De meest geanticipeerde titel voor de Wii volgens onze poll en dat lijkt me meer dan terecht.
The Last Story is het nieuwste spel van Hironobu Sakaguchi, de bedenker van Final Fantasy. Het combineert een uniek grafisch ontwerp met een vernieuwend real-time gevechtssysteem en een verhaal over kameraadschap. Spelers verkennen locaties vol geheimen op Lazulis Island, het centrum van een mensenrijk. Hier speelt zich een drama af dat de vijandigheid tussen twee oude rassen doet oplaaien. Zael is een van de huurlingen onder jouw leiding. Deze krijger beschikt over zeldzame krachten en is geobsedeerd door de gedachte dat hij ooit een eervolle ridder wordt. Maar wanneer Zael en de huurlingen de hoofdstad van het eiland bereiken en bij officiële zaken worden betrokken, ontdekken ze dat je eer nooit voor lief kunt nemen.
Centraal in The Last Story staat het gevechtssysteem dat van de spelers tactische samenwerking vraagt. Door de speciale "Gathering"-vaardigheid te gebruiken, richt alle agressie van de vijand zich op het personage dat je bestuurt. Hierdoor worden medestrijders vrijgemaakt om specifieke taken te verrichten of aanvallen te doen en hun gezondheid te herstellen. De balans in Gathering-gebruik is van essentieel belang, want je kunt niet klappen blijven incasseren.
The Last Story betrekt je meer bij de dramatiek van elk gevecht door de tussenscènes van filmkwaliteit naadloos over te laten gaan met de gevechten. Ook bespreken de personages belangrijke onderdelen van de plot tijdens het normale spel, zodat het verhaal op gang blijft zonder dat de actie wordt stopgezet. Door de keuze voor automatische of handmatige aanvallen kunnen spelers van elk niveau de uitdaging aan hun vaardigheden aanpassen. En als je het idee hebt dat je de fijne kneepjes van het vechten al kent, dan is er nog een heel andere manier om je vaardigheden te testen: de coöperatieve en competitieve online gevechten voor twee tot zes spelers.
Gepost door Quint op 08 februari 2012 om 19:11Dat is de grootste kolder die ik ooit gehoord heb. Omdat jij principieel geen Wii-games meer komt, is dat jammer?
Ik zeg: mooi dat de Wii zo in zijn laatste levensjaar nog een topper in spe mag verwelkomen !
Ja kolder of niet mag jij vinden komt moet koopt zijn neem ik aan? Ik ben de intresse kwijt in de Wii. Dus ik vind het jammer dat dit soort games niet eerder zijn verschijnen. Mag dat?
Dat je je interesse kwijt bent in de Wii en je dat er vervolgens toe zet dat je er geen games meer voor koopt, is een principe wat nergens op slaat. Als er een topgame voor uitkomt die je aanspreekt, zou je die gewoon moeten spelen. Klaar.
Je logica is ver te zoeken. Ik snap echt niet dat je zo kunt denken; tegen jezelf zeggen dat je geen Wii-games meer koopt en enkel om die reden een game die je potentieel heel tof vindt, mislopen.
Dat gehaat op de Wii heb ik nooit begrepen. Het is nog steeds mijn favoriete console van deze generatie en 3 top games per jaar vind ik meer dan genoeg om plezier te hebben aan een console. Niet iedereen hier op het forum is een kluizenaar zonder sociaal leven, dus ik snap die gamers niet die gaan huilen als er paar maanden geen goede game is verschenen. Maar ja, ik ga mij niet verder mengen in deze discussie, want het heeft niets met deze topic te maken.
OT: Weet iemand toevallig of deze game voorzien is van Japanse voice-overs?
Ik lees verschillende berichten dat de CD dual layered is - dus Japanse en Engelse voice-over. Die berichten zijn dan wel her en der via Google gevonden dus ik kan niks bevestigen, maar ik denk het wel. Zelfde verhaal als bij Xenoblade.
Gepost door Duncan op 08 februari 2012 om 21:39Dat gehaat op de Wii heb ik nooit begrepen. Het is nog steeds mijn favoriete console van deze generatie en 3 top games per jaar vind ik meer dan genoeg om plezier te hebben aan een console. Niet iedereen hier op het forum is een kluizenaar zonder sociaal leven, dus ik snap die gamers niet die gaan huilen als er paar maanden geen goede game is verschenen. Maar ja, ik ga mij niet verder mengen in deze discussie, want het heeft niets met deze topic te maken.
OT: Weet iemand toevallig of deze game voorzien is van Japanse voice-overs?
Het probleem is een beetje de verwachting van gamers. Nintendo had nooit Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl en Mario Kart Wii zo dicht bij elkaar moeten releasen. Er kwam een soort van 'verwachting' dat men die lijn ging doorzetten en dan is 1 goede game in de 8/9 maanden wat magertjes.
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb die verwachting eerlijk gezegd nooit gehad. De Wii heeft me dan ook nooit teleurgesteld, behalve in het jaar dat Animal Crossing het paradepaardje moest zijn.
Ik las vandaag dat GAME de special edition heeft verwijderd van de website en alle pre-orders heeft omgezet naar normale versies. Blij dat ik daar niet heb besteld.
Gepost door skull kid op 02 maart 2012 om 21:13En hoe bevalt deze game? Een kameraad van mij vond hem heel gaaf ookal had hij het nog maar driekwartier gespeeld xD. Ben hem aan het spelen voor de review en zit er nu zo'n 8/9 uur in. Moet zeggen dat het een erg gave game is. Op sommige punten heel wat minder ambitieus en simplistischer dan bijvoorbeeld Xenoblade, maar de game heeft zeker een goede sfeer. Daarnaast vind ik ook de grote veldslagen erg goed uitgewerkt en dat soort gevechten zie je niet terug in veel andere RPG's.
Volg ons op:
RSS
Twitter
Facebook
Hyves
YouTube
Redactie | Adverteren | Contact | Regels