gespeeld aangezien ik met Zelda bezig ben. Ik zit iig op 50 uur ofzo.

Over de bugs; ik hoor iedereen er wel over praten maar heb er zelf eerlijk gezegd weinig last van. Af en toe wat vreemde dingen misschien, maar niets gamebreakings. Hopelijk blijft het zo. Die bug in Zelda dat je elke keer nadat je je Wii opnieuw hebt opgestart die tekst + menu's krijgt te zien wanneer je 'n item oppakt is tot nu toe veel irritanter dan de kleine 'bugs' die ik in dit spel ben tegengekomen. Het enige wat me irriteert is dat ik hem niet op de 360 kan installeren omdat dan alle textures fucked-up zijn.
offline Masterswordish
25 november 2011 13:40 | #709174
Forum Legend
Ja, ik had ook totaal geen last van bugs, tot nu dat mens me uit het niets aanvalt. Dikke kans dat ik naar een save van 3 levels terug moet. Klote dus. Had ook al een chill Daedric item gehaald waar ik best veel moeite voor heb gedaan, echt jammer. Maar ik val haar idd niet aan. Ze ligt te slapen, ik kom binnen, wordt ze wakker en valt ze me aan. Ik heb haar al 3 keer aangevallen en vermoord, maar ze is ook een quest-chick dus kan ze niet dood Weird . En het is niet eens een quest die ik al geactiveerd heb ofzo. Weet iemand trouwens waar je vette conjuration skills kan halen? En, of je alle sterrenbeelden helemaal vol kan krijgen als je dat zou willen. Of is dat door de level-cap niet mogelijk?
offline Michiel
25 november 2011 14:40 | #709177
The Eye in the Sky
Nah, het zijn ook meer kleine glitches en bugs die het spel voor mij wat minder geloofwaardig maken. Ik heb al tot drie maal toe vast gezeten waardoor ik weer terug moest naar een vorige save. Wéér dat saaie stuk naar dat dorp lopen. Of als ik Whiterun uitloop dat er dan ineens twee skeletten van dragons voor m'n neus op de grond donderen. Een vliegende mammoet, een zwevende schep, een reus die door het beeld heen drijft.

Ben ook een keer random aangevallen door een heel dorp, daar sta je dan... Het is allemaal niet verschrikkelijk, maar het maakt de totale spelwereld toch wat minder geloofwaardig.
offline Bas
25 november 2011 18:20 | #709184
Better call Saul!
Ik ben level 23 Argonian. Leader van de Thieves guild, en Thane in Solitude en Whiterun. De main quest heb ik na het afronden van Unrelenting Force links laten liggen. Ik ben nu aan het focussen op smithing, one handed, sneak en archery. Dat smithing vooral omdat ik dragon armor wil Razz

@ Master: Probeer de college of winterhold
offline Michiel
26 november 2011 00:11 | #709196
The Eye in the Sky
The Mages Guild quest viel me wat tegen, maar ik begin na een halve dag gamen al wat meer in het spel te komen. De lijst met actieve quests is enorm, er is echt gigantisch veel te doen, en die shouts zijn best cool. Ook gaan drakengevechten wat makkelijker geworden waardoor je het gevoel hebt dat je ook echt iets voorstelt en niet een makkelijke prooi bent voor die beesten. Yummy
offline Masterswordish
26 november 2011 00:50 | #709197
Forum Legend
Ik vond ze eerst wat tegen vallen die shouts, maar inderdaad, er zitten een paar vette tussen. *Start Skyrim weer op*
offline Bas
27 november 2011 22:48 | #709258
Better call Saul!

Spoiler

Level 27 nu, Level 90 sneaking, pro Razz
offline Zmaster
27 november 2011 23:08 | #709260
Routinier
Ook gaan drakengevechten wat makkelijker geworden waardoor je het gevoel hebt dat je ook echt iets voorstelt en niet een makkelijke prooi bent voor die beesten. Yummy

Ik vind ze nu juist te makkelijk. Af en toe zijn ze niet sterker dan een beer. In het begin voelde je echt geweldig toen je draken versloeg, nu niet meer helaas. Toch blijven t wel coole gevechten hoor.
28 november 2011 18:03 | #709291
Forum King
Ligt er een beetje aan. je kunt inderdaad veel compenseren met armor naar het type draak en ook met je wapens. Maar als je er een op een open veld moet verslaan zijn ze wel pittig! Helaas kun je je altijd wel ergens achter verschuilen. Yummy
offline Masterswordish
28 november 2011 19:55 | #709302
Forum Legend
Doe mij ze maar op een open veld. Maar ik erger me dood de laatste tijd. Die van mij crashed op random momenten zonder reden. Niet vastlopen of zo, maar gewoon, alsof ik op Quit to Desktop klik. Doe ik niet, natuurlijk. Echt heel vervelend. Meer mensen hier last van?
28 november 2011 20:51 | #709304
Forum King
Nope, ik speel PS3. Vandaag eindelijk patch 2.01 gekregen waardoor ik geen lag meer heb tijdens het spelen. Ik heb ook maar 1 bug gezien die me echt opviel: een draak die supersnel rondjes vloog en dat bleef doen. Toen ik wat verder doorliep stopte hij gelukkig. Het valt me 100% mee de bugs, ik verwachtte meer na de Fallout verhalen. Maar voor de PC is er ook een patch onderweg als ik me niet vergis.
offline Michiel
28 november 2011 20:52 | #709305
The Eye in the Sky
Had er vanmiddag inderdaad ook eentje, maar dat was pas de tweede keer. Loopt vrij stabiel verder.

Ik heb de .exe ook veranderd in fallout3.exe. Dan pakt (mits je een AMD grafische kaart hebt) je videokaart het profiel van Fallout 3 waardoor het spel een stuk vlotter/soepeler/stabieler draait.

Erg slechte testing van Bethesda, maar ach. Clown

*Edit: zo kan ik nu met die fallout3.exe ook in crossfire draaien. ( Smile
Laatst bewerkt: 28 november 2011 20:53
offline Captain-Retardo
29 november 2011 16:14 | #709357
Forum Legend
40/40 van Famitsu. Nagel in de doodskist van de Japanse RPG Worship .

Dat een westerse RPG zo'n hoge beoordeling krijt is het begin van het einde Worship

Edit: Geweldig al die Japanofielen op GAF die het niet eens zijn met het cijfer. Als er FF 16 een 40 had gehad was iedereen wel blij en tevreden geweest,terwijl er Square kennende nog steeds op die verouderde gameplay wordt geteerd * Bye . Mijn dag kan nu al niet meer stuk

* En het geniale FF 12 bedoel ik hier niet mee, maar dat is een uitzondering uit de gehele serie.
Laatst bewerkt: 29 november 2011 16:23
offline Arno
29 november 2011 16:23 | #709359
Forum Junk
Markiewong heeft PM Bye
offline JayKwon
29 november 2011 18:14 | #709371
Forum Legend
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na mijn eerste 5 uur de game niet meer heb aangeraakt wegens drukte en DS Vampire .

Maar in de kerstvakantie ga ik er weer eens goed voorzitten en DIT op me laptop installeren en dan dit uber geile spel weer lekker oppakken.
offline Quint
29 november 2011 19:21 | #709375
Get Lucky
De game kreeg vier 10'en in de laatste uitgave van Famitsu Surprised !
offline Michiel
29 november 2011 19:25 | #709376
The Eye in the Sky
De game kreeg vier 10'en in de laatste uitgave van Famitsu Surprised !

Voor Japan wel apart inderdaad, maar dat blad strooit altijd met 10'en dus dat zegt helemaal niks.
offline Zmaster
29 november 2011 22:55 | #709393
Routinier

Dat een westerse RPG zo'n hoge beoordeling krijt is het begin van het einde Worship

Edit: Geweldig al die Japanofielen op GAF die het niet eens zijn met het cijfer. Als er FF 16 een 40 had gehad was iedereen wel blij en tevreden geweest,terwijl er Square kennende nog steeds op die verouderde gameplay wordt geteerd * Bye . Mijn dag kan nu al niet meer stuk

* En het geniale FF 12 bedoel ik hier niet mee, maar dat is een uitzondering uit de gehele serie.

Je doet constant alsof 't een wedstrijd is tussen de westerse en Japanse RPG. Wat 'n onzin. Elke keer als je 't erover hebt heb je 't ook ALTIJD over de 'japanofielen' alsof je op n missie bent Hahaha Hahaha Hahaha

Hopelijk zorgt die patch die morgen op de 360 uitkomt ervoor dat ik 'm kan installeren.
offline Captain-Retardo
29 november 2011 23:12 | #709395
Forum Legend

Je doet constant alsof 't een wedstrijd is tussen de westerse en Japanse RPG. Wat 'n onzin. Elke keer als je 't erover hebt heb je 't ook ALTIJD over de 'japanofielen' alsof je op n missie bent Hahaha Hahaha Hahaha

Hopelijk zorgt die patch die morgen op de 360 uitkomt ervoor dat ik 'm kan installeren.

Op veel fora zoals GAF zijn er mensen die echt alles wat uit Japan komt de hemel in prijzen. Ik kan daar niet tegen. Een goede Japanse game speel ik gewoon, alhoewel het deze generatie op Nintendo en Capcom na zwaar bedroevend gesteld is met de gehele Japanse industrie. Japanofiele kraken alles af wat uit het westen komt en daar kan ik dus niet niet tegen.

Daarnaast ben ik wel op een missie om het genre J RPG te zien uitsterven. Daarmee bedoel ik vooral het turn based gedeelte, want dat kan gewoon niet meer. Wat ooit is verzonnen als technische vervanging van real time bestaat gewoon nog steeds in een tijd dat alles makkelijk in real time kan worden weergegeven. Ik zou een Final Fantasy of Dragon Quest best willen spelen, want de sfeer trekt mij soms zelfs wel aan. Maar doordat hele turn based systeem kan ik het nog geeneens spelen. Alleen RPG's waarin ze dit proberen op te lossen zoals FF 12 of Xenoblade zijn voor mij speelbaar en kan zelfs een JRPG hater zoals ik van genieten.

Ik heb overigens een paar maanden terug wel Blue Dragon uitgespeeld. Ook een JRPG, maar de battles kon je gelukkig gewoon omzeilen door er langs te lopen. Chrono Trigger idem. Maar de jaren tussen Chrono Trigger en FF 12 zijn er eigenlijk nauwelijks vernieuwende elementen aan het hele genre toegevoegd. Het genre zou ook veel groter worden als ze iets zouden doen aan het turn based systeem.
offline Zmaster
30 november 2011 01:10 | #709401
Routinier

alhoewel het deze generatie op Nintendo en Capcom na zwaar bedroevend gesteld is met de gehele Japanse industrie.

Platinum Games dan? Tenzij je die lui al onder Capcom telt.

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Alles is vrij achterhaalt idd. Maar ik hoop juist dat de Japanse industrie weer opbloeit. De beste games uit Japan >>> meeste Westerse games.
offline JayKwon
30 november 2011 04:28 | #709403
Forum Legend
Nah, C_R iets langer kijken dan je neus lang is, Namco Bandai doet het best lekker, en developers zoals From Software (die gewoon keihard de beste game van het jaar maakt imo), Platinum Games (Vanquish en Bayonetta), Suda51 (Shadows of the Damned en No more heroes), Atlus Persona Team (Catherine, ben ik heel benieuwd naar!), Monolith Soft (Xenoblade) en dan nog redelijk wat titels die zeker niet slecht zijn: (El Shaddai, Layton, die Ghibli game, de laatste Sonic generations, Okami en de laatste 3D Castlevania van Konami was ook nice).

Ik zou dit zeker niet weg willen hebben uit mijn repertoire van games die ik mogelijk kan spelen. Het mag dan wel een beetje minder zijn en van mij mogen ze idd wat minder conservatief (maar dat mogen van mij de meeste grote Westerse dev's ook), toch vind ik de obscuriteit van de Japanners een onmisbaar gegeven in de game-industrie.
offline Captain-Retardo
30 november 2011 12:34 | #709410
Forum Legend
Je hebt wel gelijk, Demons souls en Dark Souls zijn ook goede voorbeelden. Maar het zijn maar 2 games. Platinum heeft ook 3 goede games, maar alleen Bayonetta is in mijn ogen AAA. Het merendeel van de Japanse games kunnen zich niet echt meten met de grote westerse games. Ik noemde alleen Nintendo en Capcom omdat hun de enige studios zijn die veel goede games hebben uitgebracht deze generatie.

Die Castlevania die je noemt is trouwens ook goed, maar die was uitbesteed aan een Spaans team. Konami is persoonlijk wel het grootste lachtertje deze gen. Die heeft helemaal niets noemingswaardig gedaan.