ForumNintendoNintendo 3DS ‹ Castlevania: Lors of Shadow - Mirror of Fate

offline Quint
22 mei 2012 08:40 | #727564
Ik ben Batman
Konami heeft een grote E3-verrassing niet geheim kunnen houden.

Konami werkt op dit moment aan een Nintendo 3DS-exclusive Castlevania-game met de naam Castlevania: Mirror of Fate. Na de zeer succesvolle Nintendo DS-delen Castlevania: Dawn of Sorrow, Castlevania: Portrait of Ruin en Castlevania: Order of Ecclesia kunnen Nintendo 3DS-bezitters daarmee uitkijken naar een splinternieuw handheld-avontuur in de Castlevania-serie.

Er is qua inhoud en gameplay nog helemaal niets bekend van de game, maar in de wandelgangen wordt gezegd dat het een 2D-Castlevania betreft van ontwikkelstudio MercurySteam, die eerder Castlevania: Lords of Shadow heeft gemaakt voor de Xbox 360 en PS3. Het enige dat op dit moment zeker is, is dat David Cox, producer van Castlevania: Lords of Shadow, en Enric Álvarez, Director/Writer van Castlevania: Lords of Shadow en co-founder van MercurySteam, aan de game werken.

Konami zal de game op de E3 van dit jaar, die plaatsvindt van 5 tot en met 7 juni, officieel onthullen.

2381-Castlevania-Order-of-Ecclesia-DS-3 2381-Castlevania-Order-of-Ecclesia-DS-13
Castlevania: Order of Ecclesia, hierboven afgebeeld, voor de Nintendo DS kreeg een 9.4 in onze review.

*UPDATE 21-05-2012 20:51*

Ondanks dat Konami ons vroeg het originele bericht offline te halen, hebben we nu alternatief bewijs bewijs gevonden dat Castlevania: Mirror of Fate in ontwikkeling is voor de Nintendo 3DS. Hiermee rechtvaardigen we het online zetten van dit bericht opnieuw.

Getuige deze link en deze link zijn zowel Castlevania-Mirroroffate.net als Castlevania-Mirroroffate.com geregistreerd bij Konami. Inderdaad - Mirror of Fate en niet Mirror of Faith. Dat verklaart gelijk de eerdere opmerking van Konami dat we een spelfout hadden gemaakt in de titel. Dat is bij deze rechtgezet waarmee ook de onthulling van de game weer online staat.
Laatst bewerkt: 10 maart 2013 18:52
offline Captain-Retardo
22 mei 2012 11:48 | #727565
Forum God
Ik lees ergens dat het door dat Spaanse team wordt gemaakt, zit er gelijk niet meer op te wachten. Die laatste Caslevania van hun was kick, maar 2D Castlevania's wil ik echt van Konami
offline Michiel
22 mei 2012 12:33 | #727568
The Eye in the Sky
Het is dat ik totaal niks zie in het apparaat zelf, maar de games van de 3DS beginnen toch wel te lonken. Castlevania-games zijn top, zeker de sidescrollers.
offline jochem
22 mei 2012 16:07 | #727573
Forum Hero
Alsnog niet van de site gehaald Hahaha . Ik heb nog nooit een castlevania gespeeld, maar toch wil ik het wel uitproberen, want ik lees op veel sites dat dit een hele goede serie moet zijn.
offline Quint
22 mei 2012 16:50 | #727576
Ik ben Batman
Ik lees ergens dat het door dat Spaanse team wordt gemaakt, zit er gelijk niet meer op te wachten. Die laatste Caslevania van hun was kick, maar 2D Castlevania's wil ik echt van Konami

Dat staat ook gewoon in het bericht hoor Yummy . Maar inderdaad, een 2D game van MercurySteam is risicovol.
offline Captain-Retardo
22 mei 2012 17:13 | #727583
Forum God

Dat staat ook gewoon in het bericht hoor Yummy . Maar inderdaad, een 2D game van MercurySteam is risicovol.

Ja , maar dat bericht was zovaak weggehaald dat ik steeds telaat was, dus had het op GAF gelezen Hahaha
offline Quint
22 mei 2012 17:21 | #727584
Ik ben Batman
Nu blijft het staan!
offline The_Gamer
22 mei 2012 17:46 | #727585
Administrator
Van de frontpage:

• Castlevania: Mirror of Fate is ongeveer 1,5 jaar in ontwikkeling
• Je kunt spelen met twee verschillende personages
• De game bevat co-op gameplay met de mogelijkheid om de Nintendo 3DS en de Wii U met elkaar te laten samenwerken.
• De game betreft een 2D-Castlevania
• De game wil graag op creatieve wijze gebruik maken van de Nintendo 3DS-camera's en men doet dit op een manier die te maken heeft met de titel van de game,"“Mirror of Fate". De camera aan de binnenkant van de Nintendo 3DS zal fungeren als spiegel en de twee camera's aan de buitenkant zullen gebruikt worden voor nieuwe puzzelmechanismes.
• Er was in eerste instantie ook een Wii U-versie van de game gepland, maar dit is niet doorgegaan. De Wii U-versie had precies dezelfde game had moeten zijn als op de Nintendo 3DS, met de Wii U-controller als touchscreen van de Nintendo 3DS en de tv als het bovenste scherm van de Nintendo 3DS. Op deze manier zou je de game op beide platformen kunnen spelen, waarbij de camera op de Wii U-controller gebruikt zou worden als spiegel om 'je reflectie weer te geven en je lot te bepalen'.
• Uiteindelijk is besloten de Wii U haar 'eigen' Castlevania-game te geven: Castlevania: Lords of Shadows 2. Deze game zal ook op de Xbox 360, PlayStation en PlayStation Vita verschijnen. Zowel Castlevania: Lords of Shadows 2 als Castlevania: Mirror of Fate worden gemaakt door de Spaanse ontwikkelaar MercurySteam.

Klinkt wel leuk, met die camera's, en ze zijn er ook al vrij lang mee bezig. Een draagbare 2D Castlevania is altijd goed nieuws!
offline Quint
23 mei 2012 22:14 | #727651
Ik ben Batman
Een Castlevania van de meester Koji Igarashi was natuurlijk toffer geweest. Al was het alleen maar omdat ik met hem op de foto ben geweest in 2010.

DSC01952

offline MarioMan
10 maart 2013 13:07 | #742605
Routinier
Deze leek me eerst leuk. Maar naar de Demo te hebben gespeeld, veranderde mijn gedachten.